  • 1. Data: 2011-01-08 20:20:14
    Temat: ASUS U3S6 - ktos sie tym bawil?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Pytam nie tyle, czy ktoś oglądał, a czy ktoś się upewnił że toto
    (czyli ASUS U3S6) w slocie x1 *nie działa*.

    To że nie jest supportowane wiem, tu i ówdzie podkreślają:
    http://www.frazpc.pl/aktualnosci/404241,Karta-combo-
    U3S6-USB-3.0--SATA-6GBs-od-Asusteka.html
    ...ale to nie to samo co "nie działa" :)

    Dla jasności: nie jest mi potrzebna ekstremalna wydajność, szukam:

    - w pierwszej kolejności wielokanałowego, w miarę taniego kontrolera
    (i to jest warunek konieczny) SATA na PCI-E, który będzie chciał
    chodzić w porcie x1; możliwość pracy w 4x lub x16 wcale nie jest wadą,
    ale jak mam akurat założone grafiki do obu x16 to mi portów brakuje :P
    Uwaga: *WIELOKANAŁOWEGO*!
    Na dwuportowy ale jednokanałowy już się naciąłem :>, mam i nie potrzebuję
    więcej ;) (jak ja to komuś niedawno pisałem? - "na końcu czyta się
    dokumentację? no, znam z doświadczenia ;))

    - w drugiej kolejności miłoby było, jakby miał jakieś dodatkowe porty
    inne niż SATA, z takich "na dziś" wydaje mi się że szeregowe ew. USB
    (owego USB v3 nie wykluczając) by się przydały, głównym powodem jest
    brak nieskończonej ilości wolnych slotów PCI/PCiE
    - na deser byłoby jeszcze milej, jakby dało się go zmusić do zapamiętania
    takiego ustawienia, że po uruchomieniu i znalezieniu nowego dysku
    nie ma pytać co z nim zrobić, nie ma wymagać "wejścia" do menu
    konfiguracyjnego, lecz ma "wystawić" widziany dysk; będzie to oczywiście
    ustawienie "wprost" (JBOD - i tylko takie mnie interesuje), bez RAIDów i dziwów

    - no i OT, acz niezbędne, wymagam aby chciał pracować pod Windows XP
    oraz Windows 7

    Co do tytułowego ASUSa dodatkowo znalazłem uwagi:
    http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=2010020704531
    5515&board_id=15&model=Z-45FP&page=1&SLanguage=en-us
    ...że wykazuje opory przed pracą bez podpiętych dysków i co jest
    istotnym przeciwwskazaniem.

    Jak ktoś może polecić jakiś inny wynalazek, to poproszę.

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2011-01-08 20:52:30
    Temat: Re: ASUS U3S6 - ktos sie tym bawil?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (czyli ASUS U3S6) w slocie x1 *nie działa*.

    > - w pierwszej kolejności wielokanałowego, w miarę taniego kontrolera

    Tak sobie teraz czytam i czytam, i jakoś nie widzę obietnicy
    że toto jest dwukanałowe.
    Znowu sobie zły obiekt w roli przykładu wybrałem, i mam podejrzewać
    że toto jest jednokanałowe? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-01-08 23:35:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Witam.
    > Pytam nie tyle, czy ktoś oglądał, a czy ktoś się upewnił że toto
    > (czyli ASUS U3S6) w slocie x1 *nie działa*.

    Ykm... ten tego... dobra.
    Wcześnie było i pisałem od rzeczy, proszę o wybaczenie ;)
    Reszta pytań zostaje w mocy!
    Pozwolę sobie zostawić (z poprawkami):

  • 4. Data: 2011-01-09 09:22:33
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

> [...]
    > http://www.frazpc.pl/aktualnosci/404241,Karta-combo-
    U3S6-USB-3.0--SATA-6GBs-od-Asusteka.html
    > ...ale to nie to samo co "nie działa" :)

    Ano fakt - moja plyta P6T Dlx raz jest , raz jej nie ma w supported ale karta chodzi
    bez problemow.

> [...]
    > chodzić w porcie x1; możliwość pracy w 4x lub x16 wcale nie jest wadą,
    > ale jak mam akurat założone grafiki do obu x16 to mi portów brakuje :P

    Jakbys mogl blizej o co w tym wielo- lub jedno- chodzi .

> [...]
    > (owego USB v3 nie wykluczając) by się przydały, głównym powodem jest
    > brak nieskończonej ilości wolnych slotów PCI/PCiE

    Jak widac tylko USB3 .

> [...]
    > ustawienie "wprost" (JBOD - i tylko takie mnie interesuje), bez RAIDów i dziwów

    JBOD to w pewnym sensie RAID i tego ta karta raczej nie przeskoczy.
    Po dodaniu nowego HDD zapewne trzeba rozpiac macierz i spiac z nowym HDD back.

    > - no i OT, acz niezbędne, wymagam aby chciał pracować pod Windows XP
    > oraz Windows 7

    Bez problemu.

> [...]
    5515&board_id=15&model=Z-45FP&page=1&SLanguage=en-us
    > ...że wykazuje opory przed pracą bez podpiętych dysków i co jest

    Nie wykazuje , uzywam jej tylko do USB jak dotad , praca bez zarzutu.

    --
    pozdr. G

  • 5. Data: 2011-01-10 22:29:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011, ggs wrote:

    > Jakbys mogl blizej o co w tym wielo- lub jedno- chodzi .

    Napisałem: z p. widzenia połączenia do systemu są dwie "strony":
    z jednej masz fizyczne porty SATA, z drugiej wirtualne dyski wystawione
    do systemu.
    Widziane kontrolery PCI-E, choć ma wiele portów (umożliwiają
    podłączenie wielu dysków), może wystawić tylko jeden dysk
    wirtualny.
    Nie ma możliwości podłączenia dwu dysków i wystawienia obu
    jako JBOD.

    > Jak widac tylko USB3

    ...kompatybilne z USB2, prawda? ;)

    > JBOD to w pewnym sensie RAID

    Nie przesadzaj.

    > Bez problemu.

    Ha, ale *który* :) (i wszystkie warunki razem).

    > Nie wykazuje , uzywam jej tylko do USB jak dotad , praca bez zarzutu.

    A to dziękuję :)
    Niemniej z powodu potrzeby możliwości użycia x1 trzeba by się rozejrzeć
    (niespiesznie) za czymś innym.

    pzdr, Gotfryd