    Date: Sat, 07 Aug 2010 21:58:12 +0200
    From: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy

    W dniu 07.08.2010 15:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Na dodatek trudno oczekiwać, aby optyka aparatu była aż tak
    > dokładna, żeby zogniskowała wszystko na jednym rzędzie pikseli. :)
    >
    > No i... Dlaczego padł tylko jeden rząd pikseli? Dlaczego nie wszystkie
    > lub słabsze?
    > Dlaczego nie jakaś większa część matrycy, ale dokładnie jeden rządek.

    Jeśli już, uszkodzenie mogło powstać w 1 punkcie (może kilka sąsiednich
    pikseli). Z punktu widzenia aparatu laser jest wyłącznie mocno świecąca
    kropką. Ale punktowe uszkodzenie matrycy może skutkować niemożliwością
    odczytania całego rządka, naprzykład powstało tam zwarcie. Ja bym to tak
    tłumaczył. Jeśli laser był odczylany poziomo jak na tym filmie, to i tak
    obiektyw skupiał światło w tym samym miejscu, linie to obraz świecącego
    powietrza (paprochów w powietrzu).

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl