eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwjakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
  • Data: 2009-10-27 07:37:30
    Temat: Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
    Od: Peter <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Konrad Kosmowski pisze:
    > ** fv <f...@c...com> wrote:
    >
    >>> Poza tym nie możesz liczyć na to, że klient je sensownie wypełni - np.
    >>> załączy Ci złe pliki, niekompletny opis, ustawi priorytet na "NA
    >>> WCZORAJ!!!!!111", błędnie skategoryzuje, a całe zgłoszenie i tak będzie
    >>> dotyczyć czegoś na realizację czego w ogóle nigdy się nie zgadzałeś. Itd.
    >
    >> I tutaj zmierzamy w ważnym kierunku, mianowicie zwiększania opłat za obsługę
    >> i trzeźwej eliminacji klientów, z którymi nie opłaca się pracować ;>
    >
    > Oczywiście tak. Tzn. może nie tak drastycznie - należy podejść w sposób "my
    > wszystko zrobimy bo dla nas nie ma problemów ALE to będzie kosztowało
    > dodatkowo". Tak czy inaczej (no bo przecież skoro klient jest skłonny zapłacić
    > za komfort, w którym nie musi wypełniać formatek to czemu mamy się go pozbywać)
    > należy sobie zorganizować tzw. linie wsparcia, tzn. kogoś kto będzie różne
    > zamiary korygował, ukracał bez angażowania nas samych w te pierdoły. :)

    > W końcu programista nie jest od tego aby się zajmował obsługą klienta.

    IMHO to zależy od wielkości firmy. W większych firmach są do tego
    odpowiednie działy, w mniejszych z reguły nie ma. W każdym razie
    programista nie jest tym, który jest na "pierwszej linii ognia", ale
    IMHO powinien znać, mimo wszystko, co najmniej podstawowe zasady obsługi
    klienta. Na pewno mu to nie zaszkodzi.

    >> można próbować umawiać się z klientem na ryczałtową opłatę miesięczną za
    >> załatwianie spraw. Opłata zależna od czasu reakcji ;-)
    >
    > No typowa sensowna umowa dla nietrywialnego projektu definiuje zasady
    > współpracy, ale obawiam się, że kolega pytający nie ma jeszcze wypracowanych
    > takich nawyków pracowania zgodnie z umową. To raczej jest spotykane w większych
    > projektach gdzie pracuje więcej podmiotów (i każdemu z nich należy zapłacić za
    > byle pierdnięcie).

    Umowy tego typu dotyczyć powinny każdego projektu, bez względu na
    wielkość projektu. Spotykałem się z takimi umowami, w których był punkt
    mówiący o tym, że jeśli nakład pracy jest znaczny, to klient będzie miał
    to zgłaszane, po czym następuje wycena i ewentualna akceptacja, bądź nie
    akceptacja prac do wykonania.

    Rzecz jasna, nakład pracy oceniany jest przez wykonawcę. To daje pewien
    "wentyl bezpieczeństwa", aby nie robić w nieskończoność projektu.

    >> Z moich doświadczeń wynika, że jeśli klient nie potrafi napisać o co mu
    >> chodzi, to ma jeszcze większy kłopot z zapłaceniem za wykonaną pracę.
    >
    > 99% ludzi zamawiających stronki nie ma pojęcia czego chce. Niestety. :)

    Ale wie, czego nie chce :-)

    --
    Peter

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: