eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 31. Data: 2011-07-03 12:52:45
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Syreniarz^WŁadziak napisał:

    >> Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno. Dopiero jakby ktos
    >> radio zamontowal to by byla roznica.
    >> podobnie jej silnik potrafil odpalic w druga strone.
    >
    > Przy żle ustawionym (za późnym) zapłonie. Ale mocy nie rozwijał, na
    > obroty nie chciał wchodzić - ot, na jałowych do tyłu mógł pokręcić.

    Za to wolnobieżne diesle montowane w traktorach-samoróbkach,
    takie co to potrafiły robić jeden obrót w kilka sekund, mogły
    się zakręcić w drugą stronę. I to w czasie normalnej pracy.
    Wystarczyło nieumiejętnie dać takiemu w palnik, a wtedy --
    w dosłownym sensie -- odbijała mu szajba. Silnik kręcił w drugą
    stronę, a wehikuł jechał do tyłu. Nie było dobrze zbyt blisko
    stawać za takimi samochodem.

    --
    Jarek


  • 32. Data: 2011-07-03 12:53:43
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >>>> Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno.
    [...]
    > Hm, ale pradnica to chyba wtedy cierpiala.

    Prądnica też była szeregowa, jak rozrusznik. Robiła prąd w tym
    kierunku, co go szczątkowy magnetyzm rdzenia wyznaczał. Rdzeń
    przemagnesować łatwo.

    --
    Jarek


  • 33. Data: 2011-07-03 14:32:37
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-03 14:52, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Dariusz K. Syreniarz^WŁadziak napisał:
    >
    >>> Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno. Dopiero jakby ktos
    >>> radio zamontowal to by byla roznica.
    >>> podobnie jej silnik potrafil odpalic w druga strone.
    >>
    >> Przy żle ustawionym (za późnym) zapłonie. Ale mocy nie rozwijał, na
    >> obroty nie chciał wchodzić - ot, na jałowych do tyłu mógł pokręcić.
    >
    > Za to wolnobieżne diesle montowane w traktorach-samoróbkach,
    > takie co to potrafiły robić jeden obrót w kilka sekund, mogły
    > się zakręcić w drugą stronę. I to w czasie normalnej pracy.
    > Wystarczyło nieumiejętnie dać takiemu w palnik, a wtedy --
    > w dosłownym sensie -- odbijała mu szajba. Silnik kręcił w drugą
    > stronę, a wehikuł jechał do tyłu. Nie było dobrze zbyt blisko
    > stawać za takimi samochodem.
    >
    Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
    jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
    się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
    powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.


  • 34. Data: 2011-07-03 15:30:00
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
    > jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
    > się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
    > powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.

    Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
    przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
    rozrządu.

    --
    Jarek


  • 35. Data: 2011-07-03 15:41:57
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Jul 2011 15:30:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Pan Tomasz Wójtowicz napisał:
    >> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
    >> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
    >> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
    >> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
    >
    >Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
    >przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
    >rozrządu.

    Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)

    J.


  • 36. Data: 2011-07-03 15:54:02
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >>> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
    >>> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
    >>> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
    >>> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
    >>
    >> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
    >> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
    >> rozrządu.
    >
    > Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)

    Szczególnie. Bo ogólnie, to mogą być dwusuwowe lub czterosuwowe.

    --
    Jarek


  • 37. Data: 2011-07-03 19:40:38
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-03 17:41, J.F. pisze:
    > On Sun, 3 Jul 2011 15:30:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >> Pan Tomasz Wójtowicz napisał:
    >>> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
    >>> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
    >>> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
    >>> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
    >>
    >> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
    >> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
    >> rozrządu.
    >
    > Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)

    Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,
    chociaż w młodszych statkach modna stała się śruba z nastawą kąta
    łopatek. Tam jazdę wstecz uzyskuje się przez ustawienie łopatek na
    ujemny kąt.


