  • 71. Data: 2019-12-17 20:09:52
    Temat: Re: jak widać pieszych w deszczu nocą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:01412c17-92f2-45df-a3c8-f1b378350db1@go
    oglegroups.com...

    >Kwik suwerena im bliżej nowych przepisów tym głośniejszy ;-)
    >https://youtu.be/DRNF9uWm1aQ

    Jeden kwiczy, dziesieciu jest przeciw :-)

    Cos w tym jest ... dobra ilustracja jak to wyglada w terenie ... pod
    Warszawą ?
    ... ale ... moze nie sprawial wrazenia pojazdu przepuszczajacego
    pieszego, szczegolnie jak wyszedl na jezdnie :-)

    A znaku przejscia nie zaslonil swoim pojazdem ?
    Co prawda zebra dobrze widoczna, ale czy w nocy po deszczu tez ? To
    tak w kwestii pierwszenstwa pieszego.

    Ale:
    -gdzie wojt, czemu tam swiatel nie ma,
    -gdzie policja, mogla by akcje uswiadamiajaca zrobic.

    -ciekawe jak dzieciak odebral to trabienie,
    -chlopak sprawial wrazenie, jakby mial ochote przebiec w jakiejs luce
    ... i nieszczescie gotowe,

    -czy pojazdy jechaly caly czas, czy po ~30 sekundach byla luka ?
    Dla przestrzegania przepisow to nie ma znaczenia ... ale moze
    swiatla niepotrzebne :-)

    -gdzie nauczyciele i rodzice ... czy nie powinien chlopak przejsc
    jednego pasa i sie pokazac wyrazniej ... z bezpiecznego miejsca.
    choc jak zaczna sobie w w d* wjezdzac, to bezpiecznie nie bedzie :-)

    J.

  • 72. Data: 2019-12-17 20:16:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

    > Napisałem ze nie chodzi o debilizm a o roszczeniowośc i udowadnianie
    > sobie na złosc tego ze mamy racje. Zgodnie z zasada zena złosc rodzicom
    > odmroze sobie uszy.

    Jeszcze raz - w _każdym_ kraju statystyki się poprawiły. _Każdym_
    jednym. Naprawdę myślisz, że jesteśmy wyjątkowi na skalę globalną?

    Najpierw Niemcy - ale mają mało przejść!
    To może Austria, przejść od zajebania - za bardzo niemieccy!
    To może Czechy, spece od browarów - za kulturalni!
    To może Litwini, drogowi barbarzyńscy - drabina!

    ;)
    --
    Shrek

  • 73. Data: 2019-12-17 20:18:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2019 o 20:09, J.F. pisze:

    > ... ale ... moze nie sprawial wrazenia pojazdu przepuszczajacego
    > pieszego, szczegolnie jak wyszedl na jezdnie :-)

    Nie ma znaczenia co sprawiał. Każdemu należy się 500PLN i 10 punktów.
    Nie widzisz, to się kurwa na przejściu nie omija.

    Gdzie rozum u kierowców?

    --
    Shrek

  • 74. Data: 2019-12-17 20:22:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik p...@g...com ...

    >Mowisz ze jak na ponad milion kilometrów mam kilka takich sytuacji to
    >powinienem sie ogarnac? hmm...

    No - profilaktycznie zwolnic w ogole i przed przejsciami bardziej :-P

    >Nie, bo przy predkosci rzedu 20km/h po prostu go walne i bedzie go
    >bolec.

    Oj ... byly przypadki, ze dwa rowerzysta zderzyl sie z pieszym czy
    drugim rowerzysta, przypadkowo zlamana reka ... i czyn zagrozony kara
    do lat 5 ...

    A jak sie ma pecha ... tu chyba nawet nie bylo 20
    https://tvn24.pl/pomorze,42/torun-15-latek-moze-odpo
    wiedziec-jak-dorosly-za-potracenie-staruszki,965055.
    html

    J.

  • 75. Data: 2019-12-17 20:24:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.12.2019 o 08:16, Miroo pisze:

    >Jak pierdolniesz pieszego? To o pierwszeństwie pieszego na przejścu.
    >Poważnie nie wiedziałeś?

    Ale pieszego na przejsciu jeszcze nie bylo.

    A jak wejdzie, to kwestia ...
    -czy go zauwazysz (noc, pogoda, rozkojarzenie, itp),
    -jaka bedziesz mial predkosc - a paradoksalnie - jak duza, to mozesz
    zdazyc przed nim.

    J.

  • 76. Data: 2019-12-17 20:28:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie ma znaczenia co sprawiał. Każdemu należy się 500PLN i 10 punktów.
    >Nie widzisz, to się kurwa na przejściu nie omija.

    W zasadzie masz racje.

    Ale jak widac - kultura warszawskich kierowcow konczy sie przed
    przejsciami :-)

    > Ale:
    > -gdzie wojt, czemu tam swiatel nie ma,
    > -gdzie policja, mogla by akcje uswiadamiajaca zrobic. [...]

    >Gdzie rozum u kierowców?

