  • 11. Data: 2010-01-11 08:06:51
    Temat: Re: jasełka 2010 do oceny
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr napisał(a):

    > Hm... A dlaczego nie chciało ci się usunąć czerwonych oczu? Ja rozumiem
    > nieporadność, bo sam wielu rzeczy nie umiem, ale kurde czerwone oczy to
    > wypada usunąć, poprostu wypada.

    Z pewnego punktu widzenia wtedy juz nie jest to fotografia ale grafika
    komputerowa ;P

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 12. Data: 2010-01-11 08:24:43
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Tej twojej lampy to ja tu w ogóle nie widze.

    to chyba bobrze że jest ale jej nie widać ;-D
    lepsze byłyby gdybym robił na ustawieniach ręcznych i walił palnikiem na
    100% ???
    powstałyby głębokie cienie i liczne przepalenia.
    sporo dzieci biegało w albach a niektóre w 'odblaskowych' albach.

    Gdzieś ty nia walil?
    > W sciane za plecami?

    przecież ściany są ciemne ;-D

    > Hm, mocno ciemne.

    > Ty nie miales oddawac atmosfery spektaklu, ale zrobic zdjecia dzieciom.

    dziecko każdy ma na żywo w domu a taką imprezę raz na rok albo raz w życiu

    > Twoje tez tam bylo na scenie?

    tak
    ale nie jest na kazdym zdjęciu i nie jest zawsze w centrum

    > Mozliwosci tej Alfy to raczej nie wykorzystales.

    dlatego rozmawiamy ;-D

  • 13. Data: 2010-01-11 08:26:48
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Fotki jak fotki - średnie.
    > Lampy to nie za bardzo widać, kadrowanie się kłania - najbardziej bolą
    > obcięte nogi gdy sufit zajmuje 1/3 kadru.

    myślałem ze tak jest lepiej niż 'złapać' całe dziecko z nogamy na dole i
    głową na górze zdjęcia.

    czy mocne punkty nie są w okolicy 1/3 wysokości?

  • 14. Data: 2010-01-11 08:28:33
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Atmosfera byla,przepraszam!, troche prowincjonalna,

    kolega z CD czy wojujący ateista ??

    > i Ty ten prowincjonalizm pokazales. Bardzo dobrze.

    dzięki traktuję jak pochwałę

  • 15. Data: 2010-01-11 08:30:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Jan., 09:26, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > myślałem ze tak jest lepiej niż 'złapać' całe dziecko z nogamy na dole i
    > głową na górze zdjęcia.
    >
    > czy mocne punkty nie są w okolicy 1/3 wysokości?

    zobacz tutaj wzialem jedno ze zdejc przypadkowe i przekdrowalem tak
    jak mozna bylo .od rau sie uporzadkowalo
    ale za malo miejscy pod nogami , trzeba pozostawic troche przestrzeni
    w kierunku ruchu i spojrzenia.

    te kadry trzeba uporzadkowac.

    dlaczego stosujesz wylacznie kadr poziomy ?. juz mi sie nie chce
    przytaczac , ale niektore zdjecia wrecz domagaja sie ladru pionowego.
    nie mozna tak bez pojecie ciac w poprzek przez brzuch i zostawiac nic
    nie znaczace miejsca po bokach

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop02#54
    25395497073837154

  • 16. Data: 2010-01-11 08:38:37
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Z tymi halogenami
    > właściwie tylko lampa mogła cokolwiek poprawić. Trzeba było zrobić kilka
    > ujęć bez tego i się przekonać. Zresztą widać na niektórych zdjęciach
    > zupełnie inne kolory.

    balans bieli ustawiałem na alby.
    nie próbowałem... ale czy np ustawienie identycznej temperatury dla
    wszystkich zdjęć byłoby ok?

    > Niestety doskonale tę lampę widać.

