  • 11. Data: 2011-01-09 17:57:51
    Temat: Re: jaki minikomputer na serwer
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:15aljkdhqwph1.1dbv2xtlupfwk.dlg@40tude.net...

    > Jeżeli wybierzesz dobre rozwiązania to i nawet pani Basia po jakimś czasie
    > będzie informatykiem :)

    Po co ma być? Niech dobrze robi co do niej należy.

    > Błędnie założyłeś że potrzebuję NAS-a. Czasem trzeba coś tak klepnąć na
    > ekranie.

    W takim razie nie potrzebujesz serwera.

    > Dobra, kończę wątek, bo widzę nic z tego dyskusji nie wyniknie jeżeli ktoś
    > pyta się mnie po co mi ekran. Idę jutro po jakiegoś netbooka za 800. W
    > końcu to nie ja płacę ;)

    Netbook na serwer? Może jeszcze z zielonym HDD? To ma być wydajne? No, ale
    skoro tak musi być ...

  • 12. Data: 2011-01-10 11:27:54
    Temat: heh minikomputer - lezka w oku sie kreci
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

  • 13. Data: 2011-01-10 17:37:20
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-09 18:57, Użytkownik MC napisał:

    > Netbook na serwer? Może jeszcze z zielonym HDD? To ma być wydajne? No,
    > ale skoro tak musi być ...

    Netbooki są: super, hiper, duper i modne do wszystkiego z "pracą"
    stacjonarną jako nettopy włącznie.
    Tyle że zamienić sprzęt z celeronem 800MHz na sprzęt z wydajnością
    celerona 900MHz to mało opłacalne jest, ale modne jak najbadziej.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-01-10 19:00:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Netbooki są: super, hiper, duper i modne do wszystkiego z "pracą"
    > stacjonarną jako nettopy włącznie.

    Taki, wicie-rozumicie, trynd i niewiele da się na to poradzić. Przy tym
    postępie miniaturyzacji wkrótce zacznie się też proces ewolucji
    użytkowników - coraz mniejsze paluszki, coraz większe i bardziej wyłupiaste
    oczka i torba na brzuchu jak u kangura. Zresztą poniekąd już się zaczęła -
    szkoda, że od miniaturyzacji mózgu.

    > Tyle że zamienić sprzęt z celeronem 800MHz na sprzęt z wydajnością
    > celerona 900MHz to mało opłacalne jest,

    Jako użytkownik stacjonarnego PC klasy PIII 866 MHz oraz netboka z Atomem
    N270 stwierdzam, że powyższe porównanie jest chybione. Widać to choćby po
    filmikach zamieszczanych w Internecie - tego na moim stacjonarnym
    praktycznie nie da się oglądać, podczas gdy Wicherek dzielnie nadąża za
    ruchami frykcyjnymi.

    > ale modne jak najbadziej.

    I to przesądza kwestię.

    JoteR

  • 15. Data: 2011-01-10 22:46:50
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    >W takim razie nie potrzebujesz serwera.

    O czym ty chlopczyku mowisz ? Ile masz latek ? Czytanie juz za toba ?
    Czytaj prosze ze zrozumieniem.
    Aha, nie wiem czy wiesz ale sa tacy ludzie ktorym sie nic nie udaje, tzw.
    no future mass, ktorzy nie wnosza zadnego pozytku do spoleczenstwa, tylko
    zyja by przeszkadzac innym. Byleby mowic, czuc sie potrzebnym, prowadzic
    dialog z innymi.

    > Netbook na serwer? Może jeszcze z zielonym HDD? To ma być wydajne? No, ale
    > skoro tak musi być ...

    ale wpieniaja mnie takie dupne komentarze. Co twoj post wniosl do dyskusji
    ? Tak, bedzie on pracowal z zielonym dyskiem b...e, podlaczonym na USB
    2.0, Toshiba, bo takowy akurat posiadam (link ponizej) i nie jest mi moc
    komputera potrzebna a jedynie jako magazyn do zrzucania danych/logow. Znow
    dales znac, ze nie wiesz co oznacza slowo serwer...
    http://www.neo24.pl/dysk-twardy-toshiba-640gb-serie-
    art-green-%28hddr640e04eg-cs%29.html

    A w telewizji to chyba maja "mega kompjutery" skoro dają sygnał na
    taaaaakie duze ekrany w domach, co nie ?

    Czlowiek produkuje sie, tlumaczy, ale ni ch...ja, inni wiedza lepiej.
    Sugeruja cos innego, kwestionuja moj wlasny przemyslany wybor zgodnie z
    wymogami specjalistycznej aplikacji i w zasadzie nie znaja sie na
    nowoczesnych technologiach.

    Powiem ci chlopczyku ze ja mialem 2,5 calowy dysk twardy jak ty jeszcze
    chodziles z dyskietkami i plytami CD i w ogole nie miales pojecia jaka jest
    roznica pomiedzy USB 1.0 a 1.1 lub ze w ogole takie cos istnieje. Skad go
    mialem ? Znow bedziesz lazł w drugą stronę i odbiegal od tematu ?

    Japitole, koniec z grupami bo sie robi totalna zenada. Same g....y siedza w
    necie i juz nie da sie rozmawiac po ludzku. Wszystko tlumacz jak b...m,
    uzasadniaj, wyprowadzaj ich z bledu ale na nic to, oni wiedza lepiej. Do
    robory by sie wziely a nie siedziec na dupie przed ekranem i plesc glupoty.

    Dla zainteresowanych tematem:

    Coz, jak juz wspomnialem, kupilem Asusa Eee 900 i sprawdza sie w moim
    przypadku. Jest na nim Debian 5 i tylko jest maly problem z karta sieciowa,
    ale z racji ze ma wiecej niz jeden port USB, to zaaplikuje mu jeszcze NIC-a
    na USB.

  • 16. Data: 2011-01-10 22:50:47
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    >Serwer nie jest dla pani Basi, a poza tym powinien chodzić na okrągło.

    Klient nasz pan. Za 120 bru/h moge sluchac pani Basi naokraglo, byleby
    tylko placili fv

    Kto poza tym powiedzial ze nie bedzie on chodzil naokraglo ? Pisalem tak ?
    Gdzie pokaz, bo chyba ja pisac nie umiem, albo...hmm...

  • 17. Data: 2011-01-10 22:53:07
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 09.01.2011 MC <m...@g...pl> napisał/a:

    > Netbook na serwer? Może jeszcze z zielonym HDD? To ma być wydajne? No, ale
    > skoro tak musi być ...

    No niektóre serwery nie muszą być wydajne, a nadal serwerami pozostają, ja
    mam np taki co ma być niewydajny, ale za to ma być energooszczędny, i to nie
    za względu na 'green' ale aby na kawałku upsa za którego nie wydam kilku kzł
    działał dobę. A wydajność to akurat u niego jest na ostatnim miejscu ma być
    skutecznie online nawet jak reszta padnie, a robi za router+dns+fw firmy :)
    i ma utylizację 0.01 0.01 0.01 ;)

  • 18. Data: 2011-01-10 23:14:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011, MC wrote:

    > Netbook na serwer?

    W odróżnieniu od stacji roboczej - czemu nie? ;)

    > To ma być wydajne?

    Dołączam do krytyków: zbiory serwerów i wydajnych komputerów
    pokrywają się tylko częściowo. Powiedz, po co komu wydajny
    komputer np. do serwowania FTP na łączu 1Mbps?

    pzdr, Gotfryd
    (siedzący przed Q6600)

  • 19. Data: 2011-01-11 08:35:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 18:37:20 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Tyle że zamienić sprzęt z celeronem 800MHz na sprzęt z wydajnością
    > celerona 900MHz to mało opłacalne jest, ale modne jak najbadziej.

    Tej - ale tak z drugiej strony, to powiedz mi, dlaczego taki Wind (OK - po
    wymianie dysku na pojemniejszy - tak z 1 TB) ma mi się nie sprawdzić jako
    mały serwerek, na którym mam odpalonego Hamstera, FileZillę i XAMPP na
    potrzeb własnej, popierdółkowatej strony www? Mam na to miejsce wrzucić
    przynajmniej maszynę z dwoma Xeonami, 12 GB ramu i macierzą na 24 dyski?

    [ Jest tylko jedna rzecz droższa od żony. Była żona. (Jack Nicholson) ]

  • 20. Data: 2011-01-11 09:39:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-11, o godz. 09:35:25
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > FileZillę i XAMPP na potrzeb własnej, popierdółkowatej strony www?
    > Mam na to miejsce wrzucić przynajmniej maszynę z dwoma Xeonami, 12 GB

    Dokładnie. Mam pod opieką firmę gdzie są 4 komputery + 2 laptoki, plus
    drukarka sieciowa, NAS i kilka kamer IP. Firma ma własne skromne WWW,
    ~10 kont pocztowych, nagrywanie z tych kamer. Za serwer całości robi
    właśnie netbook na N270 z rozbitym wyświetlaczem plus dodatkowy
    dysk400GB w kieszeni USB. Całość na Debianie. Wcześniej - są warunki bo
    firma odziedziczyła szafę rackową z infrastrukturą po poprzednim
    najemcy - w szafie siedział poleasingowy rackowy Dell za 400 PLN
    kupiony przez mego poprzednika (2xP1333, 1GB, 4x9GB dyski SCSI w RAID5
    z kontrolerem Adapteca. Gdy zaczęła rozjeżdżać się macierz - nie
    znalazłem ostaecznej przyczyny ale najbardziej podejrzane że szwankował
    kontroler RAID - wstawiałem "na szybko" do czasu zdiagnozowania awarii
    starego laptopa Toshiby. Jakiś zmian w wydajności nie było więc po
    zbadaniu że przydałoby się także żeby to żarło mniej prądu padło na
    netbooka z 1GB pamięci i 160GB dyskiem. Odpadł koszt nowych akumulatorów
    do UPS-a bo akumulator netbooka działa OK. Backup leci po sieci na NAS,
    dysk USB się w sumie leni poza zapisem obrazu z kamer. Całość ma
    obciążenie rzędu ułamka procenta a bierze w sumie w maksymalnym stresie
    jak się pełny backup mieli ~30W bo przy normalnej pracy w sumie
    kilkanaście.

    Zresztą mój Asusu eee 1000H też na różnych wyjazdach robi gdzie nie
    chce się targać robi za niewielki serwer testowy i doskonale się w tej
    roli spisuje.

    Zdrówko