  • Data: 2009-04-21 19:17:30
    Temat: Re: jaka sta????????????
    Od: syriusz <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    John Smith wrote:
    > Nie uzyskasz jednak GO jak z hipotetycznego obiektywu 75/1.8 przypiętego
    > do cropa.

    Błąd. Nie do cropa tylko do FF. Może mnie nie zrozumiałeś.
    50/1.8 na cropie uzyskasz TAKĄ SAMĄ GO jak _75/1.8_na_FF_ przy
    zachowaniu _tego samego kadru_.
    Podobnie: 50/1.8 na cropie uzyskasz TAKĄ SAMĄ GO jak _80/1.8_na_FF_ przy
    zachowaniu _tego samego kadru_ (o czym była mowa pierwotnie).

    > Uproszczenie zawarte w pojęciu ekwiwalentnej ogniskowej
    > prowokuje niektórych do błędnego założenia, że przypinając 50/1.8 do
    > cropa 1.5 dostajemy obiektyw 75/1.8 a tak nie jest.

    To nie jest żadne błędne założenie.
    50/1.8 na cropie jest odpowiednikiem 75/1.8 na FF ze wszystkimi tego
    konsekwencjami (odpowiednia zmiana GO).

    > W sensie ogniskowej jest f=50mm

    Tak. Jak pisałem wcześniej, układ optyczny nie zmienia się.
    Ogniskowa jest 50mm, ale jej EKWIWALENT na FF jest 75mm (i to jest
    zależne od wielkości matrycy w stosunku do FF).

    > W sensie światła obiektywu jest f/1.8

    Tak.

    > W sensie kąta widzenia jest 50mm na FF i eq 75mm na cropie

    Trochę zamotałeś, ale wiem co masz na myśli, więc też potwierdzam.

    > W sensie GO jest f/1.8 na FF i eq 2.7 na cropie

    Heheheh :D
    Bzdura :)
    Nie ma czegoś takiego jak ekwiwalent przysłony Kolego... :P

    > Tak już jaśniej?

    No ja ciągle wiem o czym piszę, Ty jakby nie bardzo... motasz
    strasznie... ;P

    Pozdrawiam,
    syriusz