  • 11. Data: 2024-07-29 09:47:36
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jul 2024 11:09:19 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:sppa5kzd95cf.1tb6k47p8vver.dlg@40tude.net>

    > samochód brytyjski droga brytyjska

    Ale przeciez mieszkasz tam juz troche?

    No coz, moje pierwsze wrazenia z Anglii, a byłem tylko pieszym:
    -że się trzeba patrzec w inną stronę przy wchodzeniu na przejcie, to
    opanowałem szybko.
    -ale na środku głupiałem - skąd tu teraz zagrożenie nadjeżdza ?

    > spróbuj :)

    Ale gdzie?

    A jeszcze jedno - po której stronie dzwigienka kierunkowskazów jest ?

    J.

  • 12. Data: 2024-07-29 09:48:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jul 2024 12:39:52 +0200, Shrek wrote:

    > Raczej nie - tak jak przesiadki z automatu na manuala i z powrotem u
    > mnie nie powodują że się zapomina.

    Ale po ilus tam latach zapomnisz.
    Szczególnie jak sie nauczysz hamować lewą stopą.

    J.

  • 13. Data: 2024-07-29 09:51:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jul 2024 12:04:40 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:v8575g$fjg$7@news.chmurka.net>

    > 5 lat jeździłem służbowym Ducato przez 9 godzin dziennie.

    W GB/UK ?

    > Mam Ducato wypalone w mózgu tak jak pąmietam z wojska ile waży AK47.

    No ale dostawczaki mają tylko jedną rzecz inaczej - trzeba później
    zakręt zaczą niz w osobowym.
    Czyli w osobowym wczesniej, i to się może odbic na wyjezdzaniu na
    przeciwny pas na skrzyzowaniu.

    Jest ryzyko.

    J.

  • 14. Data: 2024-07-29 09:56:07
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 09:48, J.F pisze:

    > Ale po ilus tam latach zapomnisz.
    > Szczególnie jak sie nauczysz hamować lewą stopą.

    Ciekawe jak hamujesz lewą stopą i kiedy :> W Automacie działa jedna
    noga, prawa. Lewa jest przywiązana do fotela łańcuchem :D (dla
    początkujących) Ci którzy używają dwóch stóp, wjeżdżają do marketów i
    wypadają przez przednią szybę:)

    ...Nie. To jest jak z pływaniem czy jazdą na hulajnodze/rowerze. To się
    nie myli i tego się nie zapomina :)
    --
    Pixel(R)??

  • 15. Data: 2024-07-29 09:59:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale o co chodzi?
    >
    > -Pierwszy raz w Anglii? Przeciez nie.
    > -droga angielska, a samochód europejski?
    > -droga europejska, a samochód brytyjski? To nie pasuje ...
    >
    > A jak sie biegi zmienia lewą ręką?

    Normalnie. Wszystko jest kwestia przyzwyczajenia, a tu (tzn ruch
    lewo-prawo stronny) idzie dużo szybciej niż mozna się spodziewać. Po
    jakiś 2-3ch razach zrobiło się to dla mnie zupełnie transparentne.
    Jeżdże cały rok w lewym przyjeżdzam na 2-3 tyg do PL i nawet nie myslę,
    że jestem w prawym. Jak ktoś pierwszy raz w takiej sytuacji to rada jest
    prosta, - jedź jak samochód przed tobą. Zawsze jest jakiś. A jak nie ma
    to masz czas na myślenie :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-07-29 10:33:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.07.2024 o 09:56, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > noga, prawa. Lewa jest przywiązana do fotela łańcuchem :D (dla
    > początkujących) Ci którzy używają dwóch stóp, wjeżdżają do marketów i

    Jest to interesujące, ale niektórzy nauczyli się dwoma i tak jeżdżą. :-)

  • 17. Data: 2024-07-29 10:45:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale po ilus tam latach zapomnisz.

    Nie zapomnisz. To jest tak utrwalone jak jazda na rowerze.

    > Szczególnie jak sie nauczysz hamować lewą stopą.

    Albo prawym łokciem. Pedały są rozmieszczone identycznie w obu typach.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2024-07-29 11:16:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 08:45:30 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie zapomnisz. To jest tak utrwalone jak jazda na rowerze.

    Hm, utrwalenia się zmieniają ..

    > Albo prawym łokciem. Pedały są rozmieszczone identycznie w obu typach.

    Troche inaczej jednak, skoro jednego brak.
    Co zachęca do hamowania lewą stopę.

    A potem przesiadka na reczną skrzynię, i nieszczęscie :-(

    J.

  • 19. Data: 2024-07-29 11:18:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 09:56:07 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > noga, prawa. Lewa jest przywiązana do fotela łańcuchem :D (dla
    > początkujących) Ci którzy używają dwóch stóp, wjeżdżają do marketów i

    To jest wersja dla tych, co przyzwyczajeni do manuala.

    A jak się od zawsze jezdziło automatem, albo choc od 15 lat
    i "nigdy więcej manuala" ?

  • 20. Data: 2024-07-29 11:25:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 11:16, J.F pisze:

    > Troche inaczej jednak, skoro jednego brak.
    > Co zachęca do hamowania lewą stopę.

    Kogo?
    Jeździłeś automatem?