    Date: Mon, 04 Jul 2011 01:46:43 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Przede wszystkim dwusuwy mają wolnobieg (sprzęgło jednokierunkowe), bo w
    > dwusuwach nie można hamować silnikiem. Więc odpalony do tyłu nie mógłby
    > przenosić momentu na koła.

    Jakby miały tak na amen wolnobieg to nie dawały by się odpalać na pych.
    Trabant maił wolnobieg tylko na czwórce, skarpeta na wszystkich biegach
    ale pod deska rozdzielczą miała taka magiczną dźwignię do blokady
    wolnobiegu...

    > Chciałbym też zwrócić uwagę, że rozrusznik ma uzwojenia na stojanie i
    > wirniku, więc nie wymusi się lewych obrotów rozrusznika przez zmianę
    > biegunowości od strony akumulatora.

    Ale przez rozruch na pych na wstecznym to już owszem - jak pisałem, mocy
    miał nie będzie bo zapłon głupio wypadnie ale trochę pokręcić może.

    --
    Darek