    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5df92984$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: jak widać pieszych w deszczu nocą
    Date: Tue, 17 Dec 2019 21:01:55 +0100

    dyskusyjnych:5df92984$0$554$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

    >Jeszcze raz - w _każdym_ kraju statystyki się poprawiły. _Każdym_
    >jednym. Naprawdę myślisz, że jesteśmy wyjątkowi na skalę globalną?

    >Najpierw Niemcy - ale mają mało przejść!
    >To może Austria, przejść od zajebania - za bardzo niemieccy!

    A kiedy tam wprowadzili pierwszenstwo pieszego ?

    Starych austryjackich statystyk pewnie juz nie znajde, ale jesli mnie
    skleroza nie myli, to w latach ok 1990-2010 mieli duzy i bardzo
    rownomierny spadek wypadkow.
    Ciekawe czemu ...

    Cos tam znalazlem
    https://www.bmvit.gv.at/themen/strasse/verkehrssiche
    rheit/vsf/berichte_programme/jahresbericht2010.html

    rok 1990 i 1993 - ok 1500 zabitych, 2010 - 600.
    Ale to wszyscy - nie tylko piesi.

    P.S.

    ,,Achtung Zebra - Schauen rettet Leben" - stadt Wien
    Mit der Schutzwegoffensive ,,Achtung Zebra" widmete sich die Stadt Wien
    rechtzeitig vor Schulbeginn mittels Verteileraktionen und Plakaten
    verstärkt dem Thema Zebrastreifen. Den AutofahrerInnen sollte erneut
    ins Gedächtnis gerufen werden, dass FußgängerInnen am Schutzweg
    Vorrang haben. Außer-dem erhielten Kinder Tipps und Informationen, wie
    man sich am Zebrastreifen richtig verhält, um Gefahren situationen zu
    vermeiden.

    W Wiedniu zrobili akcje plakatową aby przypomniec kierowcom ze piesi
    maja pierwszenstwo ... Schutzweg to przejscie ?
    Ale tez zrobili akcje szkoleniowa dla dzieci.

    J.

    To może Czechy, spece od browarów - za kulturalni!
    To może Litwini, drogowi barbarzyńscy - drabina!

    ;)
    --
    Shrek