  • 81. Data: 2024-08-01 09:54:42
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2024 o 09:37, ptoki pisze:

    > Niepotrzebnie. Mnie ze 30 lat temu na kursie instruktor wyjasnil ze nie
    > trzeba. Nie powiedzial czemu ale powiedzial ze mam nie robic. I po
    > jakims czasie przemyslalem, przecwiczylem i mi wyszlo ze nie trzeba.
    > No przy zatrzymaniu tak. Ale podczas normalnego hamowania nie trzeba. A
    > wrecz czasem lepiej nie bo jak obroty silnika nie sa spasowane z biegiem
    > i predkoscia to na sliskim mozna se krzywde robic.

    Dokładnie tak jest.
    Jak kogoś nauczono inaczej, to nauczono go źle i powinien wykorzenić te
    złe nawyki.

    Miałem podobnie.
    Plus czasem hamowanie bez redukcji.

  • 82. Data: 2024-08-01 10:08:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Aug 2024 07:34:49 +0200, Cavallino wrote:

    > Nigdy.
    >
    > Robisz jak moja baba - pytasz któryś raz o to samo i nie jesteś łaskawy
    > przeczytać i zapamiętać odpowiedzi.

    U Ciebie nie wiadomo - czy to prawda, czy propaganda, czy wyparcie :-)

    No coz, przejechalem i ja kawałeczek automatem, wiedziałem, ze lewą
    nogę nalezy oprzec na podnóżku, i jakos się udało, ale w chwili
    zagrożenia czy dekoncentracji, to odruchy działają.

    > Pisałem o konsekwencjach w manualu, znowu się w wątku pogubiłeś.

    Aa, OK. Czyli jednak nawyki są istotne :-P

    Ale zakładam, ze czlowiek najpierw zapomina o zmianie biegów w ogóle.
    A jak sobie przypomni ... to może i noga sobie przypomni.

    > A dlaczego słońce wschodzi na wschodzie?

    > I tam uczą hamowania lewą nogą na dzień dobry?
    > Jakieś wsparcie, czy niczym nie poparte pierdzielenie od rzeczy?

    A dlaczego mieliby uczyc hamowania prawą ?

    Przy czym w USA prawie nie ma szkół nauki jazdy, więc trudno
    powiedziec "uczą". Czasem ponoć jest taka nauka w liceum, to może tam.

    Tu pan mowi o zaletach ... no ale chyba znaczy, ze wiekszość hamowała
    prawą stopą
    https://www.youtube.com/watch?v=gnmb3Ndwsh8

    Tu pani uczy, żeby hamować prawą ... "bo możesz sobie zniszczyc
    samochód"
    https://www.youtube.com/watch?v=UwTj0jnllzA

    No ale ten "nożny ręczny" pewnie przeszkadza hamować lewą stopą :-)

    Przy czym powyzej pedał hamulca jest dosc mały - ja pamietam jeszce
    takie bardzo szerokie, 20cm czy więcej.

    A tu pan dzielnie walczy z LFB ... widać sie zrobiło popularne :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=1WeipZmhSIs

    J.

  • 83. Data: 2024-08-01 10:16:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2024 o 10:08, J.F pisze:

    > U Ciebie nie wiadomo - czy to prawda, czy propaganda, czy wyparcie :-)

    U Ciebie za to wiadomo, zawsze wyparcie.

    > Aa, OK. Czyli jednak nawyki są istotne :-P

    Tak, ale nie te których nie ma.

    > Ale zakładam, ze czlowiek najpierw zapomina o zmianie biegów w ogóle.
    > A jak sobie przypomni ... to może i noga sobie przypomni.

    Dokładnie tak.

  • 84. Data: 2024-08-01 11:31:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Jul 2024 23:36:02 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Trochę sie poprzyglądałem. Przed ostrzejszym zakretem przy wiekszej
    > prędkosci odruchowo pochylam motor zanim zacznę skręcać. Ale może to
    > jest ten cały przeciwskręt bo w sumie nie wiem do końca jak pochylam.
    > Mogę przeciwskrętem, a mogę zwyczajnie, samemu odchylając się lekko
    > w drugą stronę.

    Tylko to odchylenie się nic ci nie da - środek masy jak był nad kołami
    i "punktem podparcia", tak nadal będzie.

    Prawdopodobnie dasz rade i odwrotnie - pochylić tułów do zakrętu,
    a motocykl mniej pochylony.
    Typowa pozycja wyscigowa.

    https://youtu.be/6l9C_4xJMTo?t=559

    W obu przypadkach trzeba jednak jakos przesunąc środek masy, i tu
    trzeba przeciwskrętu, chocby bardzo delikatnego.

    Chociaz ... pochylenie motocykla troche przestawia punkt podparcia.

    > Ale nawet tu ludzie piszą, że musieli się tego przeciwskretu uczyc, a
    > mnie nikt nigdy tego nie uczył.

    Hm, nie znam się na moto, ale IMHO - kto jeździł na rowerze, to to
    opanował nieswiadomie. A kto nie jeździł, to chyba powinien od roweru
    zacząc.
    Byc moze w szybkim czy cięzkim motocyklu potrzeba bardziej
    zdecydowanych działań, i trzeba się tego nauczyc.

    > Jakiś akcelerometr z rejestratorem by się przydał. Te w telefonach są
    > wystarczająco czułe?

