  • 41. Data: 2011-05-22 14:34:01
    Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-22 12:56, kayo pisze:
    > Pod jednym warunkiem - że klient ma możliwość wyboru więcej niż
    > jednego operatora.

    no to już trochę pary proszę włożyć w to aby tak było.

    We Wrocłąwiu cały czas nie są przełamane monopole podejrzanych i
    nieuczyciwych deweloperów, którzy po konszachtach dopuszczają jednego
    operatora

    patrz, nieuczciwi deweloperzy: Gant, Archikom, Milart i parę jeszcze
    innych. Oszukują UOKiK, UKE, swoich klientów. Wpuszczają jednego czy 2
    operatorów ograniczając konkurencję.

    Icek

  • 42. Data: 2011-05-22 14:37:19
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > serwisanta). oczywiscie to jest przyklad klienta ktory rozumie bez
    > tlumaczenia ze problem nie lezy po naszej stronie, ale w koncu trafi sie
    > taki ktory tego nie bedzie rozumial i poleci na skarge do uke, ze on nie
    > bedzie placil.
    >
    > prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
    > i pozdrawiam.

    to oczywiste, że podłączasz się kablem do kabla na czas testowania.
    Żadnych routerów, przełączników, bajerów.

    Icek

  • 43. Data: 2011-05-22 14:38:54
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
    > przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos

    "rojterze", złą dykcje masz ;P

    > uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
    > mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow

    no i tak jest. Bo ja mam już "rojter" z portem gigabitowym i on mi
    pozwala korzystać z internetu z taką szybkością

    Icek

  • 44. Data: 2011-05-22 14:41:50
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-22 13:02, Łukasz Jagiełło pisze:

    > To nie jest skomplikowane, żeby do tych serwerow każdemu działało
    > zawsze ok, albo nawet 2 razy szybciej niż kupił. Jeżeli operator
    > będzie wskazywał miejsce gdzie ma wykonywany test to nigdy nie będzie to
    > obiektywne. Wyeliminuje tylko oszustwa na ADSL-ach czy innych GSM-ach,
    > gdzie problemem jest jakość ostatniej mili.

    w dłuższej perspektywie to właśnie ten problem.

    Drugi co dopiero się rozwija to metroethernet o szybkości 100Mb/s dla
    1000 abonentów z wyjściem na świat 50Mb/s świata i 200Mb/s do plixa

    > Wydaje mi się, że problem trzeba podzielić na taki gdzie łącze do
    > abonamenta jest "oszukane", bo kupuje np. 6Mbit, a połączenie jest
    > zestawione na 3Mbit, oraz tam gdzie klient jest wpięty 10/100Mbit do
    > switch-a, ale po drodze trafia na taki bajeczny overbooking, że nigdy
    > nie uzyska swojego zakupionego wolumenu.

    problem bajecznego overbookingu dopiero się rozwija. metroethernety
    dopiero zaczynają z takimi ofertami.

    Czemu ??

    Bo jak klient kupił 7,2Mb/s via GSM to teraz nie kupi 10 czy 20 bo mu
    nadal będzie wolno działać. On chce 100Mb/s.

    A jak mu tłumaczysz, że bez sensu, że nie będzie działać. I tłumaczy, że
    nawet jak nie będzie działać to z 10Mb/s wyciągnie. A wyciąga w szczycie
    1024kb/s i jest płacz.

    Icek

  • 45. Data: 2011-05-22 16:57:47
    Od: ziolek <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-22 13:58, wm pisze:
> [...]

    ??!! prosze PRZECZYTAJ P O M A Ł U W/W T E K S T

    > Dlaczego operator który daje dobry internet ma się obawiać wizyty UKE? I
    > dalej, jeśli ludzie będą się bali wzywać UKE to jak uczciwy operator
    > poradzi sobie z nieuczciwą konkurencją?
    >
    > Wizyta UKE u konkurencji to jedyna broń jaką posiada. Dlatego karanie
    > ludzi za to, że składają skargi to kiepski pomysł...

