  • 11. Data: 2012-01-02 11:28:23
    Temat: Re: jakie kondziory?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):
    > to znaczy chodzi mi o to jakie dać kondziory przy kwarcu 24MHz?

    Datasheet, strona 4:
    C1, C2 = 30 pF ? 10 pF for Crystals = 40 pF ? 10 pF for Ceramic Resonators
    Nie piszą nic o częstotliwości. Ja miałem 33pF przy 11,0592 MHz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2012-01-02 11:35:30
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Ciekawe, samonaprawiający się układ :) A na innym egzemplarzu procka
    > sprawdzałeś?

    tak testowałem na innym procku, u mnie dałem przy 24MHz 27pF, na 3 prockach
    miałem przerwy w działaniu (testowałem oscyloskopem - proc generował
    prosotokąt)...

  • 13. Data: 2012-01-02 12:02:28
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 1/2/2012 12:21, identifikator: 20110701 pisze:

    > a sory, stary poczciwy AT89C2051

    > nie włączałem układu chyba z pół roku, wczoraj włączyłem - na początku
    > nie działał w ogóle transmisje odbierane kończył timeoutem... później
    > było coraz lepiej, aż w końcu prawie zaczął działać... dziwny przypadek,
    > błędy w sofcie raczej wykluczam, program jest banalny.

    A siedzi w podstawce ? Jak tak to wyczyść nogi.

    Adam

  • 14. Data: 2012-01-02 12:22:55
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    ten procesor jest bardzo podatny na zakłócenia.
    W około musi być pusto na 0,5 metra, procesor nie może sterować
    przekaźnikiem, zasilić z akumulatora,
    wyłączyć PC.
    S.

  • 15. Data: 2012-01-02 12:31:54
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sylwester Łazar <i...@a...pl> napisał(a):
    > ten procesor jest bardzo podatny na zakłócenia.
    > W około musi być pusto na 0,5 metra, procesor nie może sterować
> [...]

    Hmmm. U mnie pracował wewnątrz telewizora Elektron, sterując dziesięcioma
    przekaźnikami i silniczkiem. Działał prawidłowo.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2012-01-02 12:46:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    > tak testowałem na innym procku, u mnie dałem przy 24MHz 27pF, na 3
    > prockach miałem przerwy w działaniu (testowałem oscyloskopem - proc
    > generował prosotokąt)...

    Dziwne. U mnie z reguły procki na zaciskach kwarcu generują coś
    zbliżonego do sinusa a procki się nie wieszają.
    Może za cienkie linie masy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2012-01-02 12:52:48
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Dziwne. U mnie z reguły procki na zaciskach kwarcu generują coś

    na kwarcu był sinus, program generował prostokąt ;o) mała nieścisłość...
    zasilanie też sprawdzałem oscyloskopem, czyściutkie... zauważyłem też kiedyś
    tam przy testach, że mimo czystej linii zasilającej na wyjściach P1 i P3
    pojawia się mały sinusik... też nie wiem skąd on się bierze, w układzie sam
    procek i elementy niezbędne...

  • 18. Data: 2012-01-02 13:36:32
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jdq3lp$l2f$1@node2.news.atman.pl...
    > jakie kondensatory blokujące do masy dać w procesorze przy kwarcu 24MHz?
    > 27pF sprawdziłem, nie jest dobrze z takimi...

    Problem może tkwić w tym, że kwarce powyżej 20MHz zwykle pracują na tzw.
    overtonie, czyli ich częstotliwość nominalna to tak naprawdę jest 3 albo 5
    harmoiczna ich rzeczywistej częstotliwości podstawowej (leżącej poniżej
    20MHz). Dlatego kwarce 24MHz podłączone do procesora zwykle lubią wzbudzać
    się na ich podstawowej częstotliwości 8MHz. Zmniejszenie pojemności przy
    kwarcu czasem pomaga, ale też powoduje niestabilność drgań.
    Rzuć okiem na rysunek nr 10 na stronie 5:
    http://www.yic.com.tw/QUARTS%20CRYSTAL%20CHARACTERIS
    TICS.pdf
    Rezonans filtru LC należy dobrać pośrodku między częstotliwością podstawową
    a overtonową.
    Tutaj f = (8+24)/2 = 16MHz
    Przy założeniu, że Cc = 10 * C2 można zastosować przybliżony wzór:
    L = 1 / ( (2*Pi*f)^2 * C2 )
    Orientacyjnie dla C2=15pF L=6,8uH, dla C2=22pF L=4,7uH.

  • 19. Data: 2012-01-02 16:02:35
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 13:31:54 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Hmmm. U mnie pracował wewnątrz telewizora Elektron, sterując dziesięcioma
    > przekaźnikami i silniczkiem. Działał prawidłowo.

    A ten silnik w srodku, to po to, zeby bylo 'motion' na ekranie?;)

  • 20. Data: 2012-01-02 19:27:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):
    > A ten silnik w srodku, to po to, zeby bylo 'motion' na ekranie?;)

    Do kręcenia potencjometrem głośności ;)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/