  • 21. Data: 2013-04-03 21:00:42
    Temat: Re: jak zasilic 1000 led mocy
    Od: tms <t...@n...invalid>

    On 03/30/2013 10:29 PM, Michoo wrote:
> [...]
    .html

    > Imo to trochę kiepski wybór - strzelam, że taka chińszczyzna jak będzie
    > miała 10-15lm to będzie dobrze. Cree mają 30lm/W i już samo to powinno
    > się opłacać a do tego jeszcze masz ze 3 razy mniej energii - 3x mniej do
    > chłodzenia.

    Cree 30lm/W??? A gdzie takie kiepskie można kupić? Bo nawet dość zwykła
    oświetleniowa seria MX-3 w najgorszym binie dla ciepłej barwy to 70lm/W.

  • 22. Data: 2013-04-03 23:17:30
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > Cree 30lm/W??? A gdzie takie kiepskie można kupić?

    Znajdz niebieska 40lm/W :)

  • 23. Data: 2013-04-04 01:26:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.04.2013 21:00, tms wrote:

    > Cree 30lm/W??? A gdzie takie kiepskie można kupić? Bo nawet dość zwykła
    > oświetleniowa seria MX-3 w najgorszym binie dla ciepłej barwy to 70lm/W.

    Definicja lumena do powtórki.

    Michoo

  • 24. Data: 2013-04-08 13:35:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.03.2013 19:44, schrieb h.w.d.p.:
    > witam. podpowiedzcie jak zasilic panel skladajacy sie z tysiaca power
    > ledow 1W. najchetniej metoda kupna, rzezbienie zasilacza we wlasnym
    > zakresie w ostatecznosci.
    > diody sa tego typu
    > http://allegro.pl/dioda-led-1w-niebieska-i3138402594
    .html

    > niestety sprzedawcy sprzetow ledowych nie potrafili zaproponowac
    > sensownego zasilania takiego zestawu diod.

    Pogadaj z firmą Optagan (www.optagan.com). Mają gotowe moduły 500W,
    105lm/W dla wersji Cool White. Na ich stronie jest info na ten temat jak
    również lista producentów zasilaczy odpowiednich do ich zasilania.
    Świecą bestialsko. W zeszłym roku na targach w Norymberdze widziałem ten
    moduł w działaniu, ale zredukowany do 5 elementów (oryginalny ma 50).
    Trzeba było patrzeć przez okulary ochronne. Te duże są używane do
    oświetlania stadionów ;-). Zasilacz jaki mieli to regulowany 0-5A, przy
    Umax = 120V. Zasilacze do LEDów ma też www.leds.de, ale tu byś musiał
    rozdzielić na bloki, o ile chcesz regulować. Jak nie potrzeba regulacji,
    to zasilacz do PCta też jest dobry.

    Waldek

  • 25. Data: 2013-04-10 03:25:15
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-08 13:35, Waldemar Krzok pisze:
    .html

    > Pogadaj z firmą Optagan (www.optagan.com). Mają gotowe moduły 500W,
    > 105lm/W dla wersji Cool White.

    strona nie dziala. zreszta przypuszczam ze cena jest miazdzaca. a ja juz
    po prostu mam kilka tysiecy tych diod wiec musze z nich zrobic.

> [...]
    > Umax = 120V. Zasilacze do LEDów ma też www.leds.de, ale tu byś musiał
    > rozdzielić na bloki, o ile chcesz regulować. Jak nie potrzeba regulacji,

    nie musze miec zadnej regulacji. zasilacz do peceta? mozesz jasniej ?

  • 26. Data: 2013-04-10 08:49:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > nie musze miec zadnej regulacji. zasilacz do peceta? mozesz jasniej ?

    1000 ledów x 1W jak podałeś to 1kW sprawność-rezystory 80%? + zapas = 1500W
    o takich zasilaczach tylko słyszałem - głowna moc jednak na 5V - tutaj
    trudniej o dużą sprawność.
    I takie luźne przeliczenie 1500W / 5V = 300A

    --
    Desoft

  • 27. Data: 2013-04-10 10:02:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.04.2013 08:49, schrieb Desoft:

> [...]
    > trudniej o dużą sprawność.
    > I takie luźne przeliczenie 1500W / 5V = 300A

    Podzieliłbym na bloki. Nowe zasilacze mają bardzo dobrze rozbudowane
    12V, 20-30A to nie rzadkość. Oprócz tego można znaleźć w sieci przeróbki
    zasilaczy na większy prąd na 12V kosztem 5V. Można też poszukać
    zasilaczy do starych mainframeów. Taki z Odry na przykład, dawał chyba
    3kA na 5V ;-). Zasilacze 1200W z demobilu można dostać jeszcze w
    sklepach (wysyłkowych) z resztkami.

    A jak komercyjne za drogie, to pozostaje wiadro MOSFETów, jakiś
    transformator 230/48-60V z prostownikiem, coby prądy były jakotako i łączyć.

    A ta strona nazywa się www.optogan.com, mała litrówka mi się zrobiła, sorry.

    Waldek

  • 28. Data: 2013-04-10 10:21:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Wednesday, April 10, 2013, 8:49:44 AM, you wrote:

    > 1000 ledów x 1W jak podałeś to 1kW sprawność-rezystory 80%? + zapas = 1500W
    > o takich zasilaczach tylko słyszałem - głowna moc jednak na 5V - tutaj
    > trudniej o dużą sprawność.

    Już od dawna główna moc jest na 12V. Ale rzeczywiście pomysł jest co
    najmniej byle jaki.

    > I takie luźne przeliczenie 1500W / 5V = 300A

    --
    Best regards,
    RoMan