eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipjakość usług telekomunikacyjnych - koncepcjaRe: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
  • Data: 2011-05-22 08:48:17
    Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
    Od: K <b...@s...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21-05-2011 09:11, crazy bejbi pisze:
    > Witam,
    >
    > Ponieważ nie brałem udziału w dyskusji w Warszawie (w sumie to szkoda mi
    > czasu jechać tam i stracić dzień), to przygotowałem gotowe rozwiązanie
    > dla tego wielkiego, jak się okazało, "problemu" badania przepustowości i
    > zapewnienia jakości dla użytkownika.
    >
    > ============
    >
    > Sprawdzanie przepustowości:
    >
    > Problemem nie jest chyba przepustowość jako stała, będąca do osiągnięcia
    > zawsze (bo jednak łącza są sprzedawane jako tanie i przepustowość jest
    > nie "gwarantowana", ale "do") zatem wystarczyłoby sprawdzić, czy
    > przepustowość wogóle da się osiągnąć (żeby nie sprzedawać 100Mbps które
    > działa max jako 5 Mbitów, albo 7,2Mbita, które działa jak 128kbps ...
    >

    i tu sie zaczyna pierwszy problem sprzed kilku dni: klient kupil sobie
    router dlinka (modelu teraz nie pamietam) w kazdym razie jest to model z
    QoS. klient sam sobie skonfigurowal urzadzenie przy pomocy dolaczonej
    plytki cd. i co? i zglasza problem ze "nie ma 6Mbit na uploadzie" wizyta
    serwisanta i co sie okazuje? kreator konfiguracji z defaulta wlacza qos,
    ktory sam w jakis magiczny sposob rozpoznaje (blednie) predkosc na
    uploadzie, w przypadku tego klienta ustawil sobie na 3,77Mbit/s. jeden
    problem rozwiazany - na kablu dziala ok. kolejny problem: przez siec
    wlan (oczywiscie z automatu wizardem ustawione b/g/n) max upload wynosi
    tym razem w porywach do 4,5Mbit/s. zmiana kanalu, trybu pracy,
    wymuszanie na sztywno predkosci i zmiana jeszcze kilku parametrow nie
    przynosi efektu. laptop klienta wykrywa 12 sieci sasiadow,
    najprawdopobodniej sie zakłócają. download oczywiscie caly czas na
    poziomie 12Mbit/s. sprawdzone na trzech laptopach (dwoch klienta i
    serwisanta). oczywiscie to jest przyklad klienta ktory rozumie bez
    tlumaczenia ze problem nie lezy po naszej stronie, ale w koncu trafi sie
    taki ktory tego nie bedzie rozumial i poleci na skarge do uke, ze on nie
    bedzie placil.

    prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
    i pozdrawiam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: