  • Data: 2009-06-22 07:00:36
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał:

    > [...]
    > Ano :) Jak na razie symulacja złożenia kilku rodzajów błędów wystarcza do
    > tego, by to co widzę na papierze wyglądało tak jak to, co widzę w
    > monitorze i o to mi chodzi. A jak wysyłam zdjęcie do internetu to
    > kalibracja mi nie wiel pomoże w sytuacji, gdy wiekszosc ludzi oglądających
    > mmoje zdjęcia ma nieskalibrowane monitory, a jakby mieli skalibrowane to
    > pewnie inaczej niż mój...
    > [...]

    Ano właśnie - inaczej niż Twój. A skąd mają wiedzieć, jak masz skalibrowany
    swój? Jeśli każdy będzie kalibrował monitor po swojemu - to szanse, ze
    monitor oglądającego jest tak samo skalibrowany jak monitor pokazującego są
    bliskie zeru. Jedyną metodą zapewnienia rozsądnej wymienialności plików ze
    zdjeciami jest ujednolicenie standardu kalibracji kolorów. Jeśli Twój
    monitor jest skalibrowany zgodnie z obowiązujacym standardem - osoby
    posiadające podobnie skalibrowane monitory będą widziały Twoje zdjęcia
    poprawnie. Jeśli nie mają prawidłowo skalibrowanych monitorów - to niestety
    jest to ich wina (bo nie potrafią, mają nieodpowiedni sprzęt lub im po
    prostu nie zależy).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)