  • 1. Data: 2011-01-07 13:30:46
    Temat: Mora na laptopie
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Czy występowanie takiej mory na lapku wynika z jakiegoś uszkodzenia
    wewnętrznego płyty głównej, karty graficznej, taśmy, matrycy?... Czy
    raczej "sianiem" z zasilacza lub innych urządzeń zewnętrznych?
    http://www.aukcjoner.pl/gallery/004411231,7-.html
    http://www.aukcjoner.pl/gallery/004411231,8-.html

    Sprzedający w opisie podaje ze matryca "wyświetla jakby co drugą linie",
    ale ja tam niczego takiego nie widzę.
    Pytam, bo nie umiem doradzić / odradzić osobie zainteresowanej kupnem
    tego zabytku (w b.atrakcyjnej cenie).
    Prośba o opinie! Czy zaprezentowana mora na zdjeciach jest zwiastunem
    jakiegoś poważniejszego problemu, czy raczej łatwa do usunięcia?

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 2. Data: 2011-01-07 13:56:50
    Temat: Re: Mora na laptopie
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-07 14:30, sTav pisze:
    > Czy występowanie takiej mory na lapku wynika z jakiegoś uszkodzenia
    > wewnętrznego płyty głównej, karty graficznej, taśmy, matrycy?... Czy
    > raczej "sianiem" z zasilacza lub innych urządzeń zewnętrznych?

    najczęsciej jest wynikiem umiejetnego fotografowania

    > http://www.aukcjoner.pl/gallery/004411231,7-.html
    > http://www.aukcjoner.pl/gallery/004411231,8-.html
    >
    > Sprzedający w opisie podaje ze matryca "wyświetla jakby co drugą linie",
    > ale ja tam niczego takiego nie widzę.

    nie widzisz to nie kupuj, fotografia nie pokaże błedów matrycy w sposób
    wiarygodny

> [...]
    > Prośba o opinie! Czy zaprezentowana mora na zdjeciach jest zwiastunem
    > jakiegoś poważniejszego problemu, czy raczej łatwa do usunięcia?

    jeśli nie ejstes elektronikiem to nigdy nie kupuj laptopa z
    prawdopodobnie uszkodzona grafiką, może się okazac ze to koszt 20 zł a
    może 300 zł

  • 3. Data: 2011-01-07 14:55:35
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    boxfish wrote:

> [...]
    >
    > jeśli nie ejstes elektronikiem to nigdy nie kupuj laptopa z
    > prawdopodobnie uszkodzona grafiką, może się okazac ze to koszt 20 zł a

    Problem w tym, ze własnie troche miałem doczynienia z elektroniką (choć
    nie z laptopami) i w głowie mi sie nie mieści to co widzę na tych
    zdjęciach oraz opisem sprzedającego :-)
    Sprzedawca nie ma negatywnych opinii, a ze zdjęć nie wynika nic o "co
    drugiej linii" - chyba ze zdjecia są sfałszowane / od innego lapka.
    Co mogłoby ewentualnie "siać" po ekranie dając morę - walnięte
    kondensatory?, brak masy? (zimny lut)?, bo na wadę matrycy mi to nie
    wygląda... tak bardziej z ciekawości, bo zdaję sobie sprawę że
    kupowanie lapka zdalnie to ryzyko wtopy.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 4. Data: 2011-01-07 15:37:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sTav pisze tak:

> [...]
    > wygląda... tak bardziej z ciekawości, bo zdaję sobie sprawę że
    > kupowanie lapka zdalnie to ryzyko wtopy.

    Wydaje się że to jakieś nie cyfrowe zakłócenie bo mora się zmienia i
    jest pod ukosem a nie pion poziom. Od biedy można go używać w tym
    stanie jako fafnasty laptop w domu.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2011-01-07 21:43:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > wewnętrznego płyty głównej, karty graficznej, taśmy, matrycy?... Czy
    > raczej "sianiem" z zasilacza lub innych urządzeń zewnętrznych?
    Zauważ że paski "mory" nie idą pionowo wg matrycy, tylko pionowo wg
    zdjęcia (równolegle do krawędzi zdjęcia)! To jest efekt nakładania
    "pixelowego" obrazu na "pixelową" matrycę aparatu fotograficznego, a nie
    żadne zdjęcie uszkodzonej matrycy.
    Normalne zjawisko podczas fotografowania aparatem cyfrowym obrazu
    cyfrowego, przy porównywalnych wielkościach pixela i rozdzielczości
    aparatu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2011-01-08 11:24:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011, sTav wrote:

    > Problem w tym, ze własnie troche miałem doczynienia z elektroniką (choć nie
    > z laptopami)

    A z próbami fotografowania dużo ponad rozdzielczością matrycy? ;)

    > i w głowie mi sie nie mieści to co widzę na tych zdjęciach oraz
    > opisem sprzedającego :-)

    Poproś o zdjęcie z *dużo większą rozdzielczością* - może być wycinek
    matrycy, ale tak, żeby poszczególne piksele było *widać* na zdjęciu.
    "Widać po powiększeniu" być może, rzecz jasna, nie musi to być 10 pikseli
    per kadr ;) (ale może :D)
    I jak chcesz mieć na obrazie coś co "przypomina obraz widoczny okiem"
    to poproś o długi czas naświetlania (znaczy 1/10s ujdzie, ale 1/100 nie,
    bo efekt będzie zależał od momentu ujęcia). Duża jasność świecącego
    monitora, przy zdjęciu "automatycznym", może skutkować właśnie krótkimi
    czasami ekspozycji, a tu przysłonę wypadnie zamknąć.

    > Sprzedawca nie ma negatywnych opinii, a ze zdjęć nie wynika nic o "co drugiej
    > linii"

    Ale ile linii per widoczny rozmiar ekranu mają te zdjęcia?
    867 pix ma całe zdjęcie (w pionie).
    *TEORETYCZNIE* max. 433 widoczne linie. Z czego niecałe 400 przypada
    na sam monitor.
    Aby móc próbować ocenić "na oko" czy są efekty typu "druga linia"
    potrzebna jest minimum 4x większa rozdzielczość niż samego obiektu,
    aby móc oceniać (a nie próbować) i nie mieć wątpliwości czy to efekt
    interferencji lepiej mieć x10.
    Czyli w tej samej rozdzielczości wycinek 1/10 kadru może by uszedł
    w tłumie, zdjęcie w którym *sam przycisk >>START<<* miałby rozdzielczość
    taką jak przykłady byłoby OK :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-01-08 15:05:31
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > Normalne zjawisko podczas fotografowania aparatem cyfrowym obrazu
    > cyfrowego, przy porównywalnych wielkościach pixela i rozdzielczości

    Problem w tym że ta mora (lub coś innego) raczej musi wystepować
    realnie, bo sprzedawca by nie opisał przedmiotu na podstawie zdjęcia
    jako "...jak wyświetlana co druga linia". Chyba że to
    aukcjoner-pośrednik który dostał tylko zdjęcie i tak je zinterpretował.
    W każdym razie dziwna historia z tym anonsem i w sumie niezachęcająca.

    Interesowało mnie głównie czy coś podobnego może wystapić na skutek
    uszkodzenia wewnetrznego, sprzętowego.
    - za wszystkie odpowiedzi dziękuję.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

    173

  • 8. Data: 2011-01-09 12:26:12
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Pytam, bo nie umiem doradzić / odradzić osobie zainteresowanej kupnem tego
    > zabytku (w b.atrakcyjnej cenie).

    No i ta "b. atrakcyjna cena" tłumaczy o co tu chodzi. W innym przypadku lap
    w takiej cenie już dawno znalazłby klienta.
    Aczkolwiek minimalna szansa jest że to jednak rzeczywiście okazja.

  • 9. Data: 2011-01-10 09:17:58
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-01-08 16:05, sTav pisze:

    > Interesowało mnie głównie czy coś podobnego może wystapić na skutek
    > uszkodzenia wewnetrznego, sprzętowego.
    > - za wszystkie odpowiedzi dziękuję.

    Tak, moze. Brak poprawnego umasowienia ekranu matrycy lub brak
    prawidlowego przewodzenia tasmy matrycy spowodowal podobny efekt w
    monitorze BENQ T705. Co konkretnie nie jestem w stanie stwierdzic -
    rozebranie i ponowne zlozenie pomoglo.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 10. Data: 2011-01-10 11:23:25
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:

> [...]
    > prawidlowego przewodzenia tasmy matrycy spowodowal podobny efekt w
    > monitorze BENQ T705. Co konkretnie nie jestem w stanie stwierdzic -

    właśnie coś takiego podejrzewałem. Twoja obserwacja to potwierdza. Thx.

    --
    Pozdrowienia!
    M.