  • Data: 2009-04-04 16:56:36
    Temat: Re: jaki JPEG?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, mam oczy.
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    kazdy ma , nawet niwidomi.

    ocena na oko ma to do siebie , ze kazdy widzi to co chce zobaczyc .

    w 90 % a moze i 99% liczby tzw normalnych zdjec nie stwierdzam roznicy
    pomiedzy jpeg z puszki a potem wywolanym z rawa. Nieiwlkie niezbedne
    korekty jak np usuniecie zafarbu mozna tez wykonac na gotowym jpeg.

    wiem - nie musisz mnie przekonywac - raw daje wieksze mozliwosci , ale
    to nie jest tak ze, jpeg z puszki musi byc gorszy od jpeg z rawa.
    Jezeli nie zamierzasz znacznie ingerowac w obraz to najczesciej
    obydwa sa rownowartosciowe.
    A czesto z puszki nawet lepsze ze wzgledu na jednorodny charakter
    calosci - nie ma mozliwosci calkiem nietrafionych blednych nastawien
    operatora , jesli ten lubi przy kazdym rawie buzerowac suwakami.