  • 1. Data: 2009-02-15 11:08:22
    Temat: jaki plecak na dluzsze trasy
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    czesc

    szukam plecaka w ktory moglbym wmiescic: gx20+kit + 2 dodatkowe stalki
    + pierscienie posrednie + "statyw groszkowy", prowiant i drobiazgi.
    plecak mialby byc wygodny, a z jednej strony zaleta wydaje mi sie
    wymiana obiektywow bez sciagania plecaka = slingshot-y lowepro.
    czy z takim jednoramiennym plecakiem da sie chodzic przez 5 godzin
    bez bolu ramion? w koncu jest to asymetryczne obciazenie

    drugie pytanie (nie dotyczy juz slingshotow): czy statyw montowany
    z boku plecaka (u mnie sherpa=~2kg) nie przeciaza niepotrzebnie
    przy dlugiej trasie co w praktyce czyniloby te ceche plecaka ignorowalna?

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 2. Data: 2009-02-15 13:32:32
    Temat: Re: jaki plecak na dluzsze trasy
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    "Bartlomiej Lidke" <o...@r...cy.rot13.invalid> wrote in message
    > szukam plecaka w ktory moglbym wmiescic: gx20+kit + 2 dodatkowe stalki
    > + pierscienie posrednie + "statyw groszkowy", prowiant i drobiazgi.

    Prowiant ze szklem nie konweniuje - proponuje dwukomorowy:
    http://www.torbylowepro.pl/plecaki/lowepro-rover-aw-
    ii-backpack,191s

    > plecak mialby byc wygodny, a z jednej strony zaleta wydaje mi sie
    > wymiana obiektywow bez sciagania plecaka = slingshot-y lowepro.

    Bez obracania, sciagania sie nie da, jesli chcesz miec pewnosc ze przy
    okazji cos ci na ziemie nie wypadnie. A miedzy obruceniem slingshota a
    zrzuceniem jednego ramienia a powyzej proponowanego juz niewielka roznica

    > czy z takim jednoramiennym plecakiem da sie chodzic przez 5 godzin
    > bez bolu ramion? w koncu jest to asymetryczne obciazenie

    Tego nie wiem, ale logika podpowiada, ze rowne rozlozenie na obu ramionach
    jest korzystniejsze.

    > drugie pytanie (nie dotyczy juz slingshotow): czy statyw montowany
    > z boku plecaka (u mnie sherpa=~2kg) nie przeciaza niepotrzebnie
    > przy dlugiej trasie co w praktyce czyniloby te ceche plecaka ignorowalna?

    Z boku moze byc niewygodnie, na srodku jak w powyzszym linku korzystniej

    Poza tym, moszesz wyjac wszystkie bebechy (worek na sprzet i przegrodke
    miedzy komorami) i bedziesz mial wygodny normalny plecak. System nosny jest
    prawdziwy plecakowy, a nie taki jak w wynalazku ponizej
    http://www.torbylowepro.pl/torby/lowepro-orion-aw,18
    1s

    To wazne jesli sie chce chodzic kilka godzin.

    Ze sklepem nie mam zadnego zwiazku, poza tym ze tam kupilem i jestem
    zadowolony z transakcji. Z plecakiem jak najbardziej mam zwiazek - kupilem
    ten model i nie zaluje, na dlugo mi wystarczy.

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyxyryzzy
    aparat czarny

  • 3. Data: 2009-02-15 14:29:19
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > czy z takim jednoramiennym plecakiem da sie chodzic przez 5 godzin
    > bez bolu ramion? w koncu jest to asymetryczne obciazenie

    W plecaku typu slingshot bez ściągania da się tylko wyjąć aparat. Wtedy
    odpinasz tylko boczną klapkę. Aby się wyjąć obiektyw trzeba odpiąć całą
    klapkę dolną i plecak musi leżeć na plecach. Przymierzałem się do Slingshot
    200 i zrezygnowałem. Po przesunięciu plecaka na przód klapka jest prawie pod
    samą brodą i wyciąga się niezbyt wygodnie. Komora dodatkowa jest minimalna.
    No i ten pojedynczy pasek.
    Wybrałem Lowepro Fastpack 200. Komorę dolną ma podobną jak Slingshot, można
    spokojnie przesunąc plecak do przodu zawieszony tylko na lewym ramieniu.
    Górna komora jest sporo większa, wchodzi mi tam statyw Velbon DF-mini.
    Jednocześnie spełnia wymagania bagażu podróżnego na wszystkich liniach
    lotniczych.
    http://www.torbylowepro.pl/plecaki/lowepro-fastpack-
    200,541s

    --
    Radosny

  • 4. Data: 2009-02-15 16:46:31
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Bartlomiej Lidke napisał:
    > czy z takim jednoramiennym plecakiem da sie chodzic przez 5 godzin
    > bez bolu ramion?

