eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwjakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www,pl.comp.lang.php
    Subject: Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
    Date: Mon, 26 Oct 2009 00:14:32 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 58
    Message-ID: <o...@k...net>
    References: <hbt51f$jmb$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dlr254.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1256512645 3154 83.24.47.254 (25 Oct 2009
    23:17:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Oct 2009 23:17:25 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:393995 pl.comp.lang.php:219855
    [ ukryj nagłówki ]

    ** In pl.comp.lang.php |<ońrad <k...@g...com> wrote:

    > Kurcze :) Nie spodziewalem sie, ze praca jako freelancer/webdeveloper zacznie
    > mnie kiedykolwiek przerastac, ale chyba wlasnie zaczyna sie to dziac :)

    Tylko stricte to problem zaczynasz mieć z zarządzaniem projektami.

    > Obecnie mam kilka osob, ktorym mniej lub bardziej tworze strony, do tego
    > dochodza osoby, ktorych strony juz dzialaja, a raz na jakis czas trzeba na
    > nich cos zmienic. Zaczynam sie w tym gubic. No moze jeszcze nie gubic, ale
    > jak tak pojdzie dalej, na pewno zaczne nawalac.

    > Czy jest jakis system CRM sprawdzajacy sie do zastosowan typu opieka,
    > administracja nad strona? Przyznam, ze najpierw myslalem o uzyciu po prostu
    > bugzilli, ale dla klienta moze okazac sie zbyt skomplikowana.

    To czego szukasz to nie jest CRM. Tzn. CRM to znacznie więcej niż sam issue
    tracker.

    > Czego potrzebuje? - klient wypelnia ticket. okresla co trzeba zrobic ('panie
    > konradzie, prosze wrzucic ten bannerek na strone glowna') - dolacza
    > ewentualne pliki (banerki, zrzuty ekranu) - ustawia priorytet (na teraz, moze
    > poczekac, strona sie wysypala wiec na wczoraj!) - a potem calosc sledzi nasza
    > wymiane uwag, plikow...

    > Ja sie loguje raz na jakis czas i sprawdzam ile zadan na mnie czeka i gdzie
    > juz przekroczylem deadliny :) Oczywiscie tez na maila ja jak i klient
    > dostajemy info o aktualizacjach pozycji w tickecie. Klienci nie widza sie w
    > systemie nawzajem

    > jest cos takiego darmowego i bardzo prostego w uzyciu dla klienta?

    Zależy co tzn. bardzo proste w użyciu dla klienta? Z doświadczenia wiem, że
    klient i tak będzie Ci zgłaszał swoje potrzeby w dowolnej _wygodnej_dla_niego_
    formie. Możesz mu zaproponować taki system, ale jeżeli on stwierdzi, że to nie
    jego rola wypełniać jakieś formatki to będzie problem.

    Poza tym nie możesz liczyć na to, że klient je sensownie wypełni - np. załączy
    Ci złe pliki, niekompletny opis, ustawi priorytet na "NA WCZORAJ!!!!!111",
    błędnie skategoryzuje, a całe zgłoszenie i tak będzie dotyczyć czegoś na
    realizację czego w ogóle nigdy się nie zgadzałeś. Itd.

    Chodzi mi o to, że to jednak Ty sobie powinieneś samemu rejestrować te tickety
    np. na podstawie maili (obsługa email jak przypuszczam nie przerasta klienta,
    ale różnie bywa i z tym).

    Ergo możesz przyjąć za prawidłowość:
    - klientowi nie chce się wypełniać formatek
    - klient jak już je wypełni to błędnie

    Moim zdaniem powinieneś pójść w kierunku np. ogólnego maila (czy specjalnego
    adresu per klient), na który zgłaszane są zagadnienia, które Ty samodzielnie
    kategoryzujesz. Taki sposób pracy może obsłużyć np. OTRS.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )
    http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: