  • 11. Data: 2010-07-22 15:49:12
    Temat: Re: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-22 17:12, Mariusz [mr.] wrote:

    > Niedasię. Chyba... :)
    >
    > Jak widać na załączonym obrazku linia idzie dokładnie poziomo po
    > linii pikseli - trudno oczekiwać, by dość przypadkowy poziom lasera
    > IDEALNIE zgrał się z przypadkowym poziomem aparatu - prowadzonym z ręki,
    > wraz ze szkłami też mającymi swoje aberracje.
    >
    > Wyglada raczej na to, że padł tylko jeden piksel, a widocznie
    > podczas filmowania dane są zrzucane poziomo do brzegu matrycy i w
    > efekcie ta linia - dokładnie po pikselach.
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Mariusz [mr.]

    bardzo możliwe - nie znam się :)

  • 12. Data: 2010-07-22 15:49:58
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    >Gdyby laser swiecil punktowo pewnie tak, ale ten nie swieci.

    laser zawsze swieci punktowo. To ze widzisz linie to jest to tylko efekt
    odchylania go za pomoca luster.

    c.

  • 13. Data: 2010-07-22 18:36:49
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.07.2010 17:15, Mariusz [mr.] pisze:

    > Wyglada raczej na to, że padł tylko jeden piksel, a widocznie
    > podczas filmowania dane są zrzucane poziomo do brzegu matrycy i w
    > efekcie ta linia - dokładnie po pikselach.

    Jeśli dokładnie poziomo, to pewnie jakaś ścieżka została
    przepalona/zwarta, stąd brak odczytu całej linii.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2010-07-22 19:17:49
    Od: DX <j...@o...pl>

    On 22 Lip, 15:36, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "DX" <j...@o...pl> napisał w

    > jest w tym wszystkim maly problem - w oczach nie moze wypalic
    > dziury.
    >
    > Dlatego nie jest to po prostu promien, ale szybko odchylany na
    > boki, albo i bardziej zaawansowane poruszanie.
    > W efekcie srednia gestosc mocy jest niewielka, na pewno nie
    > wystarczy na ubranie.

    Tu się z Tobą nie zgodzę : widziałem niedawno program na Discovery o
    organizowaniu pokazu laserów na koncercie rockowym i gość przepalił
    sobie podczas próby laserem koszulę z boku na wylot, na szczęście nie
    przypalił siebie (koszula była luźna), gdyż poczuł ciepło i dym
    spalonego materiału. Fakt, że był wtedy bardzo blisko tego lasera i
    był on przeznaczony do zamontowania na górze nad sceną, więc odległość
    od widzów była znaczna, miał większą moc.

    A co do oślepiania lustrzanek to raczej chodzi o zakłócenie ich
    czułosci przed zdjęciem niż o uszkodzenie fizyczne. To tak, jakbyś
    komuś poświecił latarką w oczy nocą z bliska lub w jego noktowizor,
    wystarczy, byś nic nie zobaczył i o to chodzi. Aparat nie widzi - nie
    ma zdjęcia ...

    System jest dość skomplikowany o ile pamiętam, ale jak ktoś ma 50 mln
    $ na łódkę, to i znajdzie 0.5 mln $ na taki system, jak chce mieć
    prywatność na maxa. :))

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2010-07-22 20:13:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote:

    > Jeśli dokładnie poziomo, to pewnie jakaś ścieżka została
    > przepalona/zwarta, stąd brak odczytu całej linii.

    Z tego co pamiętam, to właśnie nie cała linia, a jedynie jakieś 3/4.
    To sugeruje, że coś się stało z tym ostatnim zepsutym pikselem w linii.

    [mr.]

  • 16. Data: 2010-07-22 20:23:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
    > Z tego co pamiętam, to właśnie nie cała linia, a jedynie jakieś 3/4.
    > To sugeruje, że coś się stało z tym ostatnim zepsutym pikselem w linii.

    Ale to przecież CMOS a nie CCD. On sczytuje inaczej, z tego co pamiętam
    - każdy sensor oddzielnie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 17. Data: 2010-07-22 20:34:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to przecież CMOS a nie CCD. On sczytuje inaczej, z tego co
    > pamiętam - każdy sensor oddzielnie.

    Kiedyś w istocie tak było. Ale kiedyś CMOSy nie filmowały... ;-)

    [mr.]

  • 18. Data: 2010-07-22 21:03:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010, "Paweł W." wrote:

    > Ale to przecież CMOS a nie CCD. On sczytuje inaczej, z tego co pamiętam -
    > każdy sensor oddzielnie.

    Ale metodą "krzyżowego" wybierania pikseli linią poziomą i pionową,
    prawda? Znaczy nie musi być (jak w przypadku CCD) sekwencyjnie, ale
    uszkodzenie linii "wybierającej" powinno dać taki efekt - piksele
    zczytywane przy jej wyborze będą zczytywane źle.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-07-22 21:16:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-22 17:49:58 +0200, "Cezar" <c...@B...pl> said:

    > laser zawsze swieci punktowo. To ze widzisz linie to jest to tylko
    > efekt odchylania go za pomoca luster.

    ... i bezwładności oka.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-07-22 21:32:00
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-22 11:28, ZimnyLech wrote:
    > http://www.wykop.pl/link/412483/masz-lusztrzanke-mus
    isz-na-nia-uwazac/
    > możliwe ?

    A skąd taka straszliwa pewność że to już na śmierć?
    Soft mógłby chociażby zgłupieć.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_