  • 1. Data: 2009-08-03 10:08:29
    Temat: jak to sfotografowac - pytanie techniczne
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Ostatnio byłem w klubie. Zastanowilo mnie jak sfotografowac bar, ktory
    ogolnie jest bardzo ciemny - ciemne, drewniane siedzenia przy barku + ciemny
    blat od baru, a w tle pieknie podswietlone (na roznokolorowo) szafki z
    alkoholem.
    Podkrecilem czulosc na 1600 (max. - wiecej juz nie moglem). Przyslone
    ustawilem na min. = 2.8 (bardziej sie juz nie dalo, bo obiektyw na to nie
    pozwalal) i kombinowalem z czasem. Zjechalem o ile dobrze pamietam z czasem
    do 1/30 czy 1/15. Zdjecia wyszly, ale szalu nie bylo, moze daloby sie to
    bardziej dopracowac.

    Mialem przy sobie lampe, ale jak tu uzyc lampy? Jak blysnalbym od sufitu to
    lampa by "stwierdzila" ze jest tu na tyle ciemno, ze blysnela by mocnym
    swiatlem i zepsulaby efekt kolorowo podswietlonych szafek w barku. Jak nie
    uzylbym lampy to zdjecie wychodzilo z szumami przy takiej czulosci i ludzie
    lekko nieostrzy.

    Czy mozecie mi napisac jak sobie poradzic w takich warunkach.
    Filtr polaryzacyjny, ktory zlikwidowalby duze kontrasty spowodowalby to, ze
    obraz bylby jeszcze bardziej przyciemniony;/, wiec chyba to nie byloby dobre
    rozwiazanie;/

    Prosze pomozcie
    Heyoo

  • 2. Data: 2009-08-03 10:11:29
    Temat: Re: jak to sfotografowac - pytanie techniczne
    Od: Olek <o...@u...eu>

    MZ wrote:

> [...]
    > uzylbym lampy to zdjecie wychodzilo z szumami przy takiej czulosci i ludzie

    hmm
    jakaś lampa podświetlająca cienie (w sensie żarówka) lub HDR. Za wszelką
    cenę unikaj wysokich ISO i ustaw aparat na statywie.

  • 3. Data: 2009-08-03 10:16:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    MZ napisał(a):
    > Prosze pomozcie

    Scena jest bardzo kontrastowa i z dużą ilością szczegółów w światłach.
    Kluczowe jest, żeby oddać ją ostro i niedoświetlając względem pomiaru
    średnioważonego ok 1-2EV. Proponuję na początek:

    RAW
    MLU
    Czas 1/15-1/30s
    Przysłona f/4-5.6
    ISO 800

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-08-03 10:17:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):

> [...]
    > Kluczowe jest, żeby oddać ją ostro i niedoświetlając względem pomiaru
    > średnioważonego ok 1-2EV. Proponuję na początek:

    Jeśli można postawić na statywie, to przysłona f/8 i mniejsze ISO
    (odpowiednio wydłużając czas).

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2009-08-03 10:20:38
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Proponuję prostsze rozwiązanie: kup za kilka lat nowy aparat, wybierz się do
    tego samego baru, ustaw ISO 20.000 i zrób dobre zdjęcie. O ile w między czasie
    nie zmienią wystroju :-)

    Maciej

  • 6. Data: 2009-08-03 10:23:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Matt napisał(a):

    > Proponuję prostsze rozwiązanie: kup za kilka lat nowy aparat, wybierz się do
    > tego samego baru, ustaw ISO 20.000 i zrób dobre zdjęcie. O ile w między czasie
    > nie zmienią wystroju :-)

    Bez sensu bo wystarczy wpisac w google.house.view adres baru i gotowe ;P

    j.

  • 7. Data: 2009-08-03 10:24:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):
    > Proponuję prostsze rozwiązanie: kup za kilka lat nowy aparat, wybierz się do
    > tego samego baru, ustaw ISO 20.000 i zrób dobre zdjęcie. O ile w między czasie
    > nie zmienią wystroju :-)

    Ani nie wiem gdzie ten bar, ani go nie chcę focić, ani nie uważam, że to
    co proponujesz jest prostsze. :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-08-03 10:38:24
    Od: bans <g...@o...pl>

    Matt pisze:
    > Proponuję prostsze rozwiązanie: kup za kilka lat nowy aparat, wybierz się do
    > tego samego baru, ustaw ISO 20.000 i zrób dobre zdjęcie. O ile w między czasie
    > nie zmienią wystroju :-)

    Taaa, na takie kontrasty to rzeczywiście najlepszą radą jest zwiększanie
    czułości...

    --
    bans

  • 9. Data: 2009-08-03 11:11:19
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Mon, 03 Aug 2009 12:08:29 +0200, MZ wrote:

> [...]
    > blat od baru, a w tle pieknie podswietlone (na roznokolorowo) szafki z

    Statyw, czułość 100 {czy inna dająca najlepsze efekty kolorystyczne},
    lampa w sufit {albo w blendę umieszczoną tak, żeby odbijała światło
    na bar}. Robisz pierwsze zdjęcie "na automacie", patrzysz co wyszło nie
    tak, przestawiasz aparat w tryb manualny, ustawiasz parametry tak żeby
    uzyskać efekt jaki zamierzasz, znowu zdjęcie, sprawdzasz i tak w
    kółko, tak długo "dopieszczasz" parametry żeby było tak jak chcesz
    :-)

    Przecież jedną z podstawowych zalet cyfrówek jest {podobno} możliwość
    robienia dużej ilości zdjęć i wybrania z nich "tego jednego", więc
    skorzystaj z tej możliwości ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 10. Data: 2009-08-03 11:13:38
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    > swiatlem i zepsulaby efekt kolorowo podswietlonych szafek w barku. Jak nie
    > uzylbym lampy to zdjecie wychodzilo z szumami przy takiej czulosci i

    to zapanuj nad ta lampą, ty masz jej kazać odpowiednio swiecic a nie ona
    sama ma to robić:)

    bar spróbuj doświetlić błyskiem wypełniającym,