  • 41. Data: 2011-01-05 21:00:32
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011 10:11:05 -0600, Pszemol wrote:

    >Nawet jeśli, to czwartym kolorem podstawowym jest UV a nie żółty.

    U takich hipotetycznych ludzi raczej nie UV.

    >Żółty bardzo ładnie osiąga się mieszając świecenie czerwonego i zielonego.
    >Moim zdaniem to marketingowa gimnastyka SHARPa aby zaistnieć.

    I tu sie mylisz - Sharp nie musi zaistniec :-)

    J.

  • 42. Data: 2011-01-05 21:04:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message

    > Ciekawa logika... Zauważ, że w technologii LCD piksele NIE ŚWIECĄ!
    > LCD to matryca pikseli które są zasłonkami do jednolitego podwietlenia.
    > Zgaszony piksel jest po prostu nieprzeźroczysty (małoprzeźroczysty)
    > i nie przepuszcza światła świetlówki lub LEDa spod spodu...
    >
    > Więcej pikseli na tej samej powierzchni oznacza że będzie więcej
    > "drutów" (półprzeźroczystych) naparowanych na warstwie LCD, bo
    > do każdego piksela trzeba przecież doprowadzić sygnał Włącz/Wyłącz,
    > a więc jeśli już, to jest szansa że taka matryca będzie przepuszczać
> [...]

    Akurat "drutami" bym sie nie przejmował - w technologii LCD nie stosuje
    się przecież połączeń cienkowarstwowym metalem tylko przewodzącym szkłem
    - i nie naparowuję się ich tylko wdyfundowuje w powierzchnię szkła
    odpowiednią ilość tlenków cyny czyniących szkło przewodnikiem -
    następnie obszary mające nie przewodzić trawi się, normalnie, jak PCB...
    To praktycznie nie pochłania światła.

    > Na dodatek trzeba wziąć pod uwagę, że wszystkie media tworzone są
    > w technologii RGB i w taki sposób przesyłane, więc ten czwarty piksel
    > jest interpolowany z trzech sygnałów RGB dopiero w telewizorze.

    O, i to najważniejsze. Sygnał telewizyjny niesie informację barwna
    zawartą w trójkącie R-G-B zdefiniowanym w standardzie i co byśmy przy
    odtwarzaniu nie czynili - więcej nie odtworzymy. Możemy tylko, mając
    szerszą przestrzeń barwną urządzenia odtwarzającego rozciągnąć
    przestrzeń barwna pierwotną do tej szerszej tworząc niejako nowe barwy -
    ale zgodne z oryginałem to one być po takim zabiegu wcale nie muszą...

    Ale co tam, ludzie to kupią, byle na chama, byle głośno, byle głupio...

    --
    Darek

  • 43. Data: 2011-01-05 21:12:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    > Nawet jeśli, to czwartym kolorem podstawowym jest UV a nie żółty.
    > Żółty bardzo ładnie osiąga się mieszając świecenie czerwonego i zielonego.

    Nie. Kolorami podstawowymi są _wszystkie_ kolory widmowe. Dopiero
    dysponując możliwością miesza nia wszystkich tych kolorów jesteśmy w
    stanie oddać kolor dowolny. Obcinając "garba" barw widmowych do takiej
    czy innej łamanej zawsze coś tracimy.

    A fiolet (nie UV bo tego po prostu oko nie rejestruje) leży ciut poza
    obszarem barw czystych - bo pobudza jednocześnie receptory niebieskie i
    czerwone.

    Ale i tak, jak już chyba się zgodziliśmy, nie ma sensu wyposażać ekranu
    w barwy nie reprezentowane w przestrzeni objętej przez standard sygnału
    - skoro kamera tych barw nie zarejestrowała to nie mamy podstaw żeby je
    odtworzyć - nic o nich nie wiemy.

    Wszystko co nadto - od marketoidów pochodzi.
    --
    Darek

  • 44. Data: 2011-01-05 21:19:30
    Temat: Odp: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > Przy omawianiu cienkiego telewizora, nie ma tam miejsca na
    > duże reflektory paraboliczne, więc dużo światła produkowanego
    > przez rurki za LCD się po prostu marnuje.

    Cienkich nie ma ze świetlowkami. Po co mi cienki telewizor z zajebiście
    grubą nogą?

    > W przypadku LED, całe światło wychodzi dosyć dobrze
    > skupionym przez soczewkę stożkiem o kącie rzędu 20'
    > więc aby oświetlić tak samo LCD wystarczy mniej światła,
    > a zatem mniej mocy elektrycznej zużytej na świecenie.

    Jeszce duzo czasu minie zanim OLED trafi do telewizorow wielkogabarytowych
    LEDów podświetlających LCD jest mało, tysiące w najlepszych TV
    Porównaj do pikseli TV HD 1920*1080*3 =~6 milionow

  • 45. Data: 2011-01-05 21:23:38
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Jest złocisty FFC125 i jest złoty FFD700. Do sprawdzenia:
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/80327/female-male-color-co
    nverter/
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kolor%C3%B3w_w_j%
    C4%99zyku_polskim

    To do barw może doliczymy jeszcze futra?

    --
    Darek

  • 46. Data: 2011-01-05 21:23:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > w barwy nie reprezentowane w przestrzeni objętej przez standard sygnału
    > - skoro kamera tych barw nie zarejestrowała to nie mamy podstaw żeby je

    Tak się zastanawiam (teoretycznie tylko, bo telewizji nie oglądam), jaki
    procent transmisji pochodzi wprost z kamery, ile z tego została poddana
    obróbce, oraz jaka część jest produktem całkowicie syntetycznym.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2011-01-05 21:25:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Nie rozumiesz że on pod wpływem takiej gadki
    > marketingowej kupił telewizor? Nie przekonasz go!
    > Jego TV ma większą rozdzielczość, cokolwiek to znaczy!

    Dobrze że nie Sony - ci to dopiero potrafią rżnąć klientów na
    rozdzielczości.Diabelski wynalazek - matryce diagonalne.

    --
    Darek

  • 48. Data: 2011-01-05 21:29:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Uwierz mi, Marku, od gapienia się w telewizory inteligencji mu nie
    > przybywa.

    Ale od szkoleń firmowych przybywa - tej marketingowej. Znaczy dobrze
    wyszkolony sprzedawca każdy kit bez mrugnięcia oka sprzeda klientowi
    byle mu ten chłam wcisnąć. Widać gość stosowna wiedzę jednak posiada -
    potrafi bajki wiarygodnie opowiadać, ludzie jak widać wierzą.

    --
    Darek

  • 49. Data: 2011-01-05 21:34:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > Niestety jeden LED innemu LEDowi nie równy.

    LED póki co przegoniły żarówki halogenowe - ale do lamp wyładowczych
    (czy nisko czy też wysokoprężnych) jeszcze im daleko.
    W telewizorze to zapewne nie sprawność świecenia a sprawność
    rozprowadzenia tego światła daje oszczędności większe w przypadku
    podświetlania LED - gęstsze rozłożenie elementów świecących to mniejsze
    nierównomierności, mniejsze nierównomierności to mniejsza konieczność
    przytłumiania w obszarach najjaśniejszych - można sporo świata zaoszczędzić.

    --
    Darek

  • 50. Data: 2011-01-05 21:35:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > odpowiednią ilość tlenków cyny czyniących szkło przewodnikiem - następnie
    > obszary mające nie przewodzić trawi się, normalnie, jak PCB...

    Ja nie twierdzę że te "druty" będą widoczne gołym okiem, ale że
    jeśli już mielibyśmy się wczytywać w detale przewagi jednego
    rozwiązania nad drugim to "ramki"między pikselami i "druty"
    doprowadzające napięcie będą dawać więcej cienia niż w tradycyjnym
    LCD co ma mniej pikseli.

> [...]
    > oryginałem to one być po takim zabiegu wcale nie muszą...
    >
    > Ale co tam, ludzie to kupią, byle na chama, byle głośno, byle głupio...

    No przecież ten TV ma większą rozdzielczość! :-)