  • Data: 2016-12-16 10:29:07
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Nowy akumulator to taki co nigdy nie byl podlaczony.
    >Po zinstalowniu w czasie eksplotacji robi sie stary.

    Uzywany, bo starosc to z uplywem lat :-)

    >Do uzytku przestaje sie nadawac jak ma z 10% pojemnosci latem i z 15%
    >pojemnosci zima.

    Chyba, ze ktos zapomina swiatla wylaczyc :-)

    >To taki stary akumulator jak ma zamiast 60Ah 6Ah tez bedzie mial prad
    >rozruchowy jak na nalepce czy mniejszy?

    Pewnie mniejszy ... ale tylko troche.
    10 krotny spadek wydajnosci bys pewnie zauwazyl, a tymczasem
    rozrusznik kreci normalnie.

    Fachowcy z "miernikiem akumulatorow" potrafia go obciazyc i
    przytrzymac kilkanascie s - i wtedy potrafi sie taki starosc objawic.
    Ale sprawne auto zapala szybciej :-)

    Za to ciekawi mnie chemia ... w takim starym akumulatorze to na
    plytach czy pod nimi powinno byc pelno PbSO4.
    Czyli kwas siarkowy z elektrolitu zwiazany ... woda zostaje, stezenie
    spada - nie powinno sie to objawic i na aerometrze i np zamarzaniem w
    zimie ?

    Na aerometrze raczej nie widac, choc prawde mowiac to dawno nie mialem
    okazji tak zmierzyc akumulatora - swiezo ze sklepu i po paru latach
    uzywania.
    Korki teraz zaklejone ...

    J.