  • 1. Data: 2009-10-25 14:47:54
    Temat: jaki aprat wybrać?
    Od: equator <s...@w...pl>

    Zastanawiam się nad kupnem aparatu-lustrzanki cyfrowej. Co polecicie
    tak do
    2700 zł?
    Ja już wybrałem 3 modele-spójrzcie i oceńcie:
    1) Olympus E620 + ZD 14-42 LUSTRZANKA CYFROWA, LIVE MOS 12 mln pix
    (4032x3024); filtr antykurzu; stabilizacja matrycy, podglad przez LCD;
    ISO
    100-3200, 7pkt AF (5 krzyżowych); mig 60-1/8000s+B; obrotowy LCD 2'7
    (230
    tys); seria 4kl/s; CF/xD; aku BLS1+ład; filtry artystyczne.
    2) Nikon D 5000 + 18-55 VR lustrzanka cyfrowa z obiektywem; CMOS 12
    mln pix
    (4288x2848); ISO 100-6400; 11pkt AF (1krzyżowy); mig 30-1/4000s+B;
    obrotowy
    LCD 2'7 (230 tys); seria 4kl/s; nagrywanie filmów HD 24kl/s do 5 min.;
    karty
    SD(HC); aku EL9+ład.; USB, AV
    3) Nikon D 3000 + 18-55VR + 55-200VR lustrzanka cyfrowa z obiektywem,
    CCD
    10,2 mln pix; 3872x2592; mig 1/4000-30s; 6 programów tematycznych+SAM;
    ISO
    100-1600, zdj. seryjne 3kl/s; filtry czarno-białe; LCD 3'; tryb
    guide;
    akumulator+ład; czyszczenie amtrycy; karty SDHC, USB.

    Tu znalazłem coś takiego w porównaniu:
    http://www.cyfrowe.pl/porownaj.php

    Pozdrawiam serdecznie
    Szymon

  • 2. Data: 2009-10-25 15:34:09
    Temat: Re: jaki aprat wybrać?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pentax K-x + 18-55mm (powinieneś się zmieścić w 2700zł) - 12mpx CMOS,
    SR, filmy HD 720p/24fps, podgląd na ekranie lcd 2,7" 230kpx. Iso 100-6400.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-10-25 15:41:05
    Od: "ert" <e...@o...ed>

    i.googlegroups.com...

    --
    pare dni temu tez mialem taki dylemat i kupilem
    Pentax K-X + DAL 18-55 kit za 2200 i jestem bardzo zadowolony polecam

  • 4. Data: 2009-10-25 15:43:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Żeby zakończyć twoje wątpliwości zacytuję z innego wątku -
    ert:
    > konczc temat dzieki za info o pentax kupilem go w euro-agd
    > Pentax K-X + DAL 18-55 kit za 2200
    > i stwierdzam ze to jest to czego potrzebowalem

    Czyli zostało ci 500zł na całkiem przyzwoity pentaksowy 50-200, może nie
    ze sklepu, ale z drugiej ręki (w sklepie cena ok. 650zł). Lub na jakąś
    jasną 50/1,7 KA.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-10-25 15:53:20
    Od: equator <s...@w...pl>

    Bardzo Wam dziękuję za odpowiedź.
    Jeszcze mam jedno nurtujące pytanie czy jest on lepszy od tych wyżej
    wymienionych przeze mnie?
    No i chciałem spytać czym się różni stabilizacja mechaniczna, optyczna
    i SR?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 6. Data: 2009-10-25 15:57:02
    Od: "ert" <e...@o...ed>

[...]

    porownaj sobie modele co jaki ma itd np tu
    http://www.recenzje.net.pl
    pogladaj fotki poczytaj na necie co o nich pisza itd

  • 7. Data: 2009-10-25 16:08:19
    Od: equator <s...@w...pl>

    No to porównałem ale widzę też, że trochę osób narzeka na tego Pentaxa
    (chodzi o brak punktu AF w wizjerze) natomiast o Olimpusie czytam dość
    dobre recenzje. Ehh tak to właśnie jest za duży wybór.
    Już sam nie wiem na co się zdecydować. Ten pentax zachęca możliwością
    nagrywanie filmów i robienia od razu zdjęć HDR.

  • 8. Data: 2009-10-25 16:11:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    equator pisze:
    > Bardzo Wam dziękuję za odpowiedź.
    > Jeszcze mam jedno nurtujące pytanie czy jest on lepszy od tych wyżej
    > wymienionych przeze mnie?

    Jest absolutnie porównywalny do Nikona D5000 i Olympusa E-620. Każdy z
    nich ma coś, czego nie ma inny. I tu leży problem. Olympus ma fajny
    ruchomy ekran, bardzo pomocny przy LV, chociaż nie każdemu. Nikon i
    Pentax z kolei mają możliwość nagrywania filmów, ale Nikon nie ma
    stabilizacji, więc trzeba dokupywać obiektywy, które ją mają. Chociaż w
    chwili obecnej nie jest to problemem, bo pojawiło się sporo tanich
    obiektywów ze stabilizacją.

    > No i chciałem spytać czym się różni stabilizacja mechaniczna, optyczna
    > i SR?

    SR to skrót od "shake reduction". Może być realizowana na 2 sposoby:
    elektroniczny i mechaniczny. Stabilizacja elektroniczna, to np.
    podbijanie czułości (Fuji), czy składanie wielu obrazów wykonanych na
    krótszych czasach (tak chyba ma jakaś hybryda Sony, ale używa tego w
    trochę innym celu). Stabilizacja mechaniczna także jest realizowana na 2
    sposoby:
    - stabilizacja w obiektywie (zaleta - w wizjerze obraz też jest
    stabilizowany, obiekty są stale w zasięgu czujnika AF, łatwiej kadrować)
    - stabilizacja w korpusie (zaleta - działa z każdym obiektywem, nawet z
    takim, z którym w najbliższym czasie na pewno nie uświadczysz
    stabilizacji - super jasne obiektywy stałoogniskowe, jak 50/1.4, czy 30/1.4)
    W przypadku LV różnicy między stabilizacją w obiektywie a stabilizacją
    matrycy nie ma, za wyjątkiem tego, że nie każdy obiektyw ma stabilizację.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-10-25 16:14:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    equator pisze:
> [...]
    > Już sam nie wiem na co się zdecydować. Ten pentax zachęca możliwością
    > nagrywanie filmów i robienia od razu zdjęć HDR.

    Kx umożliwia robienie od razu zdjęć HDR??? Ciekawe. Myśłałem, że tylko
    K7 i Sony A550. Mniejsza z tym.
    W praktyce używa się w większości jedynie centralnego punku. Informacja,
    który obecnie jest aktywny jest pokazywana na LCD, więc to nie taki
    problem. Nie jest to też AF a'la Nikon D300 (51 czujników), więc
    zorientowanie się, który czujnik jest aktywny nie jest problemem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-10-25 16:21:40
    Od: equator <s...@w...pl>

    Kusi mnie to nagrywanie filmów w Pentaxie naprawdę (chociaż mam tam
    jakąś cyfrówkę która może nagrywać filmy):) Ale ten Olympus też wydaje
    się przyzwoity. Jeśli będzie dostępny w sklepie Pentax to wezmę go a
    jeśli nie to biorę Olympusa-trudno decyzja zapadła. Dziękuję bardzo za
    obszerne wytłumaczenia.
    Jeszcze tylko spytam: lepiej mieć aparat na baterie(akumulatorki) czy
    na akumulator?