eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Date: Sat, 19 Aug 2017 01:00:07 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 33
    Message-ID: <on82im$lmq$1@dont-email.me>
    References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omj9g8$anf$1@dont-email.me> <omkl8q$5k2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <omkp98$gob$1@node2.news.atman.pl> <on1nf4$7f7$1@dont-email.me>
    <on1r1l$hi1$1@node2.news.atman.pl> <on22h4$cjd$1@dont-email.me>
    <on6e7j$cot$3$gof@news.chmurka.net> <on70rb$f18$2@dont-email.me>
    <on7lmc$uvj$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 19 Aug 2017 01:00:07 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="81e5a89fbaf9e5d96a96cbdf822b7584";
    logging-data="22234";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/kqTG3XoTz7Pjm1VPPfPok"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:Xmi6LgsqTCp54AZ5ztENEWQ06/k= sha1:j5HWgp5X0jhDcnFH+td1UWp2yf0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722322
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > HF5BS pisze:
    >
    >>>> Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
    >>>> paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
    >>>> sprężoną mieszankę.
    >>> Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
    >>> jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
    >>> akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne!
    >>> :-)
    >>
    >> Ja nawet myślę, że gdyby obdzielić świece po równo, to też by dało radę.
    >> Odstęp na elektrodach, to tam chyba coś koło milimetra, a jak luzem
    >> zbliżałem kabel WN (Skarpeta), do zacisku świecy w pracującym silniku,
    >> to iskra tak chyba z centymetr miała (i po pracy silnika znać było, że
    >> w środku też był przeskok). Ale nawet jak pół, to i tak powinno chyba
    >> starczyć, na równe obdzielenie obu świec.
    >
    > Może nawet więcej niż centymetr, ale to w powietrzu pod atmosferycznym
    > ciśnieniem. W sprężonym skacze mniej ochoczo. No ale jednak skacze w
    > jednym i w drugim. W maluchu wcześniej był rozdzielacz, dopiero później
    > wprowadzono podwójną cewkę.

    Też pamietam cos ze w powietrzu dalej skacze.


    > Ktoś nawet tłumaczył (chyba w telewizorze),
    > że to strasznie fajne jest, bo iskra w suwie wydechu dopali spaliny
    > i zdrowiej będzie. Ale to akurat jest wierutną bzdurą.
    >

    Przykład dobry na myślenie życzeniowe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: