    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak zasilic 1000 led mocy
    Date: Wed, 10 Apr 2013 10:02:55 +0200

    Am 10.04.2013 08:49, schrieb Desoft:

    > 1000 ledów x 1W jak podałeś to 1kW sprawność-rezystory 80%? + zapas = 1500W
    > o takich zasilaczach tylko słyszałem - głowna moc jednak na 5V - tutaj
    > trudniej o dużą sprawność.
    > I takie luźne przeliczenie 1500W / 5V = 300A

    Podzieliłbym na bloki. Nowe zasilacze mają bardzo dobrze rozbudowane
    12V, 20-30A to nie rzadkość. Oprócz tego można znaleźć w sieci przeróbki
    zasilaczy na większy prąd na 12V kosztem 5V. Można też poszukać
    zasilaczy do starych mainframeów. Taki z Odry na przykład, dawał chyba
    3kA na 5V ;-). Zasilacze 1200W z demobilu można dostać jeszcze w
    sklepach (wysyłkowych) z resztkami.

    A jak komercyjne za drogie, to pozostaje wiadro MOSFETów, jakiś
    transformator 230/48-60V z prostownikiem, coby prądy były jakotako i łączyć.

    A ta strona nazywa się www.optogan.com, mała litrówka mi się zrobiła, sorry.

    Waldek