    ;-D a Jacek_P nie widzi

    >Ale podejrzewam że bez byłoby zupełnie
    > tragicznie.

    proponowane czasy na iso 1600 1s-3s

    > Po pierwsze kadrowanie, po drugie też kadrowanie, po trzecie i czwarte -
    > kadrowanie. Masz z tym nieustannie problem. Łapiesz coś centralnie nie
    > przejmując się tłem, elementami obok, tym co pokazujesz i co ucinasz.

    powiedz króre byś inaczej i jak wykadrował

    > Za to obróbka - fatalnie - kolory - wszędzie z innej parafii, niektóre

    pobawię się jeszcze nimi

    > zdjęcia krzywo, inne z kolei z zbyt małą głębią.

    mała głąbia bo ciężko było mocno przymykać a czasami celowo

    > Spróbuj kupić jakąś niezłą książkę o fotografowaniu, może być bardzo stara
    > jak np. fotografia amatorska Pękosławskiego.

    kupiłem ;-D

    > Z tego co obserwuję to od dwóch lat nie
    > zrobiłeś jakiegokolwiek postępu w zdjęciach.

    ała

  • 17. Data: 2010-01-11 08:44:14
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >masz typowa dla posiadacza aparatu z AF przypadlosc pozostawienia
    >sensora centralnego za wysoko w stosunku do motywu .

    próbowałem ustawiać af lokalny z boku kadru ale było za ciemno i AF nie
    łapał

    >jest to glownie problem koordynacji ruchowej - nie bede dokladniej
    >opisywal.

    masz lekką rękę do pisania w tym do pisania podręczników więc śmiało....

  • 18. Data: 2010-01-11 08:45:50
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*

[...]

    */

    tylko poziomy zeby był większy porzadek w galerii ;-D
    wcześniej ktoś pisał zeby nie mieszać poziomych z pionowymi

  • 19. Data: 2010-01-11 08:49:12
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > przytaczac , ale niektore zdjecia wrecz domagaja sie ladru pionowego.
    > nie mozna tak bez pojecie ciac w poprzek przez brzuch i zostawiac nic

    W ogólności bym może tak, w szczególności byc może nie. Jestem za a
    nawet przeciw. Np. ja miałem usilną radę, że galeria www gdzie miały
    zawisnąc jest tak do d..., żebym pionów nie robił. To jest zycie :P
    Ja się wtedy ratuję pionową postacią w mocnym punkcie (trójpodziale).

    Po drugie, to konwencja kotletowa (zdjęcia dzielą się na takie, gdzie
    jest buźka moja lub mojego dziecka - oraz pozostałe) ma nieciekawe
    konsekwencje. Kadr 2:3 w aparacie i 4:3 np. na www zmusza do obcinania
    buziek - wolę to niz elektroniczne odchudzanie. A że same 2:3 i 3:4 też
    są hasłami a nie rzeczywistością (róznice do 3-4%) ,a to kolejny problem.

  • 20. Data: 2010-01-11 08:51:27
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Sorry, ale halogeny budowlane, jak każde inne zresztą, mają wyjątkowo
    > ciągłe widmo

    koledze ze świetlówkami się pomyliło.

    > tylko nieliniowe (udział krótszych fal jest coraz mniejszy).
    > Za to dobrze nadają się do imprez z ludźmi (współpracują z kolorem skóry
    > łagodząc np. czerwone nosy) jeśli tylko nie są mieszane z innym
    > światłem. Jak już dopał lampą to wyłącznie z pomarańczowym (ściślej -
    > filmowym ciepłym) filtrem.
    Polecam, bardzo dobre. Cała sala (czy śpiewa z nami to nie wiem), ale w
    jednolitej bieli, tył oczywiście szarości.

    > Balans bieli całość skoryguje, choć szumy
    > wzrosną o ekwiwalent 1-2ev dla iso.
    Orange Lee ćwiartka lub połówka to 0.3 lub chyba 0.7ev. Orange full to
    coś jak piszesz (1-2ev), ale mi sie wydaje za mocny. Ciepły przód a
    zimny tył to nie za bardzo nasze oko akceptuje, on mi wychodzi nawet od
    sodówek bardziej pomarańczowy.
    Wolę folie za słaba niz za mocną, jest to lepiej zgodne z "common sense".

    > owa tandetność nie ma żadnego
    > negatywnego wydźwięku. To jest po prostu kolorowa, pstrokata przygoda
    > pełna wpadek i radochy.

    I to jest najwazniejsze.