  • 51. Data: 2011-01-05 21:37:48
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > LCD jest bardzo kiepskie jeśli patrzysz na nie z szerszych kątów.

    Nie przesadzaj - porządne ekrany LCD mają kąty w miarę stałego
    odtwarzania rzędu 170 stopni (+-85 od osi) - chyba to wystarczy.

    --
    Darek

  • 52. Data: 2011-01-05 21:41:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.01.2011 22:25, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
    > Diabelski wynalazek - matryce diagonalne.
    A co to za wynalazek? Google milczą.

    Michoo

  • 53. Data: 2011-01-05 21:47:32
    Temat: Odp: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >LCD jest bardzo kiepskie jeśli patrzysz na nie z szerszych kątów.

    Omawiamy wielkogabarytowe telewizory dostępne aktualnie w sklepach.
    Problemy z kątami widzenia LCD, są nieaktualne, widać dobrze

    >A jak masz oglądać wieczorami to nie kupuj LCD bo bardzo widać jak kiepawa
    >jest w nich czerń.

    Jak ktoś lubi ogladać po ciemku, to rzeczywiście czarne jest szare.
    LCD maja jednak regulacje jasnosci podświetlenia, po ciemku wystarczy
    minimalna i szare jest ciemniejsze.
    Dla telewizji ma to marginalne znaczenie, większe dla filmow bluray.

    Każdy TV mial i ma wady
    Co lepsze Sony Trinitron kupiony w Pewexie czy Sony Bravia kupiony w
    MediaMarkt?

  • 54. Data: 2011-01-05 21:55:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    > Przecież świetlówki jako źródła światła mają podobną sprawność co LEDy.

    Miałyby, gdyby były kierunkowe. Ledy przy tej samej ilości lumenów na
    wat nie tracą niemal połowy energii na świecenie w niepotrzebną
    stronę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2011-01-05 22:09:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > A fiolet (nie UV bo tego po prostu oko nie rejestruje) leży ciut poza
    > obszarem barw czystych - bo pobudza jednocześnie receptory niebieskie i
    > czerwone.

    I właśnie tu jest problem, bo czerwień pobudza receptory "czerwone" i
    (nieco słabiej) "zielone", natomiast fiolet nie pobudza "zielonych"
    prawie wcale. Stąd wniosek, że czystego fioletu z barw RGB zrobić się
    nie da.

    Mirek,

  • 56. Data: 2011-01-05 22:13:25
    Temat: Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011 22:19:30 +0100, f wrote:
    >Jeszce duzo czasu minie zanim OLED trafi do telewizorow wielkogabarytowych
    >LEDów podświetlających LCD jest mało, tysiące w najlepszych TV
    >Porównaj do pikseli TV HD 1920*1080*3 =~6 milionow

    Dlatego wlasnie OLED a nie LED, ze nikt nie zamierza tych diod liczyc.
    Zrobi sie taki wielki uklad scalony, podobnie zreszta jak LCD TFT ..
    tez nikt nie wypomina ile to mln tranzystorow trzeba zlutowac.

    A nawiasem mowiac to telewizory wielkogabarytowe z LED sa juz od paru
    lat, ale sam jestem ciekaw ile to kosztuje. Musi mocno potanialo,
    skoro oplaca sie wystawic na ulicy i reklamy puszczac.

    J.

  • 57. Data: 2011-01-05 22:33:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011 21:23:43 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Tak się zastanawiam (teoretycznie tylko, bo telewizji nie oglądam), jaki
    >procent transmisji pochodzi wprost z kamery, ile z tego została poddana
    >obróbce, oraz jaka część jest produktem całkowicie syntetycznym.

    Teraz to bardziej skomplikowane - emisja pochodzi oczywiscie z
    jakiegos twardego dysku i zostala poddana stosownej kompresji.
    Ale gdzies na poczatku jest kamera, osoby sa naturalne, ale tlo
    niekoniecznie. Stary Bluebox mocno sie unowoczesnil.

    Calkowita synteza to jednak tylko w niektorych filmach.

    J.

  • 58. Data: 2011-01-05 22:44:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > niekoniecznie. Stary Bluebox mocno sie unowoczesnil.
    >
    > Calkowita synteza to jednak tylko w niektorych filmach.

    Przecież nie musi być całkowita, by zarzut, że "nie ma czego pokazywać,
    bo kamera tego nie rejestruje" był całkowicie bezpodstawny.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2011-01-06 02:17:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    > (nieco słabiej) "zielone", natomiast fiolet nie pobudza "zielonych"
    > prawie wcale. Stąd wniosek, że czystego fioletu z barw RGB zrobić się

    Zgadza się - jego przybliżeniem są barwy z linii purpur.

    99% ludzi myli fiolet z purpurą...

    --
    Darek

  • 60. Data: 2011-01-06 13:28:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I co - pod kazdym pixelem jest osobna LED, czy jakos tak zrobili ze
    > jedna swieci dokladnie przez kilka pikseli ?

    Są dwa typy podświetleń LEDowych. Masz LEDy za LCD,
    jak w małych wyświetlaczach tekstowych np. 2x20...
    I są też tzw. EdgeLED, gdzie LEDy umieszczone są wokół
    krawędzi telewizora, sprawiając że cały panel może być węższy.
    Ledów jest znacznie mniej niż pikseli, ich światło jest w miarę
    równomiernie rozproszone i wiązki nachodzą na siebie.
    Są też telewizory z dynamicznym manipulowaniem takimi
    LEDami, w których sterownik "wiedząc" że lewa strona obrazu
    jest bardzo ciemna może wyłązyć/przygasić podświetlenie
    na tym obszarze aby zwiększyć dynamiczny kontrast TV.
    Widziałeś już TV z parametrem dynamicznego kontrastu
    określonym jako nie 20000000:1 tylko "infinite"? :-)