    Według mnie nie da się chodzić długo z dużym obciążeniem. Ja do dwusetki
    pakuję tylko jeden dodatkowy obiektyw, jakieś lekkie drobiazgi, trochę
    żarcia. Na krótką metę zdarza mi się wetknąć jeszcze dwa obiektywy i lampę,
    ale tylko na naprawdę niedługe chodzenie. Wolę taki patent niż torbę -
    doskonały dostęp do zmieniania obiektywów, po skróceniu paska może posłużyć
    jako wspornik dla ręki.
    Do kilkugodzinnych spacerów wolę coś na dwa ramiona.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 5. Data: 2009-02-15 19:29:05
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    Bartlomiej Lidke pisze:

    > szukam plecaka w ktory moglbym wmiescic: gx20+kit + 2 dodatkowe stalki
    > + pierscienie posrednie + "statyw groszkowy", prowiant i drobiazgi.
    > plecak mialby byc wygodny,

    Podłączę się do pytania, czy istnieje plecak dedykowany foto z jedynym
    wygodnym systemem nośnym jaki akceptuję czyli siatka dystansowa
    oddzielająca plecy od ściany plecaka. Większość plecaków jakie widziałem
    od strony aparatu prezentuje się okazale, natomiast od strony
    człowieka to całkowita porażka niestety.

    --
    Ziemo

  • 6. Data: 2009-02-15 20:13:59
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Radosny pisze:

    > W plecaku typu slingshot bez ściągania da się tylko wyjąć aparat. Wtedy
    > odpinasz tylko boczną klapkę. Aby się wyjąć obiektyw trzeba odpiąć całą
    > klapkę dolną i plecak musi leżeć na plecach.

    Da się bez problemu bez ściągania wyjąć i zmienić obiektyw.

    --
    f1969

  • 7. Data: 2009-02-15 20:31:54
    Od: "M_X" <r...@p...onet.lp>

> [...]
    > od strony aparatu prezentuje się okazale, natomiast od strony człowieka to

    Raczej wątpię aby takowy istniał. Samo rozwiązanie jest świetne - sam od
    ponad roku czy nawet więcej do wypadów rowerowych używam plecaka Deuter Race
    EXP Air i obecnie coś takiego jak mokre plecy to już przeszłość. Problem w
    tym, że takie rozwiązanie znacznie ogranicza przestrzeń wewnątrz plecaka. Z
    barku plecaka foto, przez pewien czas używałem owego Deutera do noszenia
    sprzętu foto - ale nie było to zbyt udane rozwiązanie, w końcu to nie sprzęt
    dla fotografów. Zwłaszcza zbyt mała ilość miejsca dała się we znaki po
    dokupieniu gripa do posiadanego body, również wyciąganie aparatu z plecaka
    wcale nie było takie proste ze względu na łukowatą ściankę plecaka.
    Ostatecznie padło na plecak Dakine Mission Photo (wcześniej polowałem na
    model Sequence ale ostatecznie ze względu na swoją wielkość odpadł, tu można
    porównać wielkość obu modeli: http://tinyurl.com/dfkzzo ), którego użytkuję
    raptem 2 dni, po pierwszych testach wygląda że decyzja, poprzedzona
    wielotygodniowym poszukiwaniem info na różnych forach turystycznych i
    fotograficznych, była trafiona. Niestety w PL ze względu na obecne kursy
    walut, zakup raczej nie będzie się zbyt kalkulowal, ja swój kupiłem w UK za
    niespełna 70 funtów.

    POZDRAV
    M_X

  • 8. Data: 2009-02-15 22:13:45
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    M_X pisze:

    > Raczej wątpię aby takowy istniał. Samo rozwiązanie jest świetne - sam
    > od ponad roku czy nawet więcej do wypadów rowerowych używam plecaka
    > Deuter Race EXP Air

    Ja rowerowo używam salewe z siatką i tez sobie chwalę. Poguglałem
    dzisiaj trochę i opłaciło sie szukanie z wykluczeniem firm
    specjalizujących się w akcesoriach foto. Trafiłem na coś takiego
    http://www.e-horyzont.pl/site/index.php?mod=offers&k
    at=144&prod=3247
    Szelki i plecy wyglądają lepiej, tylko od strony foto może być różnie,
    trza by obmacać na żywo.

    --
    Ziemo