eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwjakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
  • Data: 2009-10-26 22:55:27
    Temat: Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ** fv <f...@c...com> wrote:

    >> Poza tym nie możesz liczyć na to, że klient je sensownie wypełni - np.
    >> załączy Ci złe pliki, niekompletny opis, ustawi priorytet na "NA
    >> WCZORAJ!!!!!111", błędnie skategoryzuje, a całe zgłoszenie i tak będzie
    >> dotyczyć czegoś na realizację czego w ogóle nigdy się nie zgadzałeś. Itd.

    > I tutaj zmierzamy w ważnym kierunku, mianowicie zwiększania opłat za obsługę
    > i trzeźwej eliminacji klientów, z którymi nie opłaca się pracować ;>

    Oczywiście tak. Tzn. może nie tak drastycznie - należy podejść w sposób "my
    wszystko zrobimy bo dla nas nie ma problemów ALE to będzie kosztowało
    dodatkowo". Tak czy inaczej (no bo przecież skoro klient jest skłonny zapłacić
    za komfort, w którym nie musi wypełniać formatek to czemu mamy się go pozbywać)
    należy sobie zorganizować tzw. linie wsparcia, tzn. kogoś kto będzie różne
    zamiary korygował, ukracał bez angażowania nas samych w te pierdoły. :)

    W końcu programista nie jest od tego aby się zajmował obsługą klienta.

    > Mając system bugtrackingowy (ja uwielbiam Jirę, ale ten Flyspray wygląda
    > bardzo ciekawie jak na darmowy)

    Jira jest faktycznie OK. Jak w ogóle produkty Atlassiana.

    > można próbować umawiać się z klientem na ryczałtową opłatę miesięczną za
    > załatwianie spraw. Opłata zależna od czasu reakcji ;-)

    No typowa sensowna umowa dla nietrywialnego projektu definiuje zasady
    współpracy, ale obawiam się, że kolega pytający nie ma jeszcze wypracowanych
    takich nawyków pracowania zgodnie z umową. To raczej jest spotykane w większych
    projektach gdzie pracuje więcej podmiotów (i każdemu z nich należy zapłacić za
    byle pierdnięcie).

    > Z moich doświadczeń wynika, że jeśli klient nie potrafi napisać o co mu
    > chodzi, to ma jeszcze większy kłopot z zapłaceniem za wykonaną pracę.

    99% ludzi zamawiających stronki nie ma pojęcia czego chce. Niestety. :)

    > Co innego jeśli klient zmieni zdanie w czasie projektu

    Wtedy się spisuje protokół różnic i dodatkowo wykonaną pracę wycenia dodatkowo.
    To jest oczywiste niestety nie dla wszystkich.

    (...)

    > Pozwalając aby klienci traktowali nas jak niewolników a nie partnerów,
    > dostajemy też niewolnicze stawki i warunki pracy. Pomyślcie o tym ;-)

    Ta, ale aby sobie na to nie pozwolić to trzeba spisać stosowną umowę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )
    http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: