  • 31. Data: 2011-01-15 16:19:21
    Temat: Re: jaki minikomputer na serwer
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 15 Jan 2011 16:40:41 +0100, MC napisał(a):

    > Prywatny serwer newsów to dość oryginalny pomysł.

    Za to bardzo wygodny. Ściągam sobie Hamsterem grupy z kilku różnych serwerów
    i specjalnie mnie nie boli, jak któryś pogubi część artykułów, bo brakujące
    zostaną dociągnięte z innego. Jak jeszcze z 40tude nie korzystałem, to robił
    mi też sporą część filtrowania postów. Teraz przy okazji służy jeszcze
    kilkorgu znajomym.

    > Za to bez trudu znajdziesz tani serwer www nawet z PHP i MySQL-u czy czymś
    > podobnym. W NAS-ach przeważnie chodzą linuksy z oprogramowaniem typu open
    > source. Poszerzenie możliwości takiego urządzenia nie stanowi dla
    > producentów specjalnego problemu. Jeśli tylko uznają to za przydatne.

    No widzisz. Stawiając sobie nettopa nie muszę się żadnego producenta prosić,
    żeby mi dołożył jakieś funkcje. :)

    Nie twierdzę jednocześnie, że nikomu NAS się nie przyda - co to, to nie.

    [ Jest tylko jedna rzecz droższa od żony. Była żona. (Jack Nicholson) ]

  • 32. Data: 2011-01-15 16:22:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.01.2011 01:08, MC pisze:
    > Takie zadania wykonują NAS-y. Większe są oparte o procesory znane z desktopów,
    średnie pracują na wlutowanych Atomach, C3 i kilku innych klasycznych CPU a te
    najtańsze chodzą na jednoukładowych
    > komputerach z jednostką wykonawczą w postaci ARM-a, który dla intelopodobnych jest
    niedościgłym wzorem wydajności na zużytą energię.

    Pisałem tutaj o mało obciążonym serwerze w ogóle. Nie anali-
    zowałem całego wątku by stwierdzić, czy w tym konkretnym za-
    stosowaniu akurat NAS będzie najlepszy.

    > Więc chcąc być konsekwentnym to właśnie za NAS-em powinieneś obstawać. To jest
    urządzenie PRZEWIDZIANE do celów o jakie chodzi.

    Jeżeli chodzi wyłącznie o prosty serwer plików, to jak naj-
    bardziej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./