  • 31. Data: 2011-01-05 18:27:14
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-05 17:14, Pszemol pisze:

    > ?? Słyszałeś o efektywności świecenia?
    > Sugerujesz że świetlówka bierze mniej prądu od żarówki
    > to znaczy że będzie słabiej świecić?
    >
    > Energooszczędność LED polega właśnie na tym samym,
    > świecą tak samo jasno jak świetlówki pobierając mniej
    > prądu, wbrew temu co mówi sprzedawca chcący się pozbyć
    > starych modeli TV z podświetleniem świetlówkowym.

    Przecież świetlówki jako źródła światła mają podobną sprawność co LEDy.

    MD

  • 32. Data: 2011-01-05 18:27:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > ile mniej? bo ja pod koniec ubiegłego roku wymieniłem swietlówkę na
    > diody w stosunku 3-1 dla swietlówki. Ciemno jak w szopie...

    Niestety jeden LED innemu LEDowi nie równy.

    > NAwiazujac do bełkotu medialnego, zarówka diodowa 3.6W miała oświetlać
    > pokój. tyle ze drobnym druczkiem dopisali ze to nastojowe oświetlenie.

    Porównuj na przyszłość ilość produkowanych lumenów.

  • 33. Data: 2011-01-05 18:28:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Akurat "wybajerzone" menu są z reguły właśnie dla idiotów ;-))).

    > MZ ważniejszą cechą telewizora jest żeby dobrze grał ;-)

    Nie masz "home theater 5+1"?

  • 34. Data: 2011-01-05 18:40:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przecież świetlówki jako źródła światła mają podobną sprawność co LEDy.

    Być może, ale technologie LEDów wciąż się rozwijają i są z roku na
    rok lepsze, poza tym świetlówki świecą naokoło i trzeba używać
    skomplikowanych reflektorów aby skupić to światło
    rozproszone w różnych kierunkach w potrzebnym kierunku.
    Przy omawianiu cienkiego telewizora, nie ma tam miejsca na
    duże reflektory paraboliczne, więc dużo światła produkowanego
    przez rurki za LCD się po prostu marnuje.
    W przypadku LED, całe światło wychodzi dosyć dobrze
    skupionym przez soczewkę stożkiem o kącie rzędu 20'
    więc aby oświetlić tak samo LCD wystarczy mniej światła,
    a zatem mniej mocy elektrycznej zużytej na świecenie.

  • 35. Data: 2011-01-05 18:41:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A skąd to twierdzenie? Sugerujesz że HD w tym TV ma 1400 linii? ;-)))
    > Jeden pixel składa się z subpixeli, w tym przypadku dodano jeden subpixel
    > i ichni pixel ma ich cztery. Ale rozdzielczość w pixelach jest nadal taka
    > sama :-)

    Nie rozumiesz że on pod wpływem takiej gadki
    marketingowej kupił telewizor? Nie przekonasz go!
    Jego TV ma większą rozdzielczość, cokolwiek to znaczy!

  • 36. Data: 2011-01-05 19:07:21
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Ciekawa logika... Zauważ, że w technologii LCD piksele NIE ŚWIECĄ!
    > LCD to matryca pikseli które są zasłonkami do jednolitego podwietlenia.

    Ale jaja! Nie wiedziałem...

  • 37. Data: 2011-01-05 19:10:43
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd to twierdzenie? Sugerujesz że HD w tym TV ma 1400 linii? ;-)))

    Powtarzam za kimś kto siedzi w sklepie i gapi się dniami na dziesiątki
    telewizorów.

    Marek

  • 38. Data: 2011-01-05 19:19:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert_J pisze tak:

    > Akurat "wybajerzone" menu są z reguły właśnie dla idiotów
    > ;-))).

    niby że wbijany nr kanału z pilota w Triluxie to dla idiotów tak? :)

    > MZ ważniejszą cechą telewizora jest żeby dobrze grał ;-)

    Dobry elektronik nie ma czasu na oglądanie telewizji :P
    Ma topowy model fi 52 dla lansu ;)

    --
    Piotr

  • 39. Data: 2011-01-05 20:26:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powtarzam za kimś kto siedzi w sklepie i gapi się dniami na dziesiątki
    > telewizorów.

    Uwierz mi, Marku, od gapienia się w telewizory inteligencji mu nie przybywa.

  • 40. Data: 2011-01-05 20:57:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011 12:40:23 -0600, Pszemol wrote:
> [...]
    >przez rurki za LCD się po prostu marnuje.
    >W przypadku LED, całe światło wychodzi dosyć dobrze
    >skupionym przez soczewkę stożkiem o kącie rzędu 20'

    I co - pod kazdym pixelem jest osobna LED, czy jakos tak zrobili ze
    jedna swieci dokladnie przez kilka pikseli ?

    >więc aby oświetlić tak samo LCD wystarczy mniej światła,
    >a zatem mniej mocy elektrycznej zużytej na świecenie.

    Licznik i tabliczka znamionowa potwierdzaja ?

    J.