  • 1. Data: 2011-01-08 19:48:05
    Temat: jaki minikomputer na serwer
    Od: daggoni <d...@g...com>

    Witam,

    Szukam malego komputerka na serwer. Chcialem kupic jakiegos netbooka ale to
    za drogo (800-900zł), wieć szukam czegoś lepszego tak do 400-500.

    Obecnie mam Celerona 800 ale nie obrabia sie juz z przetwarzaniem logow,
    wiec dobrym rozwiazaniem bylby:
    - jakis Atom
    - 512+ MB RAM
    - jak najmniejsza obudowa !
    - zlacze USB 2.0

    Jakby ktos mial w Szczecinie takie cuś to wezmę od ręki :)

    Patrzyłem na notebooki, ale nie ma w tej cenie.
    Patrzłem na smartbooki, ale nie wydoją, no i cena wyzsza

  • 2. Data: 2011-01-08 21:02:50
    Temat: Re: jaki minikomputer na serwer
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    daggoni wrote:

    > Witam,
    >
    > Szukam malego komputerka na serwer. Chcialem kupic jakiegos netbooka

    Eee, to serwer czy netbook?

    > ale to za drogo (800-900zł), wieć szukam czegoś lepszego tak do
    > 400-500.

    jakiś mały pececik ITX, to się teraz chyba nettop nazywa ;)

    > wiec dobrym rozwiazaniem bylby:
    > - jakis Atom
    > - 512+ MB RAM
    > - jak najmniejsza obudowa !
    > - zlacze USB 2.0

    http://allegro.pl/r10-s3-atom330-320gbhdd-2-gb-ram-d
    vd-fv-gw-nettop-i1390827715.html

    albo jeśli z demobilu to szkoda miejsca na wymienianie:
    http://allegro.pl/mini-dell-sx270-p4-2-6-512-40-cd-w
    xp-fvat-i1403934820.html
    i setki innych podobnych

    --
    Wojtek

  • 3. Data: 2011-01-08 21:26:51
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Dzieki za linki, zwlaszcza tego Dell SX270
    > http://allegro.pl/mini-dell-sx270-p4-2-6-512-40-cd-w
    xp-fvat-i1403934820.html

    Zapomnialem dodac ze ma on mieć jakiś wyświetlacz i dlatego jako przykład
    podałem notebooka.
    Netbooki za drogie, a te gówienka (smartbook) co to teraz jest ich masa na
    Allegro, to jakiś żart twórców chyba. Jeżeli nie, to chyba pomylili grupę
    docelowych odbiorców.

  • 4. Data: 2011-01-08 21:50:09
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > Patrzyłem na notebooki, ale nie ma w tej cenie.
    > Patrzłem na smartbooki, ale nie wydoją, no i cena wyzsza

    Moze to:
    http://allegro.pl/mini-usff-dell-sx280-pd-2x2-8ghz-1
    gb-40gb-wxp-fvat-i1403934891.html
    lub to:
    http://allegro.pl/mini-dell-sx270-p4-2-8-512-40-cd-w
    xp-fvat-i1403934803.html
    Ten drugi z dyskiem 2,5" wiec chyba wyjatkowo cichy.
    AM

  • 5. Data: 2011-01-09 01:20:56
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://allegro.pl/mini-dell-sx270-p4-2-8-512-40-cd-w
    xp-fvat-i1403934803.html
    > Ten drugi z dyskiem 2,5" wiec chyba wyjatkowo cichy.

    obydwa rewelacyjne, ale jak juz Wojtkowi napisalem, ma miec jakis monitor i
    ze w gre wchodzi tylko jakis laptop/notebook.

    Porysowany, pekniety, ale raz na pare dni trzeba bedzie zagladnac do niego
    na konsole.

  • 6. Data: 2011-01-09 07:12:29
    Od: bn <b...@g...com>

    On Jan 9, 2:20 am, vissim <v...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ze w gre wchodzi tylko jakis laptop/notebook.
    >
    > Porysowany, pekniety, ale raz na pare dni trzeba bedzie zagladnac do niego

    Telnet/SSH nie wystarczy?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-01-09 16:45:03
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Telnet/SSH nie wystarczy?

    wlanie nie, bo taka pani Basia nie wie jak włączyć komputer - są jeszcze
    tacy analfabeci komputerowi...
    ...a co dopiero jak będę chciał aby przeczytała coś z ekranu ?

  • 8. Data: 2011-01-09 17:08:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wlanie nie, bo taka pani Basia nie wie jak włączyć komputer - są jeszcze
    > tacy analfabeci komputerowi...
    > ...a co dopiero jak będę chciał aby przeczytała coś z ekranu ?

    Serwer nie jest dla pani Basi, a poza tym powinien chodzić na okrągło.
    Zamiast wymyślać proch proponuję jeden z tanich NAS-ów. Też komputer tyle,
    ze wyspecjalizowany. Nawet potrafi się sam włączyć bez potrzeby korzystania
    z jakiegokolwiek wyświetlacza.

  • 9. Data: 2011-01-09 17:17:16
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > ze wyspecjalizowany. Nawet potrafi się sam włączyć bez potrzeby korzystania

    Jeżeli wybierzesz dobre rozwiązania to i nawet pani Basia po jakimś czasie
    będzie informatykiem :)
    Błędnie założyłeś że potrzebuję NAS-a. Czasem trzeba coś tak klepnąć na
    ekranie.

    Dobra, kończę wątek, bo widzę nic z tego dyskusji nie wyniknie jeżeli ktoś
    pyta się mnie po co mi ekran. Idę jutro po jakiegoś netbooka za 800. W
    końcu to nie ja płacę ;)

    Dzięki za sugestie wszystkim!

  • 10. Data: 2011-01-09 17:36:01
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-09 17:45, vissim pisze:

    > wlanie nie, bo taka pani Basia nie wie jak włączyć komputer - są jeszcze
    > tacy analfabeci komputerowi...
    > ...a co dopiero jak będę chciał aby przeczytała coś z ekranu ?

    A dlaczego akurat pani Basia a nie tak jak twoja żona/dziewczyna ma na imię?

    --
    animka