-
Data: 2012-01-05 14:34:32
Temat: Re: jaki olej?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-05 12:42, Pete wrote:
> On 1/5/2012 3:19 AM, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>> On 2012-01-04 20:15, Pete wrote:
>>> On 1/4/2012 11:35 AM, Uncle Pete wrote:
>>>>> znajdziesz jakieś 5W30 bo 0W 30 to chyba nie za bardzo na letnie
>>>>> upały.
>>>>
>>>> A jaki ma związek liczba przed literką W na zachowywanie się oleju
>>>> wielosezonowego w wysokich temperaturach?
>>>>
>>>> Piotr
>>>
>>> Zwiazek zaden, ale "specjalistow" tu nie brakuje. :)
>>
>> Obie wartości wyznaczają punkty (cSt@40C i cSt@100C) na krzywej lepkości
>> na podstawie których można wyznaczyć przebieg tej krzywej (są dostępne
>> algorytmy). Zatem oba parametry mają wpływ na wartości lepkości w
>> wysokich temperaturach.
>
> Ale w momencie jak silnik osiagnie normalna temperature pracy, ta
> pierwsza wartosc praktycznie nie ma znaczenia, zakladajac ze masz
> sprawnie dzialajacy termostat.
Termostat nie zapewnia utrzymania stałej temperatury oleju! Przy dużych
obciążeniach temperatura oleju potrafi rosnąć w rejony 130-150C a
temperatura wody pozostać w rejonie 95-100C
Ta pierwsza wartość nie ma znaczenia jedynie gdy olej ma dokładnie 100C.
> Dla scislosci, ta pierwsza wartosc/punkt nie jest mierzona przy temp.
> 40C.
Masz rację. Zastosowałem skrót myślowy, jako że te wartości są powiązane
- wziałem to co precyzyjnie określa własności oleju - czyli konkretne
dane z TDS, mianowicie: lepkosć przy 40C, 100C, HTHS oraz dodatkowo VI.
Zależą one od klas oleju - ale klasa wyznacza jedynie przedział.
> Literki "0w", "5w", "10w" itd sa przyznawane za osiagnieta wartosc
> cold cranking viscosity (CCV) mierzona w mPas w temperaturach -35C,
> -30C, -25C, itd.
Zgoda. Ale z tego wynika właśnie również wartość punktu o którym
pisałem, czyli lepkości przy 40C. A jest ona o tyle dobra, bo łatwo
porównać różne oleje.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.12 16:15 Lewis
- 05.01.12 17:27 Pete
- 05.01.12 17:29 Pete
- 05.01.12 22:36 Tom N
- 05.01.12 22:59 DoQ
- 06.01.12 13:49 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 06.01.12 14:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 06.01.12 14:30 J.F.
- 06.01.12 21:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=