  • Data: 2011-10-30 17:16:21
    Temat: Re: jakiej mocy zasilacz optymalnie?
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-30 18:06, Rafał Łukawski pisze:

    > Jak na moj stan wiedzy w tym obszarze, tylko nieliczne oprogramowanie
    > wykorzystuje obliczenia ze strony GPU (np. ze strony NVidii API CUDA)

    Do Photoshopa nV - niestety tak się porobiło, że praktycznie nie ma
    wsparcia dla uniwersalnego i darmowego API, jakim jest OpenCL, tylko
    każdy swoją rzepkę skrobie - nV promuje CUDA i organizuje konkursy,
    intel celowo ustawił tak kompiler by wsparcie działało tylko na GPU z
    jego core iX, ATI stoi w rozkroku promując OpenCL, a i tak jeśli już coś
    wspiera GPGPU na ATI to zazwyczaj tylko Stream :(

    > Generalnie zalozylbym, ze w 2d nie ma to znaczenia, aczkolwiek
    > specjalisci z branzy moze wskaza jakies oprogramowanie/pluginy, ktore
    > wspolpracuja z GPU Nvidia lub ATi.

    Zoom, Pan itp., ale ja bym sobie głowy tym specjalnie nie zawracał o
    ile taka grafika już nie jest w systemie - podstawa to cały czas wydajny
    CPU.

    PS:
    Zbaczamy na GPGPU, a dalej nie wiadomo jak jest w tym konfigu grafika w
    kontekście cichego zasilacza do pracy w IDLE.

    --
    /MB