  • 41. Data: 2011-07-03 23:46:43
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Przede wszystkim dwusuwy mają wolnobieg (sprzęgło jednokierunkowe), bo w
    > dwusuwach nie można hamować silnikiem. Więc odpalony do tyłu nie mógłby
    > przenosić momentu na koła.

    Jakby miały tak na amen wolnobieg to nie dawały by się odpalać na pych.
    Trabant maił wolnobieg tylko na czwórce, skarpeta na wszystkich biegach
    ale pod deska rozdzielczą miała taka magiczną dźwignię do blokady
    wolnobiegu...

    > Chciałbym też zwrócić uwagę, że rozrusznik ma uzwojenia na stojanie i
    > wirniku, więc nie wymusi się lewych obrotów rozrusznika przez zmianę
    > biegunowości od strony akumulatora.

    Ale przez rozruch na pych na wstecznym to już owszem - jak pisałem, mocy
    miał nie będzie bo zapłon głupio wypadnie ale trochę pokręcić może.

    --
    Darek

  • 42. Data: 2011-07-04 16:56:50
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.07.2011 21:40, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,

    Nie ma reguły - spotyka się 2-suwy nawet w lokomotywach.
    Natomiast na morzu widziałem dosyć duże jednostki z wysokoobrotowymi
    dieslami ze sprzęgłem nawrotnym jak i małe holowniczki z leniwym dieslem
    (dźwięk przypomina maszynę parową) z wałem na sztywno.

    > chociaż w młodszych statkach modna stała się śruba z nastawą kąta
    > łopatek.

    Najnowszy krzyk mody to pędniki gondolowe z silnikiem elektrycznym.

    Mirek.

  • 43. Data: 2011-07-04 17:03:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Monday, July 4, 2011, 6:56:50 PM, you wrote:

    [...]

    > Najnowszy krzyk mody to pędniki gondolowe z silnikiem elektrycznym.

    I to jest najlepsze rozwiązanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2011-07-04 17:23:59
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.07.2011 00:30, J.F. wrote:

    > Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno. Dopiero jakby ktos radio
    > zamontowal to by byla roznica.

    Nie sprawdzaliśmy co działa a co nie, ale zastanawiam się czy mogły źle
    działać np: wskaźnik paliwa - był iloczynowy, temperatury - pewnie w
    ogle nie elektryczny, wycieraczki jakoś tam powinny działać,
    kierunkowskazy działały na pewno, pompka spryskiwacza była mechaniczna,
    ładowanie - tutaj nie wiem, ale skoro nic się nie zepsuło to raczej też
    działało.

    > podobnie jej silnik potrafil odpalic w druga strone.

    Tego nie doświadczyłem, ale osobiście widziałem jak ciągnik C-328 po
    zduszeniu pod górkę odpalił do tyłu wydmuchał olej z filtra powietrza.

    Mirek.

  • 45. Data: 2011-07-04 17:40:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 04.07.2011 01:46, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
    > skarpeta na wszystkich biegach
    > ale pod deska rozdzielczą miała taka magiczną dźwignię do blokady
    > wolnobiegu...

    Hmm... tylko że ta magiczna dźwignia była na linkę i ta linka jak się
    wymsknęła albo urwała to już wolnobiegu nie było.

    Mirek.

  • 46. Data: 2011-07-04 17:51:48
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale mialy byc potwory, a nie jakies malolitrazowe wysokoobrotowe
    > szlifierki :-)

    Lokomotywy mają silniki dwusuwowe nawet w okolicach 2000km (rosyjskie) i
    3000km (amerykańskie). Nie wszystkie ale takie są stosowane.
    Tyle że te dwusuwy mają zawory i nie przypominają motoroweru.
    Maciek

  • 47. Data: 2011-07-04 17:54:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04-07-2011 19:51, Maciek napisał/a:
    > 2000km (rosyjskie) i 3000km (amerykańskie).

    Tyle kilometrów? Ale do jakiego miasta?

    --
    Cz.

  • 48. Data: 2011-07-04 19:53:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Jul 2011 19:23:59 +0200, Mirek wrote:
    >Nie sprawdzaliśmy co działa a co nie, ale zastanawiam się czy mogły źle
    >działać np: wskaźnik paliwa - był iloczynowy,

    Sluszna uwaga.

    >temperatury - pewnie wogle nie elektryczny

    elektryczny.

    J.

  • 49. Data: 2011-07-05 07:16:16
    Od: Maciek <m...@p...com>