  • 1. Data: 2012-01-01 17:04:00
    Temat: jakie kondziory?
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    jakie kondensatory blokujące do masy dać w procesorze przy kwarcu 24MHz?
    27pF sprawdziłem, nie jest dobrze z takimi...

  • 2. Data: 2012-01-01 18:26:57
    Temat: Re: jakie kondziory?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    identifikator: 20110701 pisze:
    > jakie kondensatory blokujące do masy dać w procesorze przy kwarcu 24MHz?
    > 27pF sprawdziłem, nie jest dobrze z takimi...

    Jak Atmelowska wersja 51-ki, to nie dawać.

    __
    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-01-01 18:51:34
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 01.01.2012 18:04, identifikator: 20110701 pisze:
    > jakie kondensatory blokujące do masy dać w procesorze przy kwarcu 24MHz?
    > 27pF sprawdziłem, nie jest dobrze z takimi...

    A jakie zaleca producent procesora? A jakie zaleca producent kwarcu?
    Napisz coś więcej w czym problem, lub ogólnie więcej informacji na ten
    temat, to może ktoś Ci coś pomoże...

    Konop

  • 4. Data: 2012-01-02 07:10:58
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    Jak Atmelowska wersja 51-ki, to nie dawać.

    zgadza się, wywaliłem jeden jest lepiej, ale ciągle mam jakieś dziwne błedy
    transmisji nie wiem skąd się biorą, może drugi też wywalić?

  • 5. Data: 2012-01-02 10:06:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):
    > Jak Atmelowska wersja 51-ki, to nie dawać.
    > zgadza się, wywaliłem jeden jest lepiej, ale ciągle mam jakieś dziwne
    > błedy transmisji nie wiem skąd się biorą, może drugi też wywalić?

    Mniej czasu zajmie Ci sprawdzenie tego niż pisanie na grupę...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2012-01-02 10:54:36
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Mniej czasu zajmie Ci sprawdzenie tego niż pisanie na
    grupę...

    nie wiesz, nie gadaj, problemy pojawiają się losowo, nie ma żadnej
    prawidłowości - po wywaleniu jednego widać było na oscyloskopie, że jest
    lepiej (generowałem prostokąt)... ale widać coś jeszcze nie jest
    dopieszczone... oscylacje na kwarcu są, ale procek raz działa a raz nie
    działa...

  • 7. Data: 2012-01-02 11:01:39
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > lepiej (generowałem prostokąt)... ale widać coś jeszcze nie jest
    > dopieszczone... oscylacje na kwarcu są, ale procek raz działa a raz nie

    To napisz chociaż konkretnie co to za procek.
    I co to znaczy, że losowo? Miałeś na myśli, że rzadko? Bo jak losowo ale co
    najmniej raz na sekundę to jednak nadal jest szybciej przetestować niż pisać
    :)
    A dobrze masz obwód resetu? W zasilaniu nie ma jakichś szpilek czy innych
    zakłóceń?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2012-01-02 11:21:11
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > To napisz chociaż konkretnie co to za procek.

    a sory, stary poczciwy AT89C2051

    > I co to znaczy, że losowo? Miałeś na myśli, że rzadko? Bo jak losowo ale
    > co najmniej raz na sekundę to jednak nadal jest szybciej przetestować niż
    > pisać

    nie włączałem układu chyba z pół roku, wczoraj włączyłem - na początku nie
    działał w ogóle transmisje odbierane kończył timeoutem... później było coraz
    lepiej, aż w końcu prawie zaczął działać... dziwny przypadek, błędy w sofcie
    raczej wykluczam, program jest banalny.

  • 9. Data: 2012-01-02 11:21:49
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    to znaczy chodzi mi o to jakie dać kondziory przy kwarcu 24MHz?

  • 10. Data: 2012-01-02 11:23:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > a sory, stary poczciwy AT89C2051

    Korzystałem z tego procka, dawałem kondziory 33pF (dwa) i nie było
    problemów.

> [...]
    > było coraz lepiej, aż w końcu prawie zaczął działać... dziwny
    > przypadek, błędy w sofcie raczej wykluczam, program jest banalny.

    Ciekawe, samonaprawiający się układ :) A na innym egzemplarzu procka
    sprawdzałeś?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/