    From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jakie troche mniej tanie auto z niskim zużyciem paliwa ?
    Date: Mon, 13 Sep 2010 13:10:33 +0200

> [...]
    > raczej dbała i go w żaden sposób nie katowała to on i tak był
    > wyeksploatowany
    > maksymalnie (teraz ma 120 tysięcy przebiegu a ja już wymieniłem w nim
    > połowę części
    > i dalej więcej stoi u mechanika niż u mnie). Może akurat uno nie jest
    > wytrzymałym autem
    > ale nie wiem czy ma sens się znowu pakować w takie stare.
    >
    > Może mi ktoś polecić coś w miare nowego co można kupić za takie pieniądze
    > ?
    >
    > Interesuje mnie raczej auto małe (nie wiem czy 3 czy 5 drzwi). Myślałem o

    Ze względów praktycznych sugeruję 5 drzwi. Chyba że jeździsz zawsze sam i
    nic delikatnego nie przewozisz w aucie.

    > dieslu ale chyba
    > jednak lepszy wybór to będzie benzyna i dołożeniu gazu. Dobrze żebym z tym
    > gazem zmieścił się w tych 15 tysiącach.
    >
    > Podstawowym kryterium są koszty ekspolatacji.

    Jeśli diesel to tylko bez turbo w takaim razie. Jak nie polo to pozostają
    jeszcze jego bliźniaki jak fabia, ibiza i cordoba, dwa ostatnie z zewnątrz
    ładniejsze. Silnik SDI.

    > Raczej unikałbym polo i punto bo są moim zdaniem niezbyt urodziwe (ale to
    > kryterium nie jest
    > najważniejsze). Zdecydowanie nie jestem też przekonany do seicento.
    >
    > Myslałem już o jakiejs corsie (C albo D), golfie IV, jakiejs hondzie
    > civic, różnych astrach, fordzie
    > fiesta, peogeot 206, pandzie, citroenie c2 albo c3 i tak dalej...

    Golfa 4 nie kupisz za 15 kzł z rocznika 2000 lub wyższego. A z doświadczenia
    powiem, że w przeciwieństwie do trójki nie jest wart pieniędzy jakie trzeba
    za niego zapłacić. Polecić mogę civica 6 gen, ale w 2000 skończyli jego
    produkcję, a nowszy też nie jest warty kasy jaką trzeba za niego zapłacić,
    ewentualnie Lanos, jeśli nie przeszkadza Ci toporne wnętrze i krótki fotel
    kierowcy.

    > Autem zamierzam dojeżdzać do pracy (120 km z czego pewnie z 30 w miescie i
    > reszta autostrada).
    >
    > Ponieważ jeżdze dosyć nieregularnie to auto musi wytrzymywać bez problemu
    > cykl typu : 3 dni
    > jeżdzenia, 2 tygodnie stania, 2 dni jeżdzenia... W uno wygląda to tak, że
    > 4 dni stania oznacza
    > konieczność naładowania akumulatora (2 letni), po tygodniu centralny zamek
    > zaczyna się blokować
    > i tak dalej...
    To raczej nie jest kwestia auta, czy akumulatora, ile jakichś problemów z
    elektryką, bo pobór prądu jest pewnie zbyt duży.