    To osobna kwestia - ale wprowadz tu pierwszenstwo pieszego, i powiedz
    mu, ze moze sobie isc, a samochody sie zatrzymaja.

    Ile czasu bedzie do pierwszego wypadku ?
    Na oko to jakies pare minut :-)

    J.

  • 77. Data: 2019-12-17 20:50:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Kiedys kolega powiedział zdanie które zakonczyło znajomosc z pewna ładna
    > ale mało kumata niewiastą: ty tepa dzido! Moze by sie przyjeło?

    Ależ przyjęło się od dawna we współczesnej polszczyźnie,
    trafiło już nawet do Wikisłownika a niebawem pewnie i do
    SJP PWN.

    https://zapodaj.net/fcc4fe871b064.jpg.html

  • 78. Data: 2019-12-17 20:53:20
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 19:59:55 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik r...@o...pl ...

    > Ty sobie zartujesz

    To nie żarty, tylko jedna z możliwości, tu i ówdzie praktykowana i bardzo
    skuteczna.

    > a ja mowie o tym ze w pierwszym okresie zginie wiecej
    > ludzi niz ginie obecnie. czyli zmiany beda kontrskuteczne.

    Hmmm... - to by znaczyło, że treść i termin wejścia w życie nowych przepisów
    zostaną ujawnione wyłącznie ortodoksyjnym pieszym, nie posiadającym żadnych
    pojazdów - ciekawe jak rząd i parlament sobie z tym poradzą, to będzie musiała
    być jakaś tajna akcja.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 79. Data: 2019-12-17 21:01:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >Najpierw Niemcy - ale mają mało przejść!
    >To może Austria, przejść od zajebania - za bardzo niemieccy!

    A kiedy tam wprowadzili pierwszenstwo pieszego ?

    Starych austryjackich statystyk pewnie juz nie znajde, ale jesli mnie
    skleroza nie myli, to w latach ok 1990-2010 mieli duzy i bardzo
    rownomierny spadek wypadkow.
    Ciekawe czemu ...

    Cos tam znalazlem
    https://www.bmvit.gv.at/themen/strasse/verkehrssiche
    rheit/vsf/berichte_programme/jahresbericht2010.html

    rok 1990 i 1993 - ok 1500 zabitych, 2010 - 600.
    Ale to wszyscy - nie tylko piesi.

    P.S.

    ,,Achtung Zebra - Schauen rettet Leben" - stadt Wien
    Mit der Schutzwegoffensive ,,Achtung Zebra" widmete sich die Stadt Wien
    rechtzeitig vor Schulbeginn mittels Verteileraktionen und Plakaten
    verstärkt dem Thema Zebrastreifen. Den AutofahrerInnen sollte erneut
    ins Gedächtnis gerufen werden, dass FußgängerInnen am Schutzweg
    Vorrang haben. Außer-dem erhielten Kinder Tipps und Informationen, wie
    man sich am Zebrastreifen richtig verhält, um Gefahren situationen zu
    vermeiden.

    W Wiedniu zrobili akcje plakatową aby przypomniec kierowcom ze piesi
    maja pierwszenstwo ... Schutzweg to przejscie ?
    Ale tez zrobili akcje szkoleniowa dla dzieci.

    J.

  • 80. Data: 2019-12-17 21:03:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2019 o 20:28, J.F. pisze:

    > W zasadzie masz racje.
    >
    > Ale jak widac - kultura warszawskich kierowcow konczy sie przed
    > przejsciami :-)

    Niestety tak. Nie wszystkich i z roku na rok lepiej, ale dalej nie bójmy
    się nazwać rzeczy po imieniu chujowo. Będzie z roku na rok lepiej.
    Dekadę temu idea suwaka też budziła obiekcje a od kilku lat działa i ma
    się dobrze.

    > To osobna kwestia - ale wprowadz tu pierwszenstwo pieszego, i powiedz
    > mu, ze moze sobie isc, a samochody sie zatrzymaja.

    Mieszasz systemy walutowe. Oczywiście że minister ani premier nie
    nakazują wpierdalać się pod jadący samochód (a nawet jakby, to przecież
    jak ci każą skoczyć w ogień to nie skoczysz). Chodzi o to, że będzie
    jasno określone piewszeństwo i za jego nieustąpienie będą konkretne
    sankcje. Równie dobrze możesz kontestować instytucje świateł, że każą ci
    iść na zielonym, a szwagier może jechać.

    Przy okazji szwagra i wójta - znam to skrzyżowanie i nie jest w żaden
    sposób wyjątkowe - musiałbyś stawiać na każdym jednym, skoro postulujesz
    na tym. No i zapominasz, że światła są niebezpieczne, bo ludzie na
    zielonym lezą jak krowy! Prawdziwe bezpieczeństwo tylko bez
    pierwszeństwa, czyli na czerwonym:P

    > Ile czasu bedzie do pierwszego wypadku ?
    > Na oko to jakies pare minut :-)

    Do pierwszego zapewne tyle co teraz. Do każdego następnego jak pokazują
    doświadxzenia innych coraz dłużej.

    --
    Shrek