  • 1. Data: 2013-04-11 16:42:03
    Temat: jaki dysk 2,5" wewnętrzny czy zewnętrzny?
    Od: m...@g...com

    Witam

    przymierzam sie do zakupu dysku twardego (nie ssd) napewno ma miec 2,5" i pojemnosc
    0,5-1 TB. Ma to byc magazyn na zdjecia i filmy. Na dzień dzisiejszy na zadnym z
    komputerow nie posiadam USB 3.0. Interesuje mnie szczegolnie predkosc zapisu.
    Chcialbym by dysk zapisywal dane w przypadku plikow jpg o wadze 3/5 mb z predkoscia 5
    mb/s a filmy >= 10 mb/s.

    czy jest sens kupowac dysk wewnetrzny i wrzucac go w kieszen skoro i tak bede
    podpinal go przez USB 2.0? Zauwazylem ze dyski wewnetrzne maja znacznie lepsze
    parametry m. in. czas dostepu ale nie wiem jak ma sie ten parametr przy podpinaniu
    dysku przez usb 2.0

    dzieki za sugestie

  • 2. Data: 2013-04-11 17:34:44
    Temat: Re: jaki dysk 2,5" wewnętrzny czy zewnętrzny?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-11 16:42, Użytkownik m...@g...com napisał:

> [...]
    Chcialbym by dysk zapisywal dane w przypadku plikow jpg o wadze 3/5 mb z predkoscia 5

    Jeśli te dane mają leżeć na półce i nie muszą być noszone sugerował
    bym dysk 3,5 cala. Kieszeń oczywiście z USB3, nawet jeśli teraz nie
    masz komputera z tym złączem.

> [...]
    parametry m. in. czas dostepu ale nie wiem jak ma sie ten parametr przy podpinaniu

    To bez specjalnej różnicy czy kupisz zewnętrzny czy kupisz
    oddzielnie dysk i oddzielnie obudowę.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-04-11 17:37:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-11 16:42, m...@g...com pisze:
> [...]
    parametry m. in. czas dostepu ale nie wiem jak ma sie ten parametr przy podpinaniu

    Ale wiesz o tym, że w 90% dysk zewnętrzny = dysk wewnętrzny +
    przejściówka SATA-USB?
    I to ta przejściówka USB2.0 powoduje zwolnienie (taki standard) ?
    Pozostałe 10% to dysk nie mający kontrolera SATA tylko USB, są takowe.
    Ale nadal to nie dysk jest wąskim gardłem.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-04-12 22:38:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5166d8a3$0$1218$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > dysk nie mający kontrolera SATA tylko USB, są takowe. Ale nadal to nie dysk jest

    IMO jeśli to małe pliki -- ważny też jest czas dostępu,
    jednak ja bym do tego celu kupił najtańszy dysk z USB3.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'