    Załóz, że nie ma ŻADNYCH OPŁAT.
    I co 10 klient zgłasza , że mu źle chodzi net ....
    i w ciągu 1 dnia wyczerpujesz limit wyjazdów UKE na CAŁY ROK!!!

    A teraz klient wie, że ZAPŁĄCI TYLKO

    POWTARZAM T Y L K O

    ZA N I E U Z A S A D N I O N E PRZYBYCIE!!!.

    Wszelkie skrajności sa złe. Jak jest bat na ISP to
    i na nieuczciwego, lub głupiego klienta.

    Jak będzie inteligentny klient to poczyta i sam sprawdzi,
    ew. poprosi kogoś kto to umie zrobic, ew. poprosi firmę za pieniądze.

    Wszakże potem uzyska i tak bonifikatę!!
    Inteligentny najpierw zgłosi swojemu ISP, a potem weźmie kogos z zewnątrz.

    "inteligentny inaczej" zadzwoni od razu do UKE.
    Zauważyłeś, że istnieje ścisle określone zasoby pieniezne??

  • 46. Data: 2011-05-22 17:39:45
    Od: wm <...@w...pn>

    Przecież jeśli jest dużo skarg to i tak procentowo będzie ich znacznie
    więcej ze złych sieci.
    UKE pojedzie tam gdzie procentowo jest ich najwięcej.

    Raczej obawiałbym się tego, że tych skarg będzie mało nawet z
    beznadziejnych sieci. W PL ludzie wolą narzekać niż działać...

  • 47. Data: 2011-05-22 21:49:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-22 18:57, ziolek pisze:

> [...]
    >
    > ZA N I E U Z A S A D N I O N E PRZYBYCIE!!!.
    >

    > Wszelkie skrajności sa złe. Jak jest bat na ISP to
    > i na nieuczciwego, lub głupiego klienta.

    Powiem tak - pomysł zacny, ale nie przejdzie. Konsument nie może być
    karany za nieuzasadnione złożenie reklamacji, nawet i do pana boga.
    Jeśli by u nas coś takiego przeszło, i tak padnie na poziomie unijnym.

    Zresztą symetria jest niestety zachowana w obie strony, Kiedyś chodził
    mi po głowie pomysł ukarania przedsiębiorcy za niesłuszne wpisanie
    klienta do rejestru dłużników albo za przekazanie nieistniejącej sprawy
    zewnetrznemu windykatorowi. Okazało, że 'se ne da', bo każdy się może
    pomylić, a fakt że niektórzy mylili się w 20-30% przypadków niczego nie
    dowodził.

  • 48. Data: 2011-05-23 08:32:30
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 11:29, K pisze:

> [...]
    > uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
    > mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow
    my od 1-2-3 lat nie dyskutujemy
    po prostu: przychodzimy, podłaczamy lapka - odpalamy speedtest.net
    pokazujemy ze 10 czy 20 czy 5
    i kasujemy kase - od razu.

    przez tel, BOK od razu mówi, ze to bedzie kosztowało

    tutaj trzeba zrobic porzadek, z tymi, co robią wałek
    na niewydajnej ostatniej mili

    bo to jest kluczowy problem - najczesciej.

    --
    pozdros
    icek

  • 49. Data: 2011-05-27 09:21:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > pokazujemy ze 10 czy 20 czy 5
    > i kasujemy kase - od razu.
    >
    > przez tel, BOK od razu mówi, ze to bedzie kosztowało

    To jest test łącza ?!

  • 50. Data: 2011-05-27 14:13:57
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-27 11:21, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl>

    > To jest test łącza ?!
    nie

    test zakłada odpalenie kilku sesji FTP/http z popularnych "duzych" serwerów
    i tyle.

    jakie większe cuda widzisz?

    podkreslam:
    to sie dzieje gdy klient mówi, ze permanentnie ma 0,5M zamiast np.2M

    chcesz testów z miernikami Ethernet/IP ?
    kup usługe z innymi widełkami cenowymi

    --
    pozdros
    icek