-
31. Data: 2011-07-03 12:52:45
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Dariusz K. Syreniarz^WŁadziak napisał:
>> Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno. Dopiero jakby ktos
>> radio zamontowal to by byla roznica.
>> podobnie jej silnik potrafil odpalic w druga strone.
>
> Przy żle ustawionym (za późnym) zapłonie. Ale mocy nie rozwijał, na
> obroty nie chciał wchodzić - ot, na jałowych do tyłu mógł pokręcić.
Za to wolnobieżne diesle montowane w traktorach-samoróbkach,
takie co to potrafiły robić jeden obrót w kilka sekund, mogły
się zakręcić w drugą stronę. I to w czasie normalnej pracy.
Wystarczyło nieumiejętnie dać takiemu w palnik, a wtedy --
w dosłownym sensie -- odbijała mu szajba. Silnik kręcił w drugą
stronę, a wehikuł jechał do tyłu. Nie było dobrze zbyt blisko
stawać za takimi samochodem.
--
Jarek
-
32. Data: 2011-07-03 12:53:43
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>>>> Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno.
[...]
> Hm, ale pradnica to chyba wtedy cierpiala.
Prądnica też była szeregowa, jak rozrusznik. Robiła prąd w tym
kierunku, co go szczątkowy magnetyzm rdzenia wyznaczał. Rdzeń
przemagnesować łatwo.
--
Jarek
-
33. Data: 2011-07-03 14:32:37
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
W dniu 2011-07-03 14:52, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Dariusz K. Syreniarz^WŁadziak napisał:
>
>>> Bo syrence bylo w zasadzie wszystko jedno. Dopiero jakby ktos
>>> radio zamontowal to by byla roznica.
>>> podobnie jej silnik potrafil odpalic w druga strone.
>>
>> Przy żle ustawionym (za późnym) zapłonie. Ale mocy nie rozwijał, na
>> obroty nie chciał wchodzić - ot, na jałowych do tyłu mógł pokręcić.
>
> Za to wolnobieżne diesle montowane w traktorach-samoróbkach,
> takie co to potrafiły robić jeden obrót w kilka sekund, mogły
> się zakręcić w drugą stronę. I to w czasie normalnej pracy.
> Wystarczyło nieumiejętnie dać takiemu w palnik, a wtedy --
> w dosłownym sensie -- odbijała mu szajba. Silnik kręcił w drugą
> stronę, a wehikuł jechał do tyłu. Nie było dobrze zbyt blisko
> stawać za takimi samochodem.
>
Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
-
34. Data: 2011-07-03 15:30:00
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Tomasz Wójtowicz napisał:
> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
rozrządu.
--
Jarek
-
35. Data: 2011-07-03 15:41:57
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 3 Jul 2011 15:30:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
>Pan Tomasz Wójtowicz napisał:
>> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
>> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
>> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
>> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
>
>Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
>przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
>rozrządu.
Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)
J.
-
36. Data: 2011-07-03 15:54:02
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>>> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
>>> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
>>> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
>>> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
>>
>> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
>> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
>> rozrządu.
>
> Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)
Szczególnie. Bo ogólnie, to mogą być dwusuwowe lub czterosuwowe.
--
Jarek
-
37. Data: 2011-07-03 19:40:38
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
W dniu 2011-07-03 17:41, J.F. pisze:
> On Sun, 3 Jul 2011 15:30:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
>> Pan Tomasz Wójtowicz napisał:
>>> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
>>> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
>>> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
>>> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
>>
>> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
>> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
>> rozrządu.
>
> Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)
Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,
chociaż w młodszych statkach modna stała się śruba z nastawą kąta
łopatek. Tam jazdę wstecz uzyskuje się przez ustawienie łopatek na
ujemny kąt.
-
38. Data: 2011-07-03 20:39:36
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: "Marek S" <s...@o...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4t8017tgahenufja7b8gml9rqj8341pept@4ax.com...
