  • 1. Data: 2010-07-22 09:28:17
    Temat: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy
    Od: "ZimnyLech" <l...@p...com>

    http://www.wykop.pl/link/412483/masz-lusztrzanke-mus
    isz-na-nia-uwazac/

    możliwe ?

  • 2. Data: 2010-07-22 09:51:51
    Temat: Re: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-22 11:28:17 +0200, "ZimnyLech" <l...@p...com> said:

    > http://www.wykop.pl/link/412483/masz-lusztrzanke-mus
    isz-na-nia-uwazac/

    > możliwe ?

    Myślę, że tak.
    W ten sposób wypalało się dziury w tekstylnej migawce. Wystarczyło
    nieopatrznie ułożyć dalmierza (fed) na plaży.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-07-22 10:00:30
    Od: DX <j...@o...pl>

    On 22 Lip, 10:51, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > W ten sposób wypalało się dziury w tekstylnej migawce. Wystarczyło
    > nieopatrznie ułożyć dalmierza (fed) na plaży.

    Witaj,

    to nie jest D5 tylko 5D (Canon). I jest to nie tylko możliwe, ale i
    prawdziwe, moc tych dyskotekowych laserów jest taka, że z bliska
    przepala dziury w ubraniu.

    Kilka miesięcy temu ukazała się w sieci informacja o laserowym
    systemie "anty paparazzi, który jest zastosowany na jachcie któregoś
    rosyjskiego magnata finansowego i powoduje "oślepienie" lustrzanek
    nawet z 2 km. Tym samym wyklucza zrobienie jakiegokolwiek zdjęcia.

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-07-22 14:32:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    DX pisze:

> [...]
    > rosyjskiego magnata finansowego i powoduje "oślepienie" lustrzanek
    > nawet z 2 km. Tym samym wyklucza zrobienie jakiegokolwiek zdjęcia.

    A na odszkodowania za celowe zniszczenia pewnie go stać. :D

    A mnie zastanawia, czemu pojawił się pasek? Przecież to CMOS a nie CCD.
    Chyba że został tak ładnie wypalony pasek sensorów :O

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 5. Data: 2010-07-22 14:36:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DX" <j...@o...pl> napisał w
> [...]

    >rosyjskiego magnata finansowego i powoduje "oślepienie" lustrzanek
    >nawet z 2 km. Tym samym wyklucza zrobienie jakiegokolwiek zdjęcia.

    jest w tym wszystkim maly problem - w oczach nie moze wypalic
    dziury.

    Dlatego nie jest to po prostu promien, ale szybko odchylany na
    boki, albo i bardziej zaawansowane poruszanie.
    W efekcie srednia gestosc mocy jest niewielka, na pewno nie
    wystarczy na ubranie.

    Z okiem troche gorzej, bo skupia rownolegla wiazke w maly punkt i
    gestosc mocy znow sie zwieksza.
    Trudno mi ocenic co bardziej wrazliwe - oko czy krzem. Komorkom
    szkodzi juz 50C, krzem mozna do ~200 C podgrzac, pod pradem moze
    tylko do 150C, ale tez optyke ma lepsza. W kazdym badz razie nie
    bardzo wierze w takie oslepianie z jachtu, raczej jakis inny efekt
    wykorzystuja.

    Jeszcze jeden efekt mogl sie tu zaprezentowac - promienie w roznych
    momentach tak jakby rozbieznie z jednego punktu wychodzily. Jesli
    aparat sie dobrze ustawi, to przez czas przelatywania wiazki przez
    srednice obiektywu powinno to znow w jeden punkt trafic. Czyli
    trafi kilkukrotnie wiecej swiatla niz do oka, bo stosunek srednic
    jednak spory. Byc moze tez "grubosc" tego wachlarza przekracza
    srednice soczewki oka, nawet o zmroku, ale dobrze sie miesci w
    obiektywie.

    No coz - trzeba potrenowac. Kto ma niepotrzebna cyfrowke ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-07-22 14:40:46
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.07.2010 11:28, ZimnyLech pisze:
    > http://www.wykop.pl/link/412483/masz-lusztrzanke-mus
    isz-na-nia-uwazac/

    > możliwe ?

    Moim zdaniem naciągane. Powinno się wypalić punktowo, ale głowy nie dam.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2010-07-22 15:00:50
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message
    isz-na-nia-uwazac/

    > Moim zdaniem naciągane. Powinno się wypalić punktowo, ale głowy nie dam.

    Gdyby laser swiecil punktowo pewnie tak, ale ten nie swieci.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-07-22 15:05:26
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-22 16:32, "Paweł W." wrote:

> [...]
    >
    > A mnie zastanawia, czemu pojawił się pasek? Przecież to CMOS a nie CCD.
    > Chyba że został tak ładnie wypalony pasek sensorów :O

    jak widzisz to nie jest promień punktowy, dlatego wypalił pasek...
    dokładnie w miejscu gdzie "strzelił w matrycę" dokładnie prostopadle -
    tak mi się wydaje...

  • 9. Data: 2010-07-22 15:12:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    [...]
    > jak widzisz to nie jest promień punktowy, dlatego wypalił pasek...
    > dokładnie w miejscu gdzie "strzelił w matrycę" dokładnie prostopadle -
    > tak mi się wydaje...

    Niedasię. Chyba... :)

    Jak widać na załączonym obrazku linia idzie dokładnie poziomo po
    linii pikseli - trudno oczekiwać, by dość przypadkowy poziom lasera
    IDEALNIE zgrał się z przypadkowym poziomem aparatu - prowadzonym z ręki,
    wraz ze szkłami też mającymi swoje aberracje.

    Wyglada raczej na to, że padł tylko jeden piksel, a widocznie
    podczas filmowania dane są zrzucane poziomo do brzegu matrycy i w
    efekcie ta linia - dokładnie po pikselach.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2010-07-22 15:15:12
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Gdyby laser swiecil punktowo pewnie tak, ale ten nie swieci.

    He, he, powtórzę... :)) Niedasię. Chyba... :)