  • 38. Data: 2011-07-03 20:39:36
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4t8017tgahenufja7b8gml9rqj8341pept@4ax.com...
    > On Sat, 02 Jul 2011 21:12:14 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >>W razie sprawy sądowej żądaj jednoznacznej opinii eksperta, że to akurat
    >>spawanie, a nie przelatująca czarownica, ubiły elektronikę. I gdyby taka
    >>się pojawiła, konieczne wrzuć ją na grupę, bo myślę, że wiele osób
    >>będzie zainteresowana.
    >
    > A widzisz jakis problem ? Ekspert stwierdzi faktyczne uszkodzenia
    > (gorzej jesli "caly komputer nie dziala"), auto do spawacza dojechalo,
    > ale juz nie wyjechalo.
    >
    >>awaria (o ile ona była spowodowana spawaniem) nastąpiła w skutek
    >>wyindukowania się napięcia z fali EM produkowanej przez łuk elektryczny.
    >
    > Zartujesz. W praktyce jedyne grozne fale EM spotyka sie w kuchence
    > mikrofalowej.
    > A nawet jesli - spawacz winny.
    >
    >>Na pewno nie wystąpiła z powodu prądów spawalniczych wracający różnymi
    >>drogami, bo one popychane są zbyt małym napięciem, które z całą
    >>pewnością nie przebije izolacji czujników, kabli, komputerów itp. Chyba
    >
    > Te czujniki jednym koncem do "masy" podlaczone.
    >
    >>że klient już miał zwarcie jakiegoś kabla do masy (np. przez zalanie
    >>złączki wodą) i prąd spawalniczy tylko dobił istniejącą usterkę (dlatego
    >>mówię o tej jednoznacznej opinii, bo jeśli okazało by się, że auto miało
    >>usterkę w momencie wjechania do warsztatu, to wtedy będzie wina
    >>właściciela auta).
    >
    > Musisz miec chyba wujka papuge z doswiadczeniem, skoro jestes taki
    > pewny. Tylko co bedzie jak tafi na innego papuge ?
    > A wiem - kolego, ten ma nowe BMW, tamten warsztat, mozemy sie 10 lat
    > procesowac :-)
    >
    > A w tym zwiazku przyczynowo-skutkowym jest jeszcze jeden czynnik -
    > klient zapewne nie oddal auta do spawacza w celu przyspawania sobie
    > czegos. Oddal do "mechanika" w celu naprawy. A fachowiec przed uzyciem
    > sprawarki powinien sprawdzic czy kable nie sa zwarte itp.
    > Choc tu oczywiscie tez sie mozna dlugo sadzic.
    >
    >>I napisz jeszcze, jakiej firmy było auto, żebyśmy wiedzieli, czego nie
    >>kupować :D
    >
    > elektronika we wszytkich podobna i coraz bardziej rozbudowana.
    >
    > J.
    A może spawacz właśnie odpiął klemy i rozkodował immo ? Jakie auto model rok
    itp. W końcu system użył może właściwego mu zabezpieczenia ?? to już
    jeżdżące komputery z własną siecią eternetową zwana CAN
    M



  • 39. Data: 2011-07-03 20:45:06
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Jul 2011 21:40:38 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >W dniu 2011-07-03 17:41, J.F. pisze:
    >>> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
    >>> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
    >>> rozrządu.
    >>
    >> Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)
    >
    >Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,

    Ale mialy byc potwory, a nie jakies malolitrazowe wysokoobrotowe
    szlifierki :-)

    Nie moge sie doczytac - te "medium speed" to wszystkie 4-suw, czy
    tylko te najmniejsze ?
    http://www.wartsila.com/en/engines

    J.


  • 40. Data: 2011-07-03 22:07:10
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >> Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,
    >
    > Ale mialy byc potwory, a nie jakies malolitrazowe wysokoobrotowe
    > szlifierki :-)
    >
    > Nie moge sie doczytac - te "medium speed" to wszystkie 4-suw, czy
    > tylko te najmniejsze ?
    > http://www.wartsila.com/en/engines

    Piszą, że czterosuwy robią do jakichś 25MW. To trochę więcej od syrenki.

    http://www.wartsila.com/ss/Satellite?blobcol=urldata
    &blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Conten
    t-Disposition&blobheadervalue1=application%2Fpdf&blo
    bheadervalue2=attachment%3B+filename%3DLarsHellberg_
    WIO_CMD.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwher
    e=1278588072361&ssbinary=true

    --
    Jarek

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: