  • 11. Data: 2013-03-31 03:28:01
    Temat: Re: jak zasilic 1000 led mocy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-03-31 03:06, h.w.d.p. pisze:

    > skoro tak prosto je zasilic, to po co w takim razie tyle pierdolingu ze
    > diody mocy musza byc zasilane specjalizowanym zasilaczem stalopradowym ?

    Żeby klienci ochoczo kupowali drogi specjalizowany zasilacz?

  • 12. Data: 2013-03-31 03:28:23
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    [ciach]

    > Że jak? 3*150=450
    >
    > [...]
    Mogło by sie udać 75 diód na jedną połówkę sinusa. I drugie tyle na drugą.
    Do tego jakiś rezystor. Ale będzie mrygać.

    Bo(o)t manager

  • 13. Data: 2013-03-31 04:45:55
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
> [...]

    Tak naprawdę to 300 diód :)
    Standardowy pasek led 300szt/m 5050. razem wszystkiego 3m - więc równolegle
    też :)
    cięty co 3 ledy (w miejscu na cięcie) łączone to w szereg (wystarczyło
    odwrócić)
    Zwarłem rezystory te co były na pasku, ale nie wszystkie.

    > no co, moze mu tylko troche swiecily :) ?

    regulacja świecenia (ściemniacz) od 0 do 110mA (Max powinien być 120mA - ale
    to niezauważalne dla oka - dlatego tyle ustawiłem)
    Sterowanie jednym tranzystorem odchylania poziomego z ograniczeniem prądu na
    110mA.
    Sterowanie PWM okazało się porażką. Występował efekt stroboskopowy na małych
    jasnościach.
    Dałem sterowanie napięciowe tranzystora pracującego jako żródło prądowe.
    Straty na tranzystorze do 3W max. Szacuję sprawność na poziomie 85-90%
    Zasilane to wszystko bezpośrednio z sieci. Prostownik dwupołówkowy i
    elektrolit 47uF.

    Brak migotania i nic się nie grzeje.
    Mogłem dać trochę więcej diód szeregowo - uzyskałbym większą sprawność, ale
    obawiałem się o to że wyjdę ze stabilizacji prądu jak napięcie w sieci mi
    spadnie. No i oczywiście względy mechaniczne (konstrukcyjne).

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2013-03-31 11:50:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 31.03.2013 03:06, h.w.d.p. wrote:

    > skoro tak prosto je zasilic, to po co w takim razie tyle pierdolingu ze
    > diody mocy musza byc zasilane specjalizowanym zasilaczem stalopradowym ?

    Bo normalnie nikt nie zasila 1000 led? Metoda z połączeniem szeregowym
    jest prosta ale ma też pewne wady[*] - nie wyjaśniłeś jakich parametrów
    potrzebujesz.

    Jak chcesz cisnąć diody do maksymalnych możliwości to można zrobić 20
    kanałowy zasilacz w trybie prądowym (50 diod w szeregu) - są do tego
    gotowe, tanie scalaki. Więcej się od RoMana możesz dowiedzieć.

    [*] Jak np. niemożność pracy na maksymalnej mocy - trzeba wziąć pod
    uwagę odchyłki napięcia zasilającego oraz to, że diody mają dodatni
    współczynnik temperaturowy - jak będzie odrobinę "za duże"[**] napięcie
    to wpadną w dodatnie sprzężenie i się odlutują albo i wybuchną.

    [**] Powyżej maksymalnego dla danych warunków.

    Michoo

  • 15. Data: 2013-04-01 12:37:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > A tak właściwie co to będzie? I czym to planujesz chłodzić? Bo to w
    > sumie ciekawsze zagadnienie.

    Sądząc po nicku to ma być lampa do hodowania zielska, unikanie
    odpowiedzi na to pytanie tylko mnie w tym utwierdza.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 16. Data: 2013-04-01 19:31:15
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Sądząc po nicku to ma być lampa do hodowania zielska, unikanie
    > odpowiedzi na to pytanie tylko mnie w tym utwierdza.

    ROTFL. i co w zwiazku z tym ?

  • 17. Data: 2013-04-01 19:37:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello h.w.d.p.,

    > ROTFL. i co w zwiazku z tym ?

    Ale do zielska to raczej czerwone LEDy niż niebieskie. A to całkowicie
    zmienia obliczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-04-01 19:40:31
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Ale do zielska to raczej czerwone LEDy niż niebieskie. A to całkowicie
    > zmienia obliczenia.

    do zielska z tego co wiem robi sie mieszanke czerwonych , niebieskich i
    jakichstam jeszcze. no i pomijam fakt ze te lampy nie sa tylko do
    zielska a po prostu do hodowli roslin.
    natomiast ja chce zastosowac biale cieple do oswietlania czegos.
    atsd dlaczego to zmienia obliczenia? sprzedawane zasilacze do powerledow
    sa dedykowane do wszystkich rodzajow power led.

  • 19. Data: 2013-04-01 21:21:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-04-01 19:40, h.w.d.p. pisze:

> [...]
    > atsd dlaczego to zmienia obliczenia? sprzedawane zasilacze do powerledow
    > sa dedykowane do wszystkich rodzajow power led.

    Zmienia obliczenia, bo spadek napięcia na diodzie czerwonej jest inny
    niż na niebieskiej. A poza tym, jeśli zielsko dobrze rośnie pod
    sodówkami, to chyba można kupić ledy pomarańczowe o podobnym pasku
    widmowym co sodówka.

    A musisz teraz to zielsko hodować? Nie możesz poczekać aż Palikot
    autorytarnie przejmie władzę i wprowadzi obowiązkowe palenie zielska już
    od przedszkola?

  • 20. Data: 2013-04-01 22:15:10
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Zmienia obliczenia, bo spadek napięcia na diodzie czerwonej jest inny
    > niż na niebieskiej.

    nic nie zmienia. w podanym przykladzie z pierszego posta posluzylem sie
    (omylkowo) linkiem do diody niebieskiej, ktora tak samo jak biala dziala
    na 3,0-3,2V

    ani to smieszne, ani madre.