    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Date: Wed, 5 Jan 2011 15:35:45 -0600

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote in message
    news:4d24dcca$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...

    > Akurat "drutami" bym sie nie przejmował - w technologii LCD nie stosuje
    > się przecież połączeń cienkowarstwowym metalem tylko przewodzącym szkłem -
    > i nie naparowuję się ich tylko wdyfundowuje w powierzchnię szkła
    > odpowiednią ilość tlenków cyny czyniących szkło przewodnikiem - następnie
    > obszary mające nie przewodzić trawi się, normalnie, jak PCB...
    > To praktycznie nie pochłania światła.

    Ja nie twierdzę że te "druty" będą widoczne gołym okiem, ale że
    jeśli już mielibyśmy się wczytywać w detale przewagi jednego
    rozwiązania nad drugim to "ramki"między pikselami i "druty"
    doprowadzające napięcie będą dawać więcej cienia niż w tradycyjnym
    LCD co ma mniej pikseli.

    > O, i to najważniejsze. Sygnał telewizyjny niesie informację barwna zawartą
    > w trójkącie R-G-B zdefiniowanym w standardzie i co byśmy przy odtwarzaniu
    > nie czynili - więcej nie odtworzymy. Możemy tylko, mając szerszą
    > przestrzeń barwną urządzenia odtwarzającego rozciągnąć przestrzeń barwna
    > pierwotną do tej szerszej tworząc niejako nowe barwy - ale zgodne z
    > oryginałem to one być po takim zabiegu wcale nie muszą...
    >
    > Ale co tam, ludzie to kupią, byle na chama, byle głośno, byle głupio...

    No przecież ten TV ma większą rozdzielczość! :-)