> On Sat, 02 Jul 2011 21:12:14 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
>>W razie sprawy sądowej żądaj jednoznacznej opinii eksperta, że to akurat
>>spawanie, a nie przelatująca czarownica, ubiły elektronikę. I gdyby taka
>>się pojawiła, konieczne wrzuć ją na grupę, bo myślę, że wiele osób
>>będzie zainteresowana.
>
> A widzisz jakis problem ? Ekspert stwierdzi faktyczne uszkodzenia
> (gorzej jesli "caly komputer nie dziala"), auto do spawacza dojechalo,
> ale juz nie wyjechalo.
>
>>awaria (o ile ona była spowodowana spawaniem) nastąpiła w skutek
>>wyindukowania się napięcia z fali EM produkowanej przez łuk elektryczny.
>
> Zartujesz. W praktyce jedyne grozne fale EM spotyka sie w kuchence
> mikrofalowej.
> A nawet jesli - spawacz winny.
>
>>Na pewno nie wystąpiła z powodu prądów spawalniczych wracający różnymi
>>drogami, bo one popychane są zbyt małym napięciem, które z całą
>>pewnością nie przebije izolacji czujników, kabli, komputerów itp. Chyba
>
> Te czujniki jednym koncem do "masy" podlaczone.
>
>>że klient już miał zwarcie jakiegoś kabla do masy (np. przez zalanie
>>złączki wodą) i prąd spawalniczy tylko dobił istniejącą usterkę (dlatego
>>mówię o tej jednoznacznej opinii, bo jeśli okazało by się, że auto miało
>>usterkę w momencie wjechania do warsztatu, to wtedy będzie wina
>>właściciela auta).
>
> Musisz miec chyba wujka papuge z doswiadczeniem, skoro jestes taki
> pewny. Tylko co bedzie jak tafi na innego papuge ?
> A wiem - kolego, ten ma nowe BMW, tamten warsztat, mozemy sie 10 lat
> procesowac :-)
>
> A w tym zwiazku przyczynowo-skutkowym jest jeszcze jeden czynnik -
> klient zapewne nie oddal auta do spawacza w celu przyspawania sobie
> czegos. Oddal do "mechanika" w celu naprawy. A fachowiec przed uzyciem
> sprawarki powinien sprawdzic czy kable nie sa zwarte itp.
> Choc tu oczywiscie tez sie mozna dlugo sadzic.
>
>>I napisz jeszcze, jakiej firmy było auto, żebyśmy wiedzieli, czego nie
>>kupować :D
>
> elektronika we wszytkich podobna i coraz bardziej rozbudowana.
>
> J.
A może spawacz właśnie odpiął klemy i rozkodował immo ? Jakie auto model rok
itp. W końcu system użył może właściwego mu zabezpieczenia ?? to już
jeżdżące komputery z własną siecią eternetową zwana CAN
M
-
39. Data: 2011-07-03 20:45:06
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 03 Jul 2011 21:40:38 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
>W dniu 2011-07-03 17:41, J.F. pisze:
>>> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
>>> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
>>> rozrządu.
>>
>> Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)
>
>Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,
Ale mialy byc potwory, a nie jakies malolitrazowe wysokoobrotowe
szlifierki :-)
Nie moge sie doczytac - te "medium speed" to wszystkie 4-suw, czy
tylko te najmniejsze ?
http://www.wartsila.com/en/engines
J.
-
40. Data: 2011-07-03 22:07:10
Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>> Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,
>
> Ale mialy byc potwory, a nie jakies malolitrazowe wysokoobrotowe
> szlifierki :-)
>
> Nie moge sie doczytac - te "medium speed" to wszystkie 4-suw, czy
> tylko te najmniejsze ?
> http://www.wartsila.com/en/engines
Piszą, że czterosuwy robią do jakichś 25MW. To trochę więcej od syrenki.
http://www.wartsila.com/ss/Satellite?blobcol=urldata
&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Conten
t-Disposition&blobheadervalue1=application%2Fpdf&blo
bheadervalue2=attachment%3B+filename%3DLarsHellberg_
WIO_CMD.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwher
e=1278588072361&ssbinary=true
--
Jarek