    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: jaki minikomputer na serwer
    Date: Tue, 11 Jan 2011 10:39:49 +0100

    Dnia 2011-01-11, o godz. 09:35:25
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Tej - ale tak z drugiej strony, to powiedz mi, dlaczego taki Wind (OK
    > - po wymianie dysku na pojemniejszy - tak z 1 TB) ma mi się nie
    > sprawdzić jako mały serwerek, na którym mam odpalonego Hamstera,
    > FileZillę i XAMPP na potrzeb własnej, popierdółkowatej strony www?
    > Mam na to miejsce wrzucić przynajmniej maszynę z dwoma Xeonami, 12 GB
    > ramu i macierzą na 24 dyski?

    Dokładnie. Mam pod opieką firmę gdzie są 4 komputery + 2 laptoki, plus
    drukarka sieciowa, NAS i kilka kamer IP. Firma ma własne skromne WWW,
    ~10 kont pocztowych, nagrywanie z tych kamer. Za serwer całości robi
    właśnie netbook na N270 z rozbitym wyświetlaczem plus dodatkowy
    dysk400GB w kieszeni USB. Całość na Debianie. Wcześniej - są warunki bo
    firma odziedziczyła szafę rackową z infrastrukturą po poprzednim
    najemcy - w szafie siedział poleasingowy rackowy Dell za 400 PLN
    kupiony przez mego poprzednika (2xP1333, 1GB, 4x9GB dyski SCSI w RAID5
    z kontrolerem Adapteca. Gdy zaczęła rozjeżdżać się macierz - nie
    znalazłem ostaecznej przyczyny ale najbardziej podejrzane że szwankował
    kontroler RAID - wstawiałem "na szybko" do czasu zdiagnozowania awarii
    starego laptopa Toshiby. Jakiś zmian w wydajności nie było więc po
    zbadaniu że przydałoby się także żeby to żarło mniej prądu padło na
    netbooka z 1GB pamięci i 160GB dyskiem. Odpadł koszt nowych akumulatorów
    do UPS-a bo akumulator netbooka działa OK. Backup leci po sieci na NAS,
    dysk USB się w sumie leni poza zapisem obrazu z kamer. Całość ma
    obciążenie rzędu ułamka procenta a bierze w sumie w maksymalnym stresie
    jak się pełny backup mieli ~30W bo przy normalnej pracy w sumie
    kilkanaście.

    Zresztą mój Asusu eee 1000H też na różnych wyjazdach robi gdzie nie
    chce się targać robi za niewielki serwer testowy i doskonale się w tej
    roli spisuje.

    Zdrówko