  • 41. Data: 2010-08-23 15:16:18
    Temat: Re: jak sie uzyskuje takei zdjecia?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Każdy bez osłony przeciwkblikowej i wewnętrznego solidnego
    > czernienia. :) Bliki łamią kolory doskonale.

    Masz obok wyjaśnienie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2010-08-23 16:32:10
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    h...@p...onett.pl wrote:
    > Jest sobie zdjecie (modelka nieistotna)
    >
    > http://teleshow.pl/gid,12547133,img,12547211,kat,102
    4837,title,Jaki-jest-naprawde-Kuba-Wojewodzki-Ostra-
    Doda,galeria.html

    Patrzcie na histogram. Jest jakoś nienaturalnie równomierny, poza tym że na gębie
    trochę
    przepalonego czerwonego. Do tego kilka "dziur" gdzie nie ma zielonego. Nie wiem, czy
    to wina jpg-a
    czy obróbki.

    Czy ktoś mógłby go skomentować?

  • 43. Data: 2010-08-23 16:57:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dobrov pisze:
> [...]
    > na gębie trochę przepalonego czerwonego. Do tego kilka "dziur" gdzie nie
    > ma zielonego. Nie wiem, czy to wina jpg-a czy obróbki.

    Ogląda się zdjęcia, a nie histogramy :)
    ''Nieprawidłowość'' histogramu można określić tylko na etapie
    powstawania rawa (i dotyczy niesymetrii sygnałów użytecznych względem
    lewej strony), potem to nie ma już żadnego znaczenia, gdyż kierujemy się
    okiem, a nie dziurami w nim znalezionymi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /elita taguje, pospólstwo teguje/

  • 44. Data: 2010-08-23 17:41:15
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > lewej strony), potem to nie ma już żadnego znaczenia, gdyż kierujemy się
    > okiem, a nie dziurami w nim znalezionymi.

    Ale ja nie proszę, żeby ktoś ocenił wygląd zdjęcia na podstawie histogramu, tylko
    żeby zinterpretował od strony technicznej ten wykres wysuwając ewentualne hipotezy
    na temat zakresu i stopnia ("ciężaru") obróbki. To może być ciekawe.

  • 45. Data: 2010-08-24 06:08:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eulalia Browarek wrote:
    > Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    4837,title,Jaki-jest-naprawde-Kuba-Wojewodzki-Ostra-
    Doda,galeria.html

    > Do czego to doszlo :( Na widok poprawnie naswietlonego zdjecia
    > ludziska pytaja: "jak uzyskac taki efekt?" ;))) Widac producenci
    > zapomnieli dodac w menu efektów efektu: "normalne zdjecie" ;)

    może to efekt tego, że tak 90% zdjęć które można zobaczyć na Onecie czy
    gdzie indziej to fotki wołające o pomstę do nieba.

    i to nie idzie o foty amatorskie tylko te niby robione przez
    profesjonalistów.

  • 46. Data: 2010-08-24 06:09:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > No, akurat tu jest światło do pupy i wszystko zależało od sprzętu.
    > Współczesny (he, z wyjątkiem, którego używasz), radzi sobie nieźle.

    > Albo ma, to dwa. Kompakty mylą się rzadziej, ale też, bo czasem
    > rozkład świateł jest niezgodny z tym, jak zaprojektowano światłomierz.

    > Pokaż mi jeden produkowany dziś obiektyw, który ma przebarwienia :)

    no jak sie zetrze lakier z obudowany to ma przebarwienia :)

  • 47. Data: 2010-08-24 06:48:46
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 23 Sie, 17:15, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Nie ociepla tylko posiada trzy razy mniej soczewek, dzięki czemu nie
    > mamy tak dużego rozproszenia światła, które przy wysokim poziomie w
    > naturze ma zwykle odcień zimny. To jest inny mechanizm, związany z
    > kontrastem. Przy świeczkach okaże się, że Zuiko ociepla.

    Motasz Jasieńku ja zwykle.

    1. Dwa posty wyżej całkowicie kwestionowałeś, że nowoczesny obiektyw
    może wpływać na oddanie barw. Cytowanym tu postem, przyznałeś, że
    jednak taki efekt istnieje.

    2. Na początku twojej wypowiedzi piszesz: "Nie ociepla", natomiast
    całą wypowiedź kończysz: "Zuiko ociepla". Zdecyduj się więc.

