  • 31. Data: 2015-09-01 23:56:38
    Temat: Re: jaki aparat :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jer" <j...@k...pl> wrote in message
    news:ms4rd4$3mn$2@usenet.news.interia.pl...
    >> W warunkach jakie opisałeś:
    >> - wyłączyłbym lampę błyskową
    > a po co lampa włączona :)

    Nie rozumiem. W trybie AUTO sama się może włączyć, jak ciemno w łódce.

    > no może o tym nie pomyślałem

    Acha...

    > raczej było i A

    Napewno? Wyślij kilka fotek z tej łódki.

    > hmm

    > raczej był maksymalnie blisko

    To skąd odbicia i odblaski skoro lampy nie było i był blisko szyby?

    > Znowu mi piszesz, że się nie znam na robieniu zdjęć :)

    Bo masz aparat z optyką i matrycą ZNACZNIE, ZNACZNIE
    lepszą a piszesz że wychodzą Ci zdjęcia gorsze niż ze smarfona.
    Sama się taka myśl nasuwa... wybacz.

  • 32. Data: 2015-09-02 03:31:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    ps.com...

> [...]
    > Przeciez tylko z czystej zyczliwosci odpowiedzialem ci
    > pelnym zdaniem na twoje pytania.
    > Przyzwyczajaj sie do wszystkiego, co chcesz.
    > Jak widac juz sie przyzwyczailes do wtornego analfabetyzmu.
    > Przyzwyczailes sie do chamstwa, przyzwyczailes sie do swojej indolencji.
    > Przyzwyczailes sie do tego, zeby cie prowadzic za raczke jak jakiegos
    > imbecyla.
    > Widac to takze na innych grupach dyskusyjnych.
    > Nie pozostawiasz mi w tym wzgledzie nawet cienia watpliwosci.
    >
    > Potrafisz podziekowac za to, ze tak zyczliwie wyjasnilem ci symbol aparatu

    Zastanawiam sie wlasnie jak to sie stalo ze moja bledna interpretacja
    Twojego nieprecyzyjnego okreslenia G1x zamiast "G1 X" wywolala
    u Ciebie tak nieadekwatnie intensywna, pelna egzaltacji reakcje...
    Analfabetyzm? Indolencja? Imbecyl? Tyle jadu z powodu jednej pomylki?
    Musisz dusic w sobie grube poklady gniewu i zgorzknialej nienawisci.
    Nie meczy Cie to na codzien?

  • 33. Data: 2015-09-02 19:17:18
    Od: user <b...@d...com>

    W dniu 2015-09-01 o 22:53, Uncle Pete pisze:

    > Tyle że z jakimś jaśniejszym szkłem, niż w kicie. Inaczej przewaga
    > większej matrycy może być zniweczona przez znacznie ciemniejszy
    > obiektyw. Dobre kompakty mają obiektywy jaśniejsze o dwie pozycje
    > przesłony (f/1,8) czyli przepuszczają 4x więcej światła niż taki kit z
    > f/3,5 na szerokim końcu. Jest to porównywalne z różnicą powierzchni
    > matryc 1/1,7" i 4/3. Różnice w jakości obrazu w kiepskich warunkach
    > oświetleniowych mogą więc okazać się zdecydowanie mniejsze niż by się
    > chciało z powodu konieczności podbicia czułości.

    Zuiko miało 2.8, byłem bardziej zadowolony niż obecnego D90 z kitem na
    szczęście dokupiłem sobie stałkę

  • 34. Data: 2015-09-03 21:41:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> writes:

    > - tryb "A" (Aperture-priority mode) aby zdjęcia nie były poruszone gdy
    > łódką kiwa
    > - ustawił maksymalnie otworzoną przesłonę (u Ciebie f/2.8) aby mieć
    > max światła

    Dziwna procedura. Nie lepiej ustawić po prostu odpowiedni czas
    naświetlania ("S"), a tryb "A" zostawić do sterowania głębią ostrości?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 35. Data: 2015-09-03 21:44:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    user <b...@d...com> writes:

    > Do zdjęć w nocy tylko coś z dobrym ISO i zewnętrzną lampą czyli lustrzanka.

    Albo EVIL.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2015-09-04 03:34:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Dziwna procedura. Nie lepiej ustawić po prostu odpowiedni czas
    > naświetlania ("S"), a tryb "A" zostawić do sterowania głębią ostrości?

    A jak ustawisz ten "odpowiedni czas naświetlania"?

    Nie wiem ile masz doświadczenia z robieniem fotek pod wodą,
    zwłaszcza z łódki podwodnej przez okienka :-)
    Zwykle fotki pod wodą robi się z lampą, z bliska aby farfocli
    z wody było jak najmniej między obiektywem a obiektem
    no i ręcznym ostrzeniem... Ale w przypadku łodzi i okienek
    obiekty fotografowane są na tyle daleko od obiektywu że głębia
    ostrości jest małoistotna (mało które zwierze podpłynie 50cm
    do okienka aby pozować do zdjęcia..) a zależy Ci głównie na:
    wyłączeniu lampy (aby nie mieć odblasków od szkła okienka)
    a w konsekwencji potem maksymalizację małych ilości światła
    wpadającego do obiektywu przy maksymalnie krótkim czasie
    migawki aby nie robić fotek poruszonych w słabym oświetleniu.

    Jak najpierw ustawisz z góry czas otwarcia migawki to albo
    zrobisz zbyt ciemne, zaszumione zdjęcia gdy braknie otworu
    przesłony aby dobrze naświetlić i aparat pojedzie z ISO w niebo
    albo przesadzisz w drugą stronę i będziesz cykał
    zdjęcia z przesłoną w pół-zamkniętą i za długim czasem,
    dostaniesz zdjęcia poruszone, niedoostrzone - marnie to widzę.

  • 37. Data: 2015-09-04 11:07:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >nieadekwatnie intensywna, pelna egzaltacji reakcje...

    Moze jednak nie naduzywaj

  • 38. Data: 2015-09-04 21:36:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> writes:

    > A jak ustawisz ten "odpowiedni czas naświetlania"?

    Normalnie, a to są różne możliwości?

> [...]
    > wpadającego do obiektywu przy maksymalnie krótkim czasie
    > migawki aby nie robić fotek poruszonych w słabym oświetleniu.

    Ale to jakaś specyfika łódki? Zawsze fotografując obiekty w ruchu czas
    musi być krótki, aby nie było poruszenia (modulo śledzenie obiektów).
    Dlatego właśnie w takich przypadkach ustawiam odpowiedni czas
    naświetlania, to wydaje się naturalne.

    Dokładnie na tej samej zasadzie przy zdjęciach "nieruchomych" ustawiam
    czułość i np. przysłonę - ustawiam to, na czym mi zależy, a nie staram
    się jakoś dziwnie zmusić aparatu do tego, by zgadywał te parametry
    ustawiając te, które mnie nie obchodzą.

    > Jak najpierw ustawisz z góry czas otwarcia migawki to albo
    > zrobisz zbyt ciemne, zaszumione zdjęcia gdy braknie otworu
    > przesłony aby dobrze naświetlić i aparat pojedzie z ISO w niebo

    Lepsze to niż (nadmiernie) poruszone. A jak ustawisz maksymalną
    przysłonę (= dokładnie taką samą, jaką ustawi aparat w trybie S przy
    małej ilości światła), to coś lepszego uzyskasz?

    > albo przesadzisz w drugą stronę i będziesz cykał
    > zdjęcia z przesłoną w pół-zamkniętą i za długim czasem,
    > dostaniesz zdjęcia poruszone, niedoostrzone - marnie to widzę.

    No ale chyba wiem jaki czas powinienem ustawić? W każdym razie wiem to
    lepiej niż aparat, który ustawiasz tak, jakbyś robił statyczne zdjęcia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2015-09-05 10:35:35
    Od: user <b...@d...com>

    Kup lustrzankę no chyba że słuchasz disco polo to szukaj w kompaktach :)
    wydasz pieniądze a efekt będzie mizerny.

  • 40. Data: 2015-09-05 13:33:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Normalnie, a to są różne możliwości?

    :-) Ja nie wiem jak, więc pytam... Opisz jak ustawiasz "normalnie".

> [...]
    >
    > No ale chyba wiem jaki czas powinienem ustawić? W każdym razie wiem
    > to lepiej niż aparat, który ustawiasz tak, jakbyś robił statyczne zdjęcia.

    Doradź mi zatem jak mam ustawić ten czas. 1/200? 1/500? I jakie ISO?