  • Data: 2009-04-21 15:05:22
    Temat: Re: jaka sta????????????
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    syriusz napisał(a):

    > "Nie, nie jest tak, jak piszę", czy "nie, nie uzyskam"? :)
    > Bądźżeż precyzyjny w stwierdzeniach! :P

    Uzyskasz otwór przysłony 1.8.
    Nie uzyskasz jednak GO jak z hipotetycznego obiektywu 75/1.8 przypiętego
    do cropa. Uproszczenie zawarte w pojęciu ekwiwalentnej ogniskowej
    prowokuje niektórych do błędnego założenia, że przypinając 50/1.8 do
    cropa 1.5 dostajemy obiektyw 75/1.8 a tak nie jest.

    W sensie ogniskowej jest f=50mm
    W sensie światła obiektywu jest f/1.8

    W sensie kąta widzenia jest 50mm na FF i eq 75mm na cropie
    W sensie GO jest f/1.8 na FF i eq 2.7 na cropie

    Tak już jaśniej?
    --
    Mirek