-
21. Data: 2016-10-02 10:09:11
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Slawek h <s...@g...com>
Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik
bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu
przeciwdziałać lyb przewidzieć?
-
22. Data: 2016-10-02 10:15:04
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze:
> Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik
bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu
przeciwdziałać lyb przewidzieć?
>
Trzeba zrobić to dobrze.
Może być ciężko znaleźć fachowca, kiedyś było to normalne,
dziś łatwiej, taniej i szybciej kupić silnik z jakiegoś rozbitka.
Pozdrawiam
-
23. Data: 2016-10-02 10:43:12
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo
wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden
krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach
stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury
mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy.
Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc
sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko
ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo
postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz
tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto
siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie
obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik.
-
24. Data: 2016-10-02 10:57:20
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Elementy typu cylinder czy wal sa utwardzane powierzchniowo. Im glebiej tym metal
bardziej miekki. Kiedys fabryczne instrukcje to opisywaly i dla pierwszego szlifu
bylo to ok 70% nominalnego przebiegu. Dla drugiego ok 50% dla trzeciego 30%.
-
25. Data: 2016-10-02 11:34:51
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-10-01 o 00:18, Lewis pisze:
> W dniu 2016-09-30 o 22:31, Zenek Kapelinder pisze:
>> Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech
>> panewkach i smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by
>> teraz silnik ze 125p puscic na nowoczesnych olejach to wal bylby do
>> szlifu po pol milionie kilometrow.
>
>
> Tylko taki silnik z kredensa miał z 18KM i z 25Nm z cylindra, obecne
> silniki mają po 70KM i po 100Nm z cylindra :) Taka tam skromna różnica ;)
> Aczkolwiek zgadzam się że przy obecnej technice i materiałach chcąc
> można zrobić silnik, który bez problemu przejechałby 300kkm bez
> najmniejszego zużycia ale to się nie opłaca...
>
Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na
współczesnych dobrych materiałach.
Nazywa się 1HZ
Nie mylić z 1Hz ;)
Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego
"bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;)
Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie.
Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim.
Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie
spełniają różnych kretyńskich norm :(
--
Pozdrawiam.
Adam
-
26. Data: 2016-10-02 11:42:18
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2016-10-02 o 10:43, Zenek Kapelinder pisze:
> Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo
wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden
krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach
stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury
mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy.
Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc
sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko
ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo
postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz
tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto
siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie
obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik.
>
Ale sam przed chwilą pisałeś że sworzeń z malucha trzeba było dłuuugo
piłować szlifierką a w obecnych wozach zwykłym brzeszczotem się tną...
Więc teraz nikt się nie stara o to by to było trwałe ;)
Historię o passacie 2.0tdi i wycierającej się zębatce napędu pompy oleju
słyszałeś? ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
27. Data: 2016-10-02 11:43:13
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze:
> Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik
bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu
przeciwdziałać lyb przewidzieć?
>
A pokaż mi teraz mechanika który wie co robi składając silnik ;) A z
resztą nie tylko składając silnik...
--
Pozdrawiam
Lewis
-
28. Data: 2016-10-02 11:52:01
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki
produkowane przed wojna.
-
29. Data: 2016-10-02 11:52:53
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-10-01 o 14:50, Zenek Kapelinder pisze:
> Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom.
>
Chodzi o różnicę w wyglądzie panewek: górna względem dolnej.
Jeśli dolna jest wybita, a górna ładna - to może być kilka przyczyn, jak
np. zbyt luźno spasowany wał, "kapelusznicza" jazda (notorycznie na zbyt
niskich obrotach), źle ustawiony zapłon, itd.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
30. Data: 2016-10-02 11:56:20
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-10-02 o 11:52, Zenek Kapelinder pisze:
> Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy
silniki produkowane przed wojna.
>
Zgadza się.
Ale silnik do pojazdu Heavy Duty miał (i ma, bo nadal produkowany)
spełniać trzy założenia:
1/ niezawodność
2/ niezawodność
3/ niezawodność
A brak wysilenia, to jedna z recept. Poza tym to silnik w zasadzie
wielopaliwowy - oczywiście nie w ścisłym znaczeniu. Może raczej:
odporny na "dziwne" afrykańskie czy południowo-amerykańskie płyny
nazywane tam paliwem.
--
Pozdrawiam.
Adam