  • Data: 2009-06-21 20:08:53
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek Lipski pisze:
    > Czemu nie? Ustawiam tak monitor by mniej więcej zdjęcie wyglądało na nim tak
    > jak na odbitce. Oczywiście idealnej zgodności się nie uzyska, ale
    > wystarczającą by odbitki wyglądały tak jak chcę i chyba o to chodzi?

    Ponieważ wówczas zamiast kalibracji robi Pan na monitorze symulację
    złożenia kilku rodzajów błędów. Co będzie jeśli zechce Pan wysłać
    zdjęcia na inną maszynę? Albo do internetu? Albo do prezentacji na
    ekranie wielkoformatowym? Za każdym razem będzie Pan przeregulowywał
    monitor?

    Monitor ma być ustawiony optymalnie a jego właściwości opisane w
    profilu. Do tego aktualny profil urządzenia końcowego, maszyny,
    drukarki, projektora czy czego tam jeszcze. Wówczas system zarządzania
    barwą może, wiedząc jak Pana monitor traktuje barwy, zasymulować już w
    czasie obróbki, jak materiał wyjdzie, oraz skonwertować go do możliwości
    technicznych maszyny przed wysłaniem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!