    Prawda empiryczna jest natomiast taka, że co obiektyw to nieco inne
    oddanie kolorów. Nie raz, nie dwa, obiektywami Zuiko 40-150mm/3.5-4.5,
    Zuiko 14-54mm, Zuiko 35-100mm na tej samej ogniskowej, robiłem
    dokładnie ten sam kadr i bez problemu, bez patrzenia w exif potrafiłem
    odgadnąć jakim obiektywem było robione zdjęcie i to bez patrzenia w
    100% powiększenie. W rozróżnieniu najbardziej pomocna była właśnie
    różnica w oddaniu kolorów.

  • 48. Data: 2010-08-24 11:46:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-23 16:47, Anonymouse pisze:

    > Niektóre body DSLR z opcją RAW edit mają możliwość wyplucia jpega
    > nawet o wymiarach 640x480, jest też możliwość od razu ustawienia
    > takiego rozmiaru.

    Ba! Nawet w moim kompakciku można ustawić niską rozdzielczość
    a potem jeszcze przyciąć obrazek do rozmiarów choćby jak wyżej.
    Kajam się :)

  • 49. Data: 2010-08-24 12:24:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anonymouse" 3...@j...goo
    glegroups.com

    : Prawda empiryczna jest natomiast taka, że co obiektyw to nieco inne
    : oddanie kolorów. Nie raz, nie dwa, obiektywami Zuiko 40-150mm/3.5-4.5,

    Moim zdaniem właśnie tak jest -- obiektywy krzywią kolory, nie tylko kształty. :)
    I ja mogę bez pudła określić na podstawie nieobrabianych zbyt mocno kolorów,
    jakim obiektywem pstrykałem które zdjęcie. :) Oczywiście poza kolorystyką
    każdy obiektyw dodaje inne swoje cechy -- aberrację chromatyczną czy sferyczną
    lub komę czy dystorsję. Po obrobieniu zdjęcie staje się bardziej anonimowe,
    ale przed obróbką widać wyraźnie, którym obiektywem było robione -- nie tylko
    z powodu różnej ogniskowej (czyli kąta widzenia) ale na podstawie wypaczeń
    kolorów i kształtów, z czego skrzywienie koloru rzuca się w oczy najszybciej. :)

    I chyba każdy obiektyw musi jakoś krzywić kolory po swojemu, choćby dlatego,
    że każdy stosuje inne konstrukcje, inne powłoki antblikowe, inne czernienia,
    inną liczbę soczewek, inne materiały (inne szkło -- a nigdy szkło nie jest
    zupełnie bezbarwne) co musi dać przebarwienia. Oczywiście nie takie, że
    czarny kot będzie rudym a biały stanie się burym, ale jednak zwykle jeden
    rzut oka wystarczy na określenie, którym (z kilku znanych) obiektywów było
    pstrykane dane zdjęcie, o ile nie było przerabiane softem ,,na komputerze''. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2010-08-24 15:46:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 23.08.2010 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Tylko tzw. "dynamika" nie ogranicza się do 8 bitów a na obu krańcach
    > najpierw zachodzi nieliniowa konwersja (to ostatnie jest po stronie
    > "jasnej" nieco zaemulowanie przy nakładaniu krzywej gamma do konwersji
    > na takie formaty jak JPG, ale właśnie *nie ta skala*).

    Zawsze można ją skomprosować to tych 8 z 12 czy 14 zapas jakiś tam jest,
    pewnie sporo schodzi na logarytmach, no ale cóż.

    > Co nadal ma się nijak do zakresu obejmowanego (*naraz* obejmowanego
    > w polu widzenia) przez oko :)

    To naraz to jest 'film hdr (różne wielkości źrenicy i poskladane w mózgu)
    wynik chwilowego rozglądania się :) No aparat musi być lepszy niż oko, bo
    ma zrobić w 1/xxx sekundy foto tak aby _później_ można się było po tym foto
    rozglądać :)

    > Z dokładnością oglądania owych ch-k w skali logarytmicznej
    > i niewnikania ile razy jeden wykres jest "szerszy" od drugiego? :D

    Oooo to można się zdziwić jak oko jest kiepskie dla _jednego_ otwarcia
    źrenicy. Poza tym ma bardzo nierównomierne pixele (na brzegach to
    masakra) i format niedpasowany do rzadnego typowego papieru :D

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".