eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki olej?Re: jaki olej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki olej?
    Date: Thu, 05 Jan 2012 14:34:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 48
    Message-ID: <je49gc$srv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jdvng6$c37$1@inews.gazeta.pl> <je1b7a$p18$1@inews.gazeta.pl>
    <4f048df2$1@news.home.net.pl> <je28gp$445$1@inews.gazeta.pl>
    <je3qj1$au8$1@inews.gazeta.pl> <je42d4$5po$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325771084 29567 193.22.28.4 (5 Jan 2012 13:44:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Jan 2012 13:44:44 +0000 (UTC)
    X-User: yansvanhorn
    In-Reply-To: <je42d4$5po$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.25)
    Gecko/20111213 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.17
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2425102
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-05 12:42, Pete wrote:
    > On 1/5/2012 3:19 AM, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >> On 2012-01-04 20:15, Pete wrote:
    >>> On 1/4/2012 11:35 AM, Uncle Pete wrote:
    >>>>> znajdziesz jakieś 5W30 bo 0W 30 to chyba nie za bardzo na letnie
    >>>>> upały.
    >>>>
    >>>> A jaki ma związek liczba przed literką W na zachowywanie się oleju
    >>>> wielosezonowego w wysokich temperaturach?
    >>>>
    >>>> Piotr
    >>>
    >>> Zwiazek zaden, ale "specjalistow" tu nie brakuje. :)
    >>
    >> Obie wartości wyznaczają punkty (cSt@40C i cSt@100C) na krzywej lepkości
    >> na podstawie których można wyznaczyć przebieg tej krzywej (są dostępne
    >> algorytmy). Zatem oba parametry mają wpływ na wartości lepkości w
    >> wysokich temperaturach.
    >
    > Ale w momencie jak silnik osiagnie normalna temperature pracy, ta
    > pierwsza wartosc praktycznie nie ma znaczenia, zakladajac ze masz
    > sprawnie dzialajacy termostat.

    Termostat nie zapewnia utrzymania stałej temperatury oleju! Przy dużych
    obciążeniach temperatura oleju potrafi rosnąć w rejony 130-150C a
    temperatura wody pozostać w rejonie 95-100C

    Ta pierwsza wartość nie ma znaczenia jedynie gdy olej ma dokładnie 100C.

    > Dla scislosci, ta pierwsza wartosc/punkt nie jest mierzona przy temp.
    > 40C.

    Masz rację. Zastosowałem skrót myślowy, jako że te wartości są powiązane
    - wziałem to co precyzyjnie określa własności oleju - czyli konkretne
    dane z TDS, mianowicie: lepkosć przy 40C, 100C, HTHS oraz dodatkowo VI.
    Zależą one od klas oleju - ale klasa wyznacza jedynie przedział.

    > Literki "0w", "5w", "10w" itd sa przyznawane za osiagnieta wartosc
    > cold cranking viscosity (CCV) mierzona w mPas w temperaturach -35C,
    > -30C, -25C, itd.

    Zgoda. Ale z tego wynika właśnie również wartość punktu o którym
    pisałem, czyli lepkości przy 40C. A jest ona o tyle dobra, bo łatwo
    porównać różne oleje.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: