  • Data: 2009-04-04 16:49:11
    Temat: Re: jaki JPEG?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Apr., 14:17, T...@s...in.the.world wrote:
    > In article
    > <b...@h...go
    oglegroups.com>,

    > Nieprawda. Jakosc jest limitowana przez predkosc lacza. I nie mojego
    > tylko potencjalnych ogladajacych.

    o jej jej jej naprawde mylisz pojecia.
    nie myl rozdzielczosci monitora z predkoscia przesylu.to tak jakbys
    mowil ze gruszki sa lepsze gdyz jablka sa okragle.

    po zaladowaniu obrazu bedzie mial on okreslona jakosc niezaleznie od
    tego z jaka predkoscia bedzie sie ladowal.

    Jesli ustalisz warunek ze okreslony obraz ma sie zaladowac w
    okreslonym czasie ( np filmy z jakas predkoscia odtwarzania , albo
    zdjecie winno sie ladowac nie dluzej niz ) , to zajdzie koniecznosc
    dopasowania pojemnosci do szybkosci przesylu.

    ale to mozna osiagnac dopasowujac rozdzielczosc lub dopasowujac
    stopien kompresji.

    > Uwazam, ze robienie stron gdzie sumaryczna waga zdjec przekracza
    > 800KB-1MB swiadczy o lamerstwie autora.
    > Pojedyncze zdjecie na stronie tez nie powinno przekraczac 200-400KB.

    nic sie nie zmienia :
    jesli zakladasz ze cale zdjecie bedzie widoczne na monitorze i nie
    musi byc powiekszane
    to przyjmij rozdzielczosc monitora tj ok 1 mpx ( mozesz dokonac
    resamplingu albe resizingu zdjecia do tej pojemnosci wychodzac z
    dowolnej 6 mpx , albo 2 mpx - to wszystko jedno dla wyniku
    koncowego) . I dokonaj takiej kompresji aby zdjecie np 1Mpx mialo
    porzadana pojemnosc pliku - Da to najlepsza z mozliwych jakosci : tzn
    rozdzielczosc bezwzgledna zdjecia rowna rozdzielczosci monitora i
    mozliwie maly stopien kompresji ( jesli to jpeg - zakladam ze tak
    chcesz to robic).

    W takim przypadku spokojnie mozesz w aparacie dodatkowo robic jpeg 2
    mpx , w raze czego , gdybys potrzebowal lepszej jakosci i tak jak
    piszesz maz rawy

    XXX