    Chyba by wystarczyły, ale dynamika motocykla jest skomplikowana.
    Nie wiem czy cos z tego wyjdzie.
    A nam w sumie chodzi o wychylenie kierownicy - do tego by jakis
    enkoder trzeba, albo wskazówke dokręcic

    Tu ktos uczy przeciwskrętu ... ale go nie widać
    https://youtu.be/d3-pe4s_4To?t=36

    ale minute póżniej ladnie demonstruje.

    Tensometry na rączkach trzeba ?

    I ładnie pokazuje balansowanie.

    Wyjaśnienie od 3 minuty, IMHO - mało prawdziwe.

    J.

  • 85. Data: 2024-09-08 21:26:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v858to$fjg$10@news.chmurka.net>
    user Shrek pisze tak:

    > Dokładnie tak. Kilkadziesiąt sekund na przestawienie się i
    > jedziesz.

    Ok. Jestem w Polsce. Wnioski pokuntrolne.
    Nic mi się nie robi. Nie zahaczam lusterkami.
    Czuje lekką pokusę jazdy po lewej.
    Jeden raz szukałem lewarka w lewych drzwiach.
    Także dodał się preset uk.

    --
    Piter

  • 86. Data: 2024-09-08 21:58:21
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.09.2024 o 21:26, PiteR pisze:

    > Ok. Jestem w Polsce. Wnioski pokuntrolne.
    > Nic mi się nie robi. Nie zahaczam lusterkami.
    > Czuje lekką pokusę jazdy po lewej.
    > Jeden raz szukałem lewarka w lewych drzwiach.
    > Także dodał się preset uk.

    Napisz jak będziesz chciał wyprzedzać z prawej :D

    --
    Pixel(R)??

  • 87. Data: 2024-09-09 08:24:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vbkvl2$3ilo$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > Napisz jak będziesz chciał wyprzedzać z prawej :D

    myślę, że na pierwsze wyprzedzanie odważę się za jakiś rok ;)

    --
    Piter

    casting na prezydęta-słupa
    wzrost > 185cm, włosy, zęby, żona, dziatki, płaskie kolana
    brak tatuaży, wiecej info Nowogrodzka 84/86 02-018 Warszawa

  • 88. Data: 2024-09-09 17:46:44
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2024 o 08:24, PiteR pisze:

    > myślę, że na pierwsze wyprzedzanie odważę się za jakiś rok ;)

    Mnie zawsze dziwi, jak ci, co majo auto z kierownicą po prawej,
    wyprzedzajo w Polsce :D
    Ja bym nawet za pół ceny nie kupił takiego auta.

    Podobno są już rozwiązania z kamerką i monitorkiem :D

    ...TIRy to nawet majo już teraz embedded ale tutaj rozumiem, bo strefa
    śmierci u TIRa jest spora więc potrzeba kamery, żeby ogarnąć większe kąty.

    --
    Pixel(R)??

  • 89. Data: 2024-09-09 20:42:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vbn59c$73h1$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > Mnie zawsze dziwi, jak ci, co majo auto z kierownicą po prawej,
    > wyprzedzajo w Polsce :D

    Tak samo jak normalnym. Czaję się z daleka na lewym pasie.
    Rozpędzam się na wszelki wypadek jakby pojawiła się pustka.
    Jeśli pojawiają się fast & furioz przepuszczam ich.

    Podstawa to nie dać się zepchnąć blisko dostawczego, bliżej niż 50m.

    > Ja bym nawet za pół ceny nie kupił takiego auta.

    Ceny są atrakcyjne. Taryfiarze miewają.

    > Podobno są już rozwiązania z kamerką i monitorkiem :D
    >
    > ...TIRy to nawet majo już teraz embedded ale tutaj rozumiem, bo
    > strefa śmierci u TIRa jest spora więc potrzeba kamery, żeby
    > ogarnąć większe kąty.

    Tiry mają ciężko bo szef każe pracownik jedzie do Anglii.
    Osobowych w Londynie widuję jak na lekarstwo.
    Głównie rejestracje z Mołdawii i Ukrainy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne

  • 90. Data: 2024-09-09 22:50:58
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2024 o 20:42, PiteR pisze:

    > Tak samo jak normalnym. Czaję się z daleka na lewym pasie.
    > Rozpędzam się na wszelki wypadek jakby pojawiła się pustka.
    > Jeśli pojawiają się fast & furioz przepuszczam ich.

    Nie mam kiery po prawej ale kupiłem sobie VANa jakiś czas temu. Siedzi
    się jak na kiblu ale mam pół metra wyżej, więc widzę nad dachem jakiegoś
    piździka. Polecam :)

    > Podstawa to nie dać się zepchnąć blisko dostawczego, bliżej niż 50m.

    > Ceny są atrakcyjne. Taryfiarze miewają.

    Oni raczej w Tojtojach/Prjusach gustujo :) bo tanio.
    Muszę kiedyś jakiegoś taryfiarza dopytać ile płaci za 100km w mieście
    takim Tojtojem.
    Mnie Skoda/Fabia/Podtlenek gazu/4 furtki/ wynosi 20zł za 100km w City.
    Na trasie 18zł/100km obecnie. Sądzę że mogo mieć 18zł/100km...bo wchuj
    tego na TAXI jeździ a wiadomo, taksiarz/złotówa. Każdy grosz się liczy.

    --
    